به گزارش پارس نیوز، 

شهرام میرآخورلو معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت  در برنامه گفتگوی 18:30 در خصوص احتمال افزایش قیمت کالاها به دلیل نوسانات ارزی گفت:ارز با نرخ 4200 تومان برای همه نیازهای جامعه تخصیص یافته است و هیچ مشکلی در تامین کالاها وجود ندارد از این رو با هرگونه افزایش نامتعارف قیمتها برخورد قاطع می شود.

وی با اشاره به گشت های ویژه سازمان حمایت و تعزیرات و برخورد با متخلفان گفت : مردم می توانند با تلفن 124 مربوط به سازمان حمایت و تلفن 135 مربوط به تعزیرات، هرگونه تخلف قیمتی را اطلاع بدهند و پیگیری کنند، زیرا مشارکت مردم در خصوص کنترل قیمت ها  در کاهش تخلف ها موثر بوده است.

معاون بازرسی سازمان حمایت با اشاره به اهمیت کالاهای اساسی در سبد خانوار گفت: مراقبت ویژه از بازار کالاهای اساسی هم از حیث موجودی و هم از زاویه احتکار یا گران فروشی در دستور کار ما قرار دارد و ما هم از تولید کننده و هم مصرف کننده حمایت و با متخلفان و سودجویان به شدت برخورد می کنیم.

نگرانی بابت تامین ارز کالاهای وارداتی وجود ندارد

بر اساس این گزارش اجتهادی مدیرکل پیشگیری و نظارت سازمان تعزیرات در این ارتباط گفت: دولت تخصیص ارز به کالاهای غیراساسی وارداتی با نرخ مصوب 4200 تومان را تضمین کرده است.

اجتهادی گفت:در خصوص کالاهای اساسی نیز دولت مابه التفاوت قیمت 3800 تا 4200 تومانی دلار را پرداخت می کند از این رو قیمت ها نباید افزایشی داشته باشد، حتی در مواردی باید کاهش بیاید، چون بسیاری از کالاهایی که به صورت غیر رسمی وارد کشور می شده با ارز 5000 تومان یا بیشتر وارد می شده و الان با نرخ رسمی 4200 تومان و با ثبت سفارش وارد می شود .

این مقام مسئول  با اشاره به اطلاعیه سازمان حمایت و تعزیرات افزود: این اطلاعیه هم جنبه هشداری دارد و هم جنبه پیشگیری .تعزیرات با اینکه بیشتر وظیفه رسیدگی به صدور حکم و اجرای حکم را دارد در موضوع پیشگیری و کنترل قاچاق هم در کنار سازمان حمایت مشارکت دارد و کمک می کند.

اجتهادی گفت: دولت تامین ارز کالاهای وارداتی را تضمین کرده و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.

وی تاکید کرد:افزایش نامتعارف قیمتها هیچ توجیهی ندارد و با شدت با آن و هرگونه تخلف دیگر مثل احتکار برخورد می شود.

انتهای پیام/