به گزارش پارس نیوز، 

کشور ما از وسعت فراوانی برخوردار است و از همین رو گزینه‌های بی شماری را برای سیر و سفر و سیاحت پیش روی خانواده‌های ایرانی قرار می‌دهد. به همین دلیل بسیاری از خانواده‌ها در درجه‌ی نخست تنها برای انجام سفرهای متعدد خود و بازدید از نقاط گوناگون کشور اقدام به خرید خودرو می‌کنند و هدف اصلی‌شان از خرید یک اتومبیل انجام سفرهای متنوع و پی در پی توسط آن است.

بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت

قیمت و نقش تعیین کننده‌ی آن در انتخاب بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت

با تمام این اوصاف طیف قابل توجهی از این خانواده‌ها بنا به دلایل مختلفی از جمله محدود بودن سقف بودجه‌ی تحت اختیار خود برای خرید یک خودروی مسافرتی، ناگزیر از متمرکز شدن روی گزینه‌های ساخت داخل هستند. خودروهایی که تا حدی ارزان‌تر از نمونه‌های خارجی به شمار می‌روند و از همین رو برای بسیاری از خانواده‌ها قابل دسترس‌تر به نظر می‌رسند. به همین دلیل بسیاری از کسانی که در پی خرید یک اتومبیل جدید برای رفع نیازهای اساسی خانواده‌ی خود هستند، در گام نخست به دنبال بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت می‌گردند. برای راحتی کار این دسته از افراد ما نیز به معرفی چهار مدل از خودروهای ساخت داخل می‌پردازیم. خودروهایی که هر کدام از آنها می‌توانند لقب بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت را به نوعی از آن خود کنند.

سورن ال ایکس توربو

 

سورن ال ایکس توربو (جدید)

مدل جدید تولید شده از نسخه‌ی پوست انداخته‌ی خودروی سمند یعنی سورن ال ایکس توربو را می‌توان یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای کسب لقب بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت قلمداد کرد.

بهینه شدن موتور 1650 سی‌سی چهار سیلندر و 16 سوپاپ این خودرو به شما این اجازه را می‌دهد تا با خیال نسبتا راحتی در جاده‌های بین شهری طی طریق کنید و رانندگی با ثباتی را تجربه نمایید. افزون بر آن که حداکثر توان خروجی 150 اسب بخاری این خودرو (با احتساب 5500 دور در دقیقه) در کنار حداکثر گشتاور خروجی 215 نیوتن متری آن (با احتساب 2200 تا 4800 دور در دقیقه)  به خوبی از پس انجام هدف یاد شده بر می‌آید، شتاب صفر تا صد این خودرو نیز حول و حوش 10 ثانیه ارزیابی شده است که برای خودرویی در این حد و اندازه کاملا مناسب و قابل قبول جلوه می‌کند.

بنابراین با توجه به حداکثر سرعت اسمی قابل دستیابی این خودرو که رقم 205 کیلومتر در ساعت عنوان شده است، سورن توربو به لحاظ برخورداری از سرعت و شتاب مناسب هم قادر است گلیم خود را تا حد قابل توجهی از آب بیرون بکشد.     

افزون بر تمام مواردی که به آنها اشاره شد، کابین بزرگ و جادار سورن ال ایکس توربو نیز از جمله ویژگی‌هایی است که بر ذات مسافرتی بودن آن می‌افزاید و این خودرو را شایسته کسب لقب بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت می‌کند. گفتنی است که مدل جدید سورن ال ایکس توربو در حال حاضر با قیمتی معادل 44 میلیون و 500 هزار تومان در بازار خودروی ایران معامله می‌شود (قیمت کارخانه‌ این خودرو 39 میلیون و 575 هزار تومان عنوان شده است).

از آن جا که خودروی سورن در عمل مدل بهینه شده‌ای از سمندهای قدیمی به شمار می‌رود و به طور کل از ظاهر بهتر و امکانات بیشتری نسبت به آنها بهره می‌برد، آن دسته از کسانی که بودجه‌ی کمتری را در اختیار دارند می‌توانند به جای این خودرو سراغ نمونه‌های قدیمی‌تر و ساده‌تری نظیر سمند ال ایکس بروند. چرا که هم اکنون با پرداخت مبلغی حدود ده میلیون تومان کمتر از رقم یاد شده، می‌توان یک دستگاه سمند ال ایکس را در اختیار داشت.

در مجموع خودروهای حاضر در خانواده‌ی سمند را می‌توان از جمله بهترین گزینه‌های موجود برای کسب لقب بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت قلمداد کرد. بنابراین با خرید یکی از محصولات این خانواده می‌توانید ادعا کنید که بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت را در اختیار دارید.

پژو 206  

پژو 206 اس دی وی 8

پژو 206 را می‌توان یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای حاضر در بازار خودروی ایران لقب داد که در مدل‌ها و تیپ‌های مختلفی عرضه می‌شود. با این حال اکثر این تیپ‌ها به دلیل بهره‌مندی از خصلت اسپورت خود و عدم برخورداری از فضای کافی بار، در مجموع گزینه‌های چندان مناسبی برای مسافرت‌های خانوادگی محسوب نمی‌شوند. اما این نقیصه در مدل صندوقدار این خودرو یعنی پژو 206 اس دی وی 8 جبران شده است و به همین دلیل می‌توان این خودرو را یکی از گزینه‌های موجود در بازار داخل برای کسب لقب بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت قلمداد کرد.

اگرچه شتاب صفر تا صد این خودرو حدود یک ثانیه از خودروی سورن کمتر است و حداکثر توان موتور و حداکثر گشتاور کمتری را هم نسبت به عضو جدید خانواده‌ی سمند از خود به نمایش می‌گذارد، اما مواردی نظیر پایین‌تر بودن قیمت این خودرو نسبت به سورن و همچنین بهره‌مندی آن از وزن کمتر و ظاهری اسپورت و جوان پسندتر نسبت به خودروی مذکور، می‌تواند از جمله برتری‌های این خودرو محسوب شود.

اگر قصد خرید خودروی پژو 206 اس دس وی 8 را از نمایندگی‌های رسمی ایران خودرو دارید، در حال حاضر (و در لحظه‌ی نگارش این متن) می‌توانید آن را با قیمتی در حدود 37 میلیون و 231 هزار تومان خریداری کنید. البته این خودرو در بازار با قیمتی بیش از رقم یاد شده معامله می‌شود که خود یکی از عجایب روزگار است!

در هر صورت با خرید مدل صندوقدار پژو 206 می‌توانید یکی دیگر از گزینه‌های موجود در بازار خودروی ایران به منظور کسب عنوان بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت را در اختیار داشته باشید.

پژو پارس

 

پژو پارس

این خودرو نیز می‌تواند یکی از گزینه‌های قابل انتخاب برای آن دسته از کسانی باشد که در گام نخست به دنبال یافتن بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت هستند و در گام دوم بودجه‌ای بیش از 50 میلیون تومان در اختیار ندارند. مدل‌های مختلف پژو پارس طی سالیان گذشته به خوبی امتحان خود را به عنوان یک خودروی قابل اتکای مسافرتی پس داده‌اند و به همین دلیل می‌توانند از برخی جهات لقب بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت را از آن خود سازند.

ویژگی‌هایی نظیر بهره‌مندی از فضای کافی برای جا دادن مسافران و حمل بار در کنار مناسب‌تر بودن قیمت لوازم یدکی مختلف این خودرو نسبت به نمونه‌های مشابه و سایر همتایان حاضر در بازار، از جمله نکات قابل اعتنای پژو پارس به شمار می‌رود و نام این خودرو را در میان سایر گزینه‌های موجود برای کسب عنوان بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت قرار می‌دهد.

اگرچه پژو پارس از شتاب کمتری نسبت به پژو 206 مدل اس دی وی 8 برخوردار است، اما به لحاظ قدرت موتور و گشتاور آن کم و بیش با این خودرو برابری می‌کند و می‌توان ادعا کرد که به لحاظ بهره‌مندی از مشخصات فنی چیزی نسبت به خودروی مذکور کم ندارد. در واقع عمده تفاوت‌های این دو خودرو را باید در شکل ظاهری و امکاناتی که از وجود آنها بهره می‌برند جستجو کرد.

در مجموع شاید بتوان مدل ال ایکس پژو پارس را بهترین مدل موجود از این خودرو برای مسافرت‌های خانوادگی لقب داد. چرا که با وجود کندتر بودن نسبی آن نسبت به مدل صندوقدار پژو 206، از ثبات خوب و قابل قبولی در جاده‌ها برخوردار است و سفر پر آرامشی را برای سرنشینان خود رقم می‌زند. البته اگر جزو طرفداران محیط زیست محسوب می‌شوید و به میزان مصرف سوخت خودروی خود اهمیت می‌دهید، بهتر است سراغ همان پژو 206 اس دی وی 8 بروید.  

در حال حاضر تیپ‌های مختلف پژو پارس به طور متوسط از قیمتی مابین 38 میلیون تا 39 و نیم میلیون تومان برخوردارند (قیمت نمایندگی فروش). هرچند که مدل اتوماتیک TU5 این خودرو (که از شتاب نسبتا بیشتری برخوردار بوده و امکانات مضاعفی دارد) حدود ده میلیون تومان گران‌تر است. به هر حال شاید شما هم با ما هم عقیده باشید که پژو پارس به دلیل پس دادن امتحان خود در جاده‌های ایران شایستگی حضور در لیست بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت را دارا است.

تندر 90

 

خودروی تندر 90

همان گونه که رگ و ریشه‌ی فرانسوی خودروهای پژو موجب کسب اعتبار آنها نزد بسیاری از خودرو دوستان شده است، خودروی تندر 90 نیز با توجه به رگ و ریشه‌ای که از شرکت رنوی فرانسه به ارث برده است، از شرایط نسبتا مشابهی بهره می‌برد.

این خودرو شاید به لحاظ بهره‌مندی از مشخصات فنی تفاوت چندان چشمگیری نسبت به سایر گزینه‌های حاضر در لیست بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت و خودروهایی که در متن پیش رو به آنها اشاره شد نداشته باشد. اما کیفیت بالای برخی قطعات به کار رفته در آن نظیر جعبه دنده در کنار شتاب صفر تا صد ده و نیم ثانیه‌ای این خودرو موجب می‌شود که خودرو دوستان حساب ویژه‌ای روی آن باز کنند و این خودرو را میان سایر گزینه‌های موجود در لیست بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت قرار دهند.

هر چند که نمی‌توان تندر 90 را یک خودروی صد در صد ایرانی نامید و در اصل باید آن را یک دو رگه لقب داد، اما این موضوع در مورد بسیاری از خودروهای ساخت داخل صدق می‌کند و از همین رو بهتر است نام این خودرو را از میان گزینه‌های موجود در لیست بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت خط نزنیم.

در حال حاضر می‌توان تندر پلاس دنده‌ای را با متوسط قیمتی در حدود 48 تا 48.5 میلیون تومان در اختیار گرفت. البته دوست‌داران مدل پلاس اتوماتیک این خودرو باید مبلغ بیشتری را برای خرید مدل مورد نظر خود خرج کنند. اما اگر قصد صرف مبلغی در حدود 5 میلیون تومان کمتر از رقم فوق را دارید می‌توانید به سراغ مدل E2 این خودرو بروید. در هر حال نمی‌توان شایستگی تندر 90 به منظور قرارگیری در لیست بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت را کتمان کرد.

 
 
رضا حسینی

بهترین خودرو سواری ایرانی

تاریخچه ساخت خودرو در ایران به سال های 40 باز می گردد و امروزه پس از صنعت نفت بزرگترین صنعت در ایران به شمار می رود. دو خودروساز بزرگ سایپا و ایران خودرو وظیفه سنگین تولید خودروهای کشور را بر عهده دارند. ایران در سال 1387 سالیانه بیش از یک میلیون خودرو تولید می کرد و این آمار با اعمال مجدد تحریم ها در سال 2017 به زیر یک میلیون کاهش یافت.

در زمان تحریم ها و پایان همکاری کمپانی های خودروساز خارجی همچون پژو با ایران، شرکت های خودروساز داخلی با مشکلات تامین قطعات مواجه شدند و از طرفی خودروسازان چینی که روز به روز با پیشرفت تکنولوژی خودروهای به روز تولید می کردند با صادرات خودروهایشان به ایران به یکی از رقیبان اصلی این دو کمپانی تبدیل شده بودند.

در چند سال گذشته ایران خودرو و سایپا با ارائه محصولات بهتر و متنوع تر در تلاش هستند تا به جایگاه قبلی خود در بازار فروش خودروهای بازگردند. دنا را می توان اولین خودروی نسبتا جدید ایران خودرو در نظر گرفت که با مقایسه با خودروهای تولیدی دیگر می توان این پیشرفت را در صنعت خودروسازی کشور مشاهده کرد. علاوه بر مدل های جدید کیفیت ساخت خودروها نیز پیشرفت نسبتا خوبی داشته و امکانات رفاهی و ایمنی بیشتری در خودروهای امروزی شاهد هستیم.

در سال 2012 با توجه به شرایط تحریم های اعمال شده امار خودروهای تولیدی ایران به نصف کاهش یافت و به حدود 740 هزار دستگاه در سال رسید. با تکیه بر دانش و نیروی متخصص داخلی این دو خودروساز توانستند با تامین قطعات مورد نیاز تولید سالانه خود را افزایش دهد. اکنون نیز به صورت جدی در مسیر پیشرفت قدم گذاشته اند و در چند سال آینده قطعا شاهد محصولات جدید و پیشرفت در کیفیت محصولات این خودروسازان خواهیم بود.

بهترین ماشین های ایرانی برای مسافرت از نظر امنیت

همه کسانی که قصد خرید خودرو را دارند، به دنبال انتخاب خودرویی هستند که از نظر ایمنی قابل اعتماد باشد. خودرویی که با آن بتوانند به راحتی در جاده‌ها و شرایط مختلف تردد داشته باشند و خیال آن‌ها را از بابت داشتن سفری ایمن راحت باشد. از آن‌ جا که عده زیدی افراد توانایی خرید خودروهای خارجی را ندارند، خرید خودروهای داخلی برای آن‌ها به تنها گزینه موجود است

در میان خودروهای ایرانی از شرکت‌های خودروسازی مختلف می‌توان خودروهایی را پیدا کرد که از نظر ایمنی کیفیت بالایی دارند و می‌توان با خیالی راحت و آسوده با آن‌ها پا به جاده گذاشت. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با بهترین خودروی ایرانی از نظر امنیت آشنا شویم و به بررسی خودروهای ایمن تولید داخل بپردازیم.

پژو ۲۰۶؛ بهترین خودرو ایرانی برای مسافرت در ایران از نظر امنیت

 شاید این خودروی کوچک در ظاهر چندان امن به نظر نرسد اما برخلاف تصور عموم مردم، پژو ۲۰۶ یکی از ایمن‌ترین خودروهای ایرانی است. با اینکه این خودرو کوچک و دوست داشتنی جزو ۵ خودروی پرفروش بازار است اما کمترین میزان مرگ و میر جاده‌ای (حدود ۲ درصد) را در بین خودروهای ایران دارد. نکته مهم‌تر این است که پژو ۲۰۶ توانسته موفق به دریافت ۴ ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ شود. طراحی تخم مرغی و تقسیم نیروها در هنگام ضربه از جلو می‌تواند به خوبی از جان سرنشینان این خودرو محافظت کند.

در تصادفات از کنار نیز وضعیت ۲۰۶ قابل قبول است و توانسته امتیاز خوبی کسب کند. در نهایت، امکانات امنیتی ۲۰۶ به کیسه هوای راننده و سرنشین به همراه ترمزهای ضد قفل و توزیع نیروی کمکی خلاصه می‌شود. اگر به دنبال بهترین ماشین ایرانی از نظر امنیت هستید، پژو ۲۰۶ انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. محبوبیت زیاد این خودرو باعث افزایش قیمت آن در بازار شده است.

Peugeot-206_featured-min

پژو 206 SD V8 بهترین ماشین ایرانی برای جاده های ایران

پژو 206 SD اخرین مدل از خانواده 206 است که به عنوان یک خودرویی خانوادگی به صورت صندوق دار وجا دار طراحی شده است. این خودرو که پژو اریان نیز نامیده می شده در سال 2006 توسط تیم طراحی پژو تولید شده و در کشور های مختلف از جمله ایران به فروش می رسیده است.

دو پیشرانه 1.4 لیتری و 1.6 لیتری برای این خودرو طراحی شده که فقط نسخه 1.6 لیتری ان در دسترس است.

این خودرو در تیپ های V1، V2، V8، V9،V10 و  V20 به بازار عرضه شده اما اکنون نسخه V8 این خودرو در حال تولید می باشد. در مقایسه با مدل های هاچ بک این خودرو از مزیت هاب بیشتری برخوردار است که می توان به پایداری بالاتر و چسبندگی بیش تر به سطح مسیر در هنگام پیچ ها اشاره کرد که این عملکرد به دلیل اضافه شدن صندوق و سیستم تعلیق بازبینی شده در قسمت عقب خودرو است. امکانات بیشتر نظیر تهویه هوا خودکار، ایربگ و کیفیت ساخت بالاتر این خودرو را به گزینه ای مناسب برای خانواده های ایرانی تبدیل کرده است.

پژو 206 تیپ 5 بهترین ماشین ایرانی برای خرید

پژو 206 را می توان یک از موفق ترین محصولات ایران خودرو در نظر گرفت. خودرویی که پس ازحدود دو دهه عرضه در بازارهای داخلی هنوز طرفداران و مشتریان خودش را دارد. 206 در تیپ های 1، 2، 3، 4، 5 و 6 عرضه می شد که امروزه فقط تیپ های 2 و 5 این خودرو تولید می شوند.

تا چند سال پیش برای ساخت تیپ ۵ از قطعات فرانسوی استفاده می‌شد اما حالا کیفیت قطعات به شدت افت کرده است. پس اگر طالب خرید پژو ۲۰۶ هستید، نسخه‌های قدیمی‌تر مطمئن‌تر هستند.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ خودروی زیبایی است. طراحی ظاهری این خودرو هنوز هم قدیمی نشده و هنوز طرفداران خودش را دارد که کم هم نیستند. وقتی کسی سؤال می‌کند بهترین ماشین ایرانی کدام است ؟ یکی از جواب‌ها حتماً پژو ۲۰۶ است.

این خودرو ترمزهایی مطمئن، شتابی خوب و مصرف سوختی مناسب دارد. اگر با فضای محدود داخل کابین و عایق بندی نسبتاً ضعیف این خودرو و امکانات بسیار کم رفاهی آن مشکلی نداشته باشید، می‌توانید سواری لذت بخش و پر هیجانی را با پژو ۲۰۶ تجربه کنید. بزرگ‌ترین حسن این خودرو این است که مانند پول نقد در بازار عمل می‌کند و همیشه خریدار دارد. همین موارد است که ۲۰۶ را به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید خودروی ایرانی تبدیل می‌کند.

تیپ 5 این خودرو یکی از بهترین مقرون به صرفه ترین مدل های این خودرو است و در اوایل عرضه در کنار خودروهای پژو پارس و زانتیا در گروه خودروهای پر طرفدار بازار بودند. ظاهر این خودرو همچنان جوان پسندانه است و به لطف قوای فنی، امکانات کافی و ایمنی قابل قبول سومین خودرو پر تیراژ ایران خودرو محسوب می شود.

از سال 1391 به بعد و با پایان همکاری پژو با ایران مسئولان ایران خودرو سعی در بومی سازی این خودرو کردند و تمامی قطعاتی که تحت نظر و لیسانس پژوی فرانسه تولید یا از سوی پژو برای تولید ۲۰۶ تأمین می‌شد را با نمونه های داخلی جایگزین کردند. خودروی جدید از نظر ظاهری فقط شبیه به 206 های نسل قدیمی است و بسیاری از سیستم های ان که دارای انحصار ساخت توسط پژو بود از روی این مدل جدید حذف شد. با اینکه این خودرو تفاوت های اساسی با نسل قدیمی خود پیدا کرده اما همچنان خودرویی محبوب در میان مردم باقی مانده است.

پژو 207 از بهترین ماشینهای ایران

پژو 206 را می توان سر اغاز تمامی محصولات بعدی این کمپانی در نظر گرفت خودرویی که از با طراحی جذابش در سال 1998 توانست به خودرویی محبوب در بازارهای خارجی و بعد از مدتی با عرضه در ایران در بازارهای داخلی تبدیل شود. پژو 207i که نسل جدیدتر و به نوعی فیس لیفت این خودرو محسوب می شود بعد از یک وقفه 4 ساله در خط تولید این خودرو در سال 1395 و با واگذاری خط تولید این خودرو به ایران توسط کمپانی فرانسوی پژو به عنوان خودرویی ایرانی روانه بازار شد.

این خودرو با یک پیشرانه TU5 به همراه دو گیربکس 4 سرعته اتومات و 5 سرعته دستی به فروش می رسد و نسبت به نسل قدیمی خود دارای اپشن های بیشتری است. در نمای داخلی این خودرو تغییرات فراوانی مشاهده می شود که می توان به مانیتور7 اینچی درقسمت میانی داشبورد، غربیلک فرمان جدید که میزبان کلیدهای جدیدی چون کروز کنترل، تلفن همراه و سیستم های صوتی است و صفحه کیلومتر جدید اشاره کرد. در نمای بیرونی اصلی ترین تغییرات در فرم چراغ های جلو انجام شده و با ظاهری برجسته چهره ای زیباتر به این خودرو بخشیده است.

به غیر از تغییر چراغ های عقب خودرو شاهد تغییرات دیگری در این قسمت نیستیم. استفاده از پلاستیک خشک در کابین خودرو و سیستم تعلیق های در حد معمولی این خودرو از نکات منفی 207i به شمار می رود.

پژو 207 صندوق دار اتومات بهترین ماشین داخلی ایران

پژو 207 صندوق دار جدیدترین محصولی است که در خانواده خودروهای 206 و 207 به بازار عرضه شده و توانسته سهم فروش خوبی در بازار برای خود کسب کند. این خودرو در اوایل سال 1397 به بازارعرضه شد و به دنبال استقبال خوبی که از خودرو 207 هاچ بک شده بود این خودرو نیز مورد توجه خریداران قرار گرفت.

فرم کلی بدنه خودرو تقریبا همان فرم پژو 206 های SD است که قبل از این خودرو وارد بازار شده بودند. امکاناتی از قبیل غربیلک فرمان جدید با دکمه های کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل، دی لایت، دوربین و سنسور عقب، در این خودرو به چشم می خورند که در نسل های قبلی پژو 206 به صورت بسته های سفارشی در اختیار مشتریان قرار می گرفت. مصرف سوخت ترکیبی 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر معیاری است عنوان کم مصرف بودن را برای این خودرو فراهم می کند.

از نکات منفی این خودرو می توان به گیربکس اتومات ان اشاره کرد که یکی از بی کیفیت ترین سیستم های انتقال قدرت موجود در بازار است و بعد از مدتی باعث ایجاد مشکلاتی برای خریداران می شود. گذشته از نقطه ضعف های این خودرو کسب 4 ستاره رده کیفی برای این خودرو و امکانات تعبیه شده در ان، 207 صندوق دار را به یکی از بهترین خودروهای تولید شده در کشور تبدیل می کند.

سمند بهترین ماشین سواری در ایران و ایمن‌ترین خودروی ملی

صحبت از خرید خودروی ایرانی که می‌شود این سؤال پیش می‌آید که بهترین ماشین ایرانی چیست؟ با شنیدن نام خودروی ایرانی، اولین موردی که به ذهن بیشتر افراد خطور می‌کند، سمند است. ماشینی که نام خودروی ملی را بر دوش می‌کشد.

سمند با کمک تیمی از مهندسین انگلیسی و آلمانی در کنار نخبگان ایرانی، طراحی و تولید شد. مدل پایه سمند، آن‌طور که انتظار می‌رفت موفق و خاص نبود. انتظارات از خودروی ملی بیش از این‌ها بود. به مرور زمان، مدل‌های مختلف سمند وارد خط تولید شد که بهترین آن را می‌توان «سمند سورن ELX» دانست.

سمند سورن از لحاظ ظاهری، طراحی زیباتری نسبت به دیگر مدل‌های سمند دارد. ایران خودرو این فیس‌لیفت جدید را با تغییراتی در قسمت جلو، چراغ‌ها و سپرها ارائه کرده و با طراحی خطوطی بر روی کاپوت، ظاهری ظریف‌تر و مدرن‌تر به سمند داده است.

سمند سورن مجهز به پیشرانه ۴ سیلندر EF7 است که یکی از معروفترین پیشرانه‌های ایران خودروست. این پیشرانه با حجم ۱.۷ لیتر، قدرتی معادل ۱۱۳ اسب بخار دارد. ایران‌خودرو برای سمند سورن، امکاناتی نظیر سنسور عقب، چراغ مه‌شکن عقب و جلو، ۲ ایربگ، آینه‌های اتوماتیک و برخی امکانات رفاهی دیگر را در نظر گرفته است.

سورن را شاید نتوان بهترین خودروی ایرانی دانست اما با وجود سیستم تعلیق خوب و ترمزهای قوی، می‌توان به عنوان گزینه‌ای خوب به آن توجه کرد. نقطه ضعف این خودرو را شاید بتوان مصرف سوخت نسبتاً بالای آن دانست.

قیمت انواع خودرو سمند در کارخانه چند است؟ - تجارت‌نیوز

تندر ۹۰؛ بهترین ماشین برای مسافرت در ایران

تندر ۹۰ یا ال ۹۰، جزو خودروهای محبوب بازار ایران است که همواره جزو خودروهای پرفروش بازار بوده است. این خودرو که زمانی قرار بود جایگزین پیکان در ایران شود، از لحاظ امنیتی از وضعیت نسبتاً خوبی برخوردار است. تندر ۹۰ نیز مانند سایر خودروهای تولید داخل تنها به امکانات ایمنی پایه مانند کیسه‌های هوای راننده و سرنشین جلو و ترمز ABS/EBD مجهز است. با این حال، توانسته در تست رانندگی موسسه معتبر یورو انکپ ۳ ستاره ایمنی کسب کند و بهترین خودروی ایرانی برای مسافرت است.

شکل ظاهری تندر ۹۰ و طراحی خاص آن همانند پژو ۲۰۶ برگ برنده این خودرو در مراقبت از سرنشینان محسوب می‌شود. میزان مرگ و میر جاده‌ای تندر ۹۰ نیز در مقایسه با محصولات نسبتاً ایمن، مانند سمند، بسیار پایین‌تر است و همین آن را به بهترین ماشین مسافرتی ایران تبدیل کرده است. بنابراین اگر به دنبال بهترین ماشین ایرانی از لحاظ امنیت می‌گردید، تندر ۹۰ می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

قیمت انواع تندر90 صفر و کارکرده در بازار + جدول

تندر 90 E2 بهترین خودروی ایرانی

ایران خودرو پس ازعرضه پیکان برای مدت زمان نسبتا زیادی به دنبال جایگزینی برای این خودرو بود. تندر90 یا رنو لوگان که در بازارهای جهانی نیز با این نام شناخته می شود به عنوان جایگزینی برای این خودرو در نظر گرفته شد و حالا از بهترین ماشین های مسافرتی محسوب میشود. نسل اول این خودرو در سال 1383 وارد بازار های داخلی شد و با استقبال فراوانی از سوی مردم روبه رو شد و تا سال 1391 با سه مدل E0_E1_E2 در داخل تولید می شد.

این خودرو به عنوان خودرویی برای قشر متوسط جامعه طراحی شده بود و در ان امکانات و اپشن های زیادی تعبیه نشده بود و کمپانی تمرکزش را روی استحکام و کیفیت این خودرو قرار داده بود به طوری توانست 3 ستاره ایمنی از موسسه معتبر اروپایی ENCAP دریافت کند. مدل های مختلف این خودرو فقط از نظر امکانات و نجهیزات داخلی با یکدیگر فرق دارند و تفاوتی جزئی نیز در نمای ظاهری با یکدیگر دارند و هرسه مدل از یک پیشرانه استفاده می کنند.

از نکات منفی این خودرو که اغلب مالکان ان بیان کرده اند نداشتن دید کافی در قسمت عقب خودرو است که به دلیل بزرگ بودن حجم صندوق عقب و قرار گرفتن درب صندوق در ارتفاعی بالاتر نسبت به خودروهای دیگراست.

فضای نسبتا خوبی در اختیار سرنشینان این خودرو قرار دارد و به کمک سیستم های تعلیق خوب و کابین نسبتا ایزوله سواری نرم و راحتی را تجربه می کنند. کم خرج و کم ایراد بودن این خودرو دلیل محبوب بودن این اتومبیل در داخل کشور است.

رنو تندر 90 پلاس اتومات

تندر پلاس را می توان فیس لیفت خودروی تندر 90 در نظر گرفت، خودرویی که توانست به لطف کیفیت خوب ساخت، مصرف سوخت پایین و پیشرانه ای قابل قبول طرفداران زیادی پیدا کند. تغییرات انجام شده در بخش های ظاهری، داخلی و اپشن های خودرو جزئی هستند و پیشرانه استفاده شده همان پیشرانه خودروی تندر 90 است با این تفاوت که رنو یک گیربکس اتوماتیک 4 سرعته و یک گیربکس 5 سرعته دستی برای این مدل در نظر گرفته است. اضافه شده نوار کرومی به دور ورودی های هوا، تغییر پنل درب ها که به درب های ساندرو شباهت زیادی پیدا کرده است و فرمان با طرح جدید از تغییرات داخلی این خودرو به حساب می ایند.

یکی از ایراد هایی که می توان برای این خودرو در نظر گرفت طراحی ظاهری این خودرو است که در مقایسه با رقبایش در بازار همچون دنا پلاس از طراحی نسبتا ساده ای بهره می برد. متریال استفاده شده در داخل کابین در حد قابل قبولی است.

این خودرو با صرف نظر کردن امکانات و آپشن های کم، با کیفیت خوب ساخت به یکی از بی دردسرترین خودروهای بازار تبدیل شده است و مناسب افرادی است که به دنبال اپشن و ظاهری به روز برای خودروهایشان نیستند.

شاهین بهترین ماشین برای سفر در ایران محصول جدید و ایمن سایپا

معمولاً وقتی صحبت از بهترین ماشین ایران از نظر امنیت می‌شود، خودروهای تولید شرکت سایپا جزء آخرین گزینه‌های لیست هستند. تجربه ناموفق پراید که به تنهایی نیمی از مرگ و میر جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص داده است، باعث شده تا سایپا در محصولات جدید خود به فکر بهبود شرایط خودرو از لحاظ امنیتی باشد. شاهین محصول جدید سایپا است که با سر و صدای زیادی وارد بازار شد.

سایپا برای اینکه نشان دهد در تصمیم خود برای تولید خودروهای ایمن جدی است، دو تست بین المللی آزمون عملکرد سیستم ایربگ و ECE R۹۵ را در مراکز معتبر اروپایی برای شاهین در نظر گرفت. خودروی جدید سایپا توانست در انجام این تست‌ها نمره قبولی را دریافت کند و سازندگان ایرانی خود را سربلند کند.

هرچند با حضور در سطح جاده‌ها و بررسی امار تصادفات جاده‌ای بیشتر می‌توان در مورد میزان امنیت شاهین صحبت کرد، اما در حال حاضر با توجه به تست‌های انجام شده روی این خودرو، می‌توانیم شاهین را در لیست بهترین ماشین ایرانی از نظر امنیت قرار دهیم. طراحی جدید، امکانات مناسب و امنیت قابل قبول باعث شده تا افراد زیادی به فکر خرید شاهین سایپا باشند.

ماشین شاهین سایپا (رهام): قیمت، مشخصات فنی و عکس خودرو | bama

پژو پارس اتوماتیک بهترین ماشین ایرانخودرو

وقتی صحبت از راهنمای خرید خودروی ایرانی می‌کنیم، انتظار داریم که تمام خودروها کاملاً ساخت کشور خودمان باشد. اما بعضی از خودروها هستند که به دلیل سال‌ها حضور در ایران، حالا کاملاً به عنوان خودرویی ایرانی شناخته می‌شوند. پژو یکی از این خودروهاست. پژو در حقیقت خودرویی فرانسوی است که بعد از سال‌ها حضور در خط تولید ایران، در گروه خودروهای ایرانی قرار می‌گیرد.

پژو پارس خودروی به روز شده پژو 405 است که توسط ایران خودرو در سال 1379 درلیست محصولات ایران شرکت قرار گرفت. در اوایل نام این خودرو سفیر بود و امروزه با عنوان پارس در بازار عرضه می شود. این خودرو شامل مدل های LX، ELX و سال است و محصولات پرفروش ایران خودرو به شمار می اید. نسخه اتومات این خودرو در سال 1392 از خط تولید خارج شد و بعد از مدتی در سال 1396 با موتور TU5 دوباره وارد بازار شد. از نظر ظاهری این خودرو تفاوت های جزئی با پارس معمولی دارد و ان هم رینگ های رینگ های الومیونومی به همراه لاستیک های بزرگتر و ایینه های جانبی راهنمادار است. بیشترین تغییرات در داخل این خودرو دیده می شود که فرم داشبورد کاملا تغییر کرده است و به اصطلاح به ان داشبورد سوناتایی می گویند.

سنسور دنده عقب، ایینه های جانبی برقی و ایربگ های تعبیه شده برای سرنشین و راننده از امکانات این خودرو محسوب می شود. اکثر قسمت های داشبورد از پلاستیک خشک استفاده شده که کیفیت مطلوبی ندارند و بعد از مدتی باعث ایجاد سر و صدا در خودرو می شوند. شتاب 14.2 ثانیه این خودرو نشان می دهد که پیشرانه و گیربکس قدیمی با بدنه این خودرو متناسب نیستند. این خودرو و محصولات پژو 206 یکی از پر تیراژ ترین محصولات ایران خودرو به شمار می روند همین موضوع سبب شده تا روند مونتاژ این خودروها سریع و بی دقت باشد و باعث افت کیفیت این محصولات شود.

پژو پارس را می‌توان یکی از بهترین ماشینهای ایرانی با قیمت مناسب نامید. البته این قیمت در مقایسه با خودروهایی است که ارزش خرید دارند.

کدام مدل پژو پارس را بخریم؟ - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

دنا یک ماشین خوب ایرانی

دنا دومین خودروی ملی که پروژه تولید ان از سال 1388 بین مسئولین ایران خودرو با نام NX7 مطرح شده بود و قرار بود به عنوان جایگزینی برای خودروی سمند به بازار عرضه شود ولی همچنان با عرضه این خودرو سمند نیز توسط ایران خودرو تولید می شود.

نسل اول این خودرو در سال 1393 وارد بازار شد و به عنوان خودرویی کاملا جدید از سوی ایران خودرو معرفی شد که با مقایسه ابعاد این خودرو با سمند می توان شباهت و یکسان بودن پلتفرم این خودرو را تشخیص داد و این عنوان را کاملا رد کرد. البته در مقایسه با دیگر خودروهای داخلی تولید و طراحی دنا را می توان پیشرفت بزرگی برای این خودروساز در نظر گرفت.

سری اول این خودرو با مشکلات فراوانی مواجه بود و با گذشت زمان ایران خودرو سعی در برطرف کردن این معایب کرد. فضای داخلی کم نسبت به خودروی سمند، عدم هماهنگی پیشرانه و خودرو که باعث ضعیف عمل کردن و شتاب نه چندان خوب این خودرو می شود و صندلی های نامناسب از ایرادها و نکات منفی این خودرو هستند که همچنان برطرف نشده اند.

طراحی بهتر و اپشن های بیشتر سبب شده خریداران تمایل بیشتری نسبت به خرید این خودرو با سمند داشته باشند. پارس تندر یکی از رقیب های این خودرو محسوب می شود خودرویی با پیشرانه و کیفیتی خوب ولی با امکاناتی ساده و دنا خودرویی با ظاهری زیبا، امکانات بهتر ولی با پیشرانه قدیمی EF7. دنا توانسته طی ارزشیابی های انجام شده 2 ستاره کیفی کسب کند در حالیکه پارس تندر 4 ستاره کیفی کسب کرده است.

قیمت خودورهای ایران خودرو ۵ اسفند ۹۹ | رصد روز | با ما در رصد مهمترین اخبار و تحولات باشید با ما در رصد مهمترین اخبار و تحولات باشید

دنا پلاس دنده ای بهترین اتومبیل ایرانی

دنا پلاس را با ارفاق می‌توان بهترین ماشین برای خرید در ایران دانست. این خودرو یک سروگردن بالاتر از دیگر تولیدات وطنی است. ایران خودرو در ساخت دنا پلاس، نهایت دست و دل بازی را به خرج داده و خودرویی مورد قبول تولید کرده است. از نظر ظاهری با خودرویی اسپرت روبه‌روییم که با وجود خطوط تهاجمی و منحنی، از طراحی‌های یکنواخت خودروهای داخلی فاصله دارد.

دنا پلاس نسخه به روز شده دنا است که ایران خودرو در سال 1395 این خودرو را به لیست محصولاتش اضافه کرد و در دسترس مشتریان قرار داد. این خودرو از نظر ظاهری تغییرات نسبتا قابل قبولی در مقایسه با نسخه قبلی داشته و با چهره ای مدرن تر و جذاب تر روانه بازار شده است. فرم چراغ های جلو و عقب تغییر کرده اند و چراغ های دی لایت به صورت استاندارد روی این مدل نصب شده اند. خطوطی که روی بدنه طراحی شده اند به حجیم و هیکلی تر شدن خودرو کمک فراوانی داشته و استفاده از خطوط کرومی رنگ در زیباتر شدن ماشین نیز بی تاثیر نبوده است.

دنا پلاس مجهز به سانروف است و این به جذابیت ظاهری خودرو افزوده است. کابین دنا پلاس شباهت زیادی به کابین سمند دارد. صندلی‌ها راحت و مجهز به تنظیم کننده برقی ۸ جهت هستند. جلو داشبورد با شباهت کمی به جلو داشبورد سوناتا، با قطعات چوبی و دو رنگ تصویری زیبا در مقابل چشم شما قرار می‌دهد. کروز کنترل، دوربین دید عقب، مانیتور، چراغ خوشامد، ردیاب ماهواره‌ای و بسیاری امکانات مدرن در دنا پلاس جمع شده‌اند و به همین علت از بهترین ماشین های ایران است.

این خودرو مجهز به موتوری ۴ سیلندر است که با قدرت ۱۱۵ اسب‌بخار نسبت به سایر خودروها، بهترین اتومبیل ایرانی و خودرویی با کیفیت و قدرتمند است. یک نکته جالب در مورد دنا پلاس، سیستم ایمنی آن است. این خودرو با ۶ کیسه هوا و ۴ ستاره ایمنی خودرویی کاملاً مطمئن است و یک ماشین خوب برای مسافرت به شمار میآید و با وجود سیستم ایموبلایزر پیشرفته، تقریباً هیچ دزدی حریفش نیست.

هرچند دنا پلاس چندان بدون ایراد هم نیست و عایق‌بندی ضعیف کابین آن همواره مورد انتقاد بوده است. نرم بودن فرمان برقی در سرعت‌های بالا نیز یکی دیگر از نقاط ضعف این خودرو به شمار می‌رود.

رنو ساندرو اتومات بهترین ماشین ساخت ایران

رنو ساندرو اخرین خودرویی که توسط شرکت پارس خودرو در گروه اتومبیل های رنو به کشور وارد شده و در دو تیپ معمولی و استپ وی در بازار عرضه شده است. واردات این خودرو به دلیل بی توجهی خودروساز فرانسوی به قرار داد فروش این خودرو به ایران و لغو ان متوقف شد. محصولات رنو در ایران به دلیل کیفیت خوب خودروها، عمرنسبتا بالای قطعات اتومبیل، سواری خوب و راحت طرفداران زیادی دارند و رنو ساندرو نیز یکی از این محصولات است.

این خودرو در بازارهای جهانی نیز عرضه می شود و با نام رنو داچیا بین مردم شناخته می شود. کیفیت خوب این خودرو توانسته بود امکانات و اپشن های خودروهای هم رده را در این خودرو بی تاثیر جلوه بدهد و رنو ساندرو را در میان خودروهای پرفروش داخلی قرار دهد. طراحی عالی صندلی ها و داشبورد خودرو این امکان را به راننده می دهد که تسلط خیلی خوب و دید عالی نسبت به خودرو و مسیر داشته باشید. سواری نرم و راحت و داشتن فضای نسبتا خوب از ویژگی های مثبت این خودرو به حساب می اید.

همانطور که در مورد 207 نیز صحبت کردیم یکی از مشکلات این خودرو گیربکس این خودرو است که با توجه با پایین بودن قدرت و گشتاور موتور شتاب خیلی خوبی برای این خودرو فراهم نمی کند و مصرف سوخت خودرو را نیز افزایش می دهد به گونه ای مقدار 8.5 لیتر سیکل ترکیبی این خودرو اعلام شده است.

قیمت رنو ساندرو کارکرده و صفر، معرفی رنو ساندرو، عکس و مشخصات - همراه مکانیک

بهترین گزینه برای خرید خودروی ایرانی؛ کدام خودروی ایرانی بهتر است ؟

قطعا خودروهای ایرانی دیگری مانند پراید و رانا و کوییک نیز در بازار وجود دارند. با این حال، قصد ما از تهیه این راهنمای خرید خودروی ایرانی این بوده که بهترین گزینه‌های موجود در بازار را به شما معرفی کنیم.

بر کسی پوشیده نیست که صنعت خودروی ایران در برابر رقبای خارجی‌اش حرف چندانی برای گفتن دارد و تا مدتی پیش تنها قیمت پایین این تولیدات داخل قیمت پایین آن‌ها بود که ارزش خریدشان را نزد خانواده‌های ایرانی بیشتر می‌کرد. با این حال، اکنون که قیمت خودروهای داخلی هم بالا رفته، شاید بتوان گفت که انتخاب‌های ما هم سخت‌تر شده است. بنابراین، باید با دقت بیشتری خودروها را انتخاب کنیم.

از بین ماشین های ایرانی کدام بهتر است برای سفر ؟

پای را روی پدال گاز بگذارید و دل را به جاده بزنید تا یک سفر جاده‌ای فوق‌العاده را تجربه کنیم. سفر با ماشین شخصی مانند همیشه لذت‌بخش است اگر ماشین مناسب سفر داشته باشیم. سمفونی پنج بتهوون را در ماشین‌تان پخش کنید و با ما همراه باشید تا با بهترین ماشین ها برای مسافرت‌ طولانی آشنا شویم.

پژو 206 SD بهترین ماشین برای مسافرت های طولانی

به سختی می توان یک ماشین ایرانی را پیدا کرد که هم ظاهر زیبایی داشته باشد و هم از امنیت نسبتا خوبی برخوردار باشد. 206 اس دی در این سال ها توانسته بخش  زیادی از انتظارات مشتریان را رفع کند. این تیپ از 206 به دلیل طراحی خاصش در ابتدای فروش اقساطی خودرو با بازخورد خوبی مواجه  نشد، اما با گذشت زمان به یک ماشین پرطرفدار، ایمن و محبوب تبدیل شد و حالا راحت ترین خودرو ایران است.

بررسی ایمنی پژو 206 اس دی ماشین مناسب سفر برای جاده های ایران

این روزها بیشتر از ده سال از اولین ورود 206 sd به بازار خودروهای ایرانی می گذرد و عده ای عقیده دارند که عمر این ماشین دیگر رو به پایان است. با این حال اگر از ماشین بازان حرفه ای بپرسید، همگی عقیده دارند که رانندگی با اینخودروی محبوب یکی از بهترین تجربه های رانندگی است.

206 صندوق دارد بدنه چندان مقاومی ندارد، اما کمک فنرهای چرخ های عقب و حرکت نرم فرمان می تواند مهارت راننده را در کنترل ماشین تقویت کند. به علاوه نسبت به 206 هاچ بک جادار تر است. صندوق عقب 206 اس دس این امکان را به شما می دهد که وسایل خود را راحت تر جابجا کنید و در نهایت فضای کمتری از عقب ماشین گرفته شود. به همین دلیل سفر با 206 sd لذت بخش تر از 206 معمولی است.

دنا پلاس، ایمن ترین ماشین ایران و بهترین خودرو برای مسافرت طولانی

دنا پلاس بهترین خودرو ایرانی برای مسافرت به روز رسانی شده دنا از نظر امکانات است که در سال 96 از خانواده ایران خودرو به بازار وارد شد. کار دنا پلاس برای جذب مشتری زیاد سخت نبود؛ چراکه همتای قدیمی اش دنا، به اندازه کافی میان مردم طرفدار داشت. با این حال دنا پلاس بعد از انتشار ویدئوهای تست امنیت در تصادف، به سبد خرید علاقه مندان به سفرهای جاده ای وارد شد. پس از مدت کوتاهی از رونمایی، شرایط فروش ایران خودرو برای این محصول اعلام شد و مشتریان بسیاری نیز پیدا کرد.

چرا دنا پلاس امن است؟

پرطرفدار ترین ماشین ایرانی برای سفر اولین ماشین ساخت ایران است که در آن از تجهیزات روز دنیا برای ایمنی بهره گرفته شده است. وجود فرمان جمع شوند، کیسه های هوای جانبی و 4 ایربگ برای سرنشینان، نشان می دهد برای پا گذاشتن به جاده های پرخطر ایران، می توانید روی امنیت مدل جدید دنا حساب باز کنید.

از طرفی هر چهار چرخ دنا پلس به دیسک ترمز مجهز هستند تا فرایند ترمز کردن، بدون دردسر و با کیفیت بالا انجام شود و این موضوع خیل راننده و سرنشینان را کمی راحت می کند.

تندر 90، جادار ترین خودروی ایرانی

ال90 جادارترین خودرو داخلی اما از نظر ظاهری خودوری محبوبی به حساب نمی آید. خیلی ها معتقدند طراحی این ماشین جا دار ایرانی بسیار دست و پاگیر است و نمی توان با آن یک رانندگی لذت بخش را تجربه کرد. اگرچه اظهار نظرها درباره ظاهر ماشین تندر 90 چندان بی راه نیست، اما هرگز نمی توانیم چشم روی کیفیت موتور، فضای کافی و امنیت این محصول ایران خودرو چشم ببندیم.

تجربه یک سفر راحت با ال90 یک ماشین جادار ارزان

اولین موضوعی که باعث می شود تندر 90 را از ماشین های مناسب مسافرت نام ببریم، فضای کافی داخل کابین و صندوق عقب بسیار جادار آن است در واقع ال90 ماشین جا دار برای مسافرت است. اما برای رانندگی در جاده های ایران، امنیت خوردو مهم تر از فضای مورد نیاز است. تندر 90 هنگام ورود به بازار رتبه 3 از 5 را در رده بندی امنیت جهانی به دست آورد.مهم ترین دیل که باعث می شود به شما این ماشین را برای جاده پیشنهاد کنیم، این است که ساختار متفاوت بدنه می تواند از شما در موقعیت های خطرناک حفاظت کند.

طراحی ال 90 به گونه ای است که هنگام تصادف، ضربه اصلی به جلوبندی وارد می شود. در نتیجه فشار کتری به داخل کابین و سرنشینان منتقل خواهد شد.

سمند سورن ELX، ماشین مناسب برای مسافرت

سمند سورن ای ال ایکس در سال 92 با تغییراتی بر سمند روانه بازار شد. از همان ابتدا مهم ترین وجه تمایز محصول تازه ایران خودرو، امنیت بالای آن بود. هنوز هم با گذشت سال ها، سمند سورن ELX را مطمئن ترین ماشین برای جاده های ایران می دانند. ترمزهای دیسکی ایمن، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین و بدنه بسیار ایمن از دلایلی هستند که علاقه مندان به سفرهای جاده ای را برای خرید قانع می کنند.

کیا سراتو، سفر با سریع ترین ماشین سایپا

کیا سراتو از بهترین خودروهای ایرانی و یکی از محبوب ترین خودروهای مونتاژ سایپا است که ظاهر جمع و جور و تجربه رانندگی خوبی دارد. این ماشین سایپا به دلیل وجود ترمزهای مجهز به ABS و EBD، کیسه هوای راننده و پدال های استاندارد برای رانندگی در جاده های ایران بسیار مناسب است.

ایمنی کیا سراتو نسبت به خودروهای قبلی که معرفی شد کمتر است. اما میان خودروهای سایپا مانند ساینا و کوییک که از جدیدترین محصولات این شرکت است، نمره قابل قبولی در امنیت کسب کرده است. اما اگر اممکانات جانبی برایتان اهمیت دارد، انتهب شما کوییک خواهد بود.

برلیانس h330، بهترین ماشین ایرانی

برلیانس ایمن ترین و راحت ترین ماشین ایرانی H330 یکی از خودروهای مناسب جاده است. اگرچه این برلیانس جدید تولید ایران نیست، اما به دلیل سطح قیمت پایین تر از دیگر خودروهای خارجی و امنیت قابل قبول، به یکی از انتخاب های علاقه مندان به سفر جاده ای تبدیل شده است. مهم رین ویژگی برلیانس اچ 330، ترمزهای ان است. بر اساس بررسی نتایج در آزمایشگاه های ایمنی، این مدل از برلیانس توانست در 35 آزمایش از 40 آزمایش ترمزسربلند بیرون بیاید.

سورن ال ایکس توربو بهترین مدل ماشین ایرانی

مدل جدید تولید شده از نسخه‌ی پوست انداخته‌ی خودروی سمند یعنی سورن ال ایکس توربو را می‌توان یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای کسب لقب بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت قلمداد کرد.

بهینه شدن موتور 1650 سی‌سی چهار سیلندر و 16 سوپاپ این خودرو به شما این اجازه را می‌دهد تا با خیال نسبتا راحتی در جاده‌های بین شهری طی طریق کنید و رانندگی با ثباتی را تجربه نمایید. افزون بر آن که حداکثر توان خروجی 150 اسب بخاری این خودرو (با احتساب 5500 دور در دقیقه) در کنار حداکثر گشتاور خروجی 215 نیوتن متری آن (با احتساب 2200 تا 4800 دور در دقیقه)  به خوبی از پس انجام هدف یاد شده بر می‌آید، شتاب صفر تا صد این خودرو نیز حول و حوش 10 ثانیه ارزیابی شده است که برای خودرویی در این حد و اندازه کاملا مناسب و قابل قبول جلوه می‌کند.

بنابراین با توجه به حداکثر سرعت اسمی قابل دستیابی این خودرو که رقم 205 کیلومتر در ساعت عنوان شده است، سورن توربو به لحاظ برخورداری از سرعت و شتاب مناسب هم قادر است گلیم خود را تا حد قابل توجهی از آب بیرون بکشد.

افزون بر تمام مواردی که به آنها اشاره شد، کابین بزرگ و جادار سورن ال ایکس توربو نیز از جمله ویژگی‌هایی است که بر ذات مسافرتی بودن آن می‌افزاید و این خودرو را شایسته کسب لقب بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت می‌کند. گفتنی است که مدل جدید سورن ال ایکس توربو در حال حاضر با قیمتی معادل 44 میلیون و 500 هزار تومان در بازار خودروی ایران معامله می‌شود (قیمت کارخانه‌ این خودرو 39 میلیون و 575 هزار تومان عنوان شده است).

از آن جا که خودروی سورن در عمل مدل بهینه شده‌ای از سمندهای قدیمی به شمار می‌رود و به طور کل از ظاهر بهتر و امکانات بیشتری نسبت به آنها بهره می‌برد، آن دسته از کسانی که بودجه‌ی کمتری را در اختیار دارند می‌توانند به جای این خودرو سراغ نمونه‌های قدیمی‌تر و ساده‌تری نظیر سمند ال ایکس بروند. چرا که هم اکنون با پرداخت مبلغی حدود ده میلیون تومان کمتر از رقم یاد شده، می‌توان یک دستگاه سمند ال ایکس را در اختیار داشت.

در مجموع خودروهای حاضر در خانواده‌ی سمند را می‌توان از جمله بهترین گزینه‌های موجود برای کسب لقب بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت قلمداد کرد. بنابراین با خرید یکی از محصولات این خانواده می‌توانید ادعا کنید که بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت را در اختیار دارید.

تارا نرم ترین ماشین ایرانی

شرکت ایران‌خودرو با تکیه بر دانش مهندسین و متخصصین ایرانی و در راستای پاسخگویی به نیاز بازار و جلب رضایت مشتریان، اقدام به تولید خودروی جدیدی نموده است.

تارا ، خودرویی سدان در کلاس ابعادی  C است که با بهره گیری از طراحی به روز و زیبا ، جلوه ای با شکوه، دوست داشتنی و قدرتمند از توان طراحی متخصصان این شرکت را به رخ می کشد  .

این خودرو، علاوه بر زیبایی از استانداردهای ایمنی بالایی برخوردار بوده و ایمن ترین خودرو تولید شده در شرکت ایران خودرو می باشد.

این خودرو خانوادگی، در دو مدل با گیربکس دستی و اتوماتیک، تجربه رانندگی راحت و دلنشینی را به ارمغان می‌آورد، و با دارا بودن استاندارد آلایندگی یورو5، یکی از سازگارترین خودروهای ایران با محیط زیست است.

مهمترین ویژگی های برجسته خودرو تارا  شامل:

ایمن:

  • استاندارد حفاظت از عابر پیاده Pedestrian))
  • کنترل پایداری فعال الکترونیکی (ESC،HBA،(TCS
  • سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HSA)
  • ترمزهای جلو و عقب دیسکی(ABS و EBD)
  • نشانگر اخطار کاهش فشار باد تایر (TPMS)
  • استفاده از ورق های دوفازی (Dual Phase) با استحکام بالا
  • کیسه هوای ایمنی (Airbag) راننده و سرنشین( و جانبی در مدل اتوماتیک)
  • ستون فرمان تلسکوپی
  • ایزوفیکس
  • سیستم قطع سوخت خودکار

خانوادگی و راحت :

  • گیربکس 6 سرعته اتوماتیک(کاهش مصرف سوخت و استهلاک موتور)
  • موتور TU5P(نسخه تقویت شده موتور TU5)
  • فرمان برقی
  • صندوق عقب جادار (با حجم640 لیتر)
  • صندلی‌های جلو برقی (در مدل اتوماتیک)
  • دوربین دنده عقب (در مدل اتوماتیک)
  • آینه‌ های برقی تاشونده راهنمادار (در مدل اتوماتیک)
  • سیستم هشداردهنده
  • کروز کنترل
  • سان روف (در مدل اتوماتیک)
  • سیستم تهویه هوای برقی
  • ورود بدون کلید و استارت دکمه ای (در مدل اتوماتیک)
  • زیر آرنجی ( Front Armrest) (در مدل اتوماتیک)
  • بازکننده درب صندوق عقب از راه دور
  • نشاندهنده تغییر دنده (GSI)
  • سنسور نور و باران (در مدل اتوماتیک)

خودرو تارا ⚡ قیمت و مشخصات فنی خودرو K132 ایران خودرو - زومیت

بهترین هندلینگ خودرو داخلی ایرانی

در حقیقت این کلمه نوعی احساس درونی از رانندگی با اتومبیلهای متفاوت است و شاید بتوان گفت قابل اندازه گیری فیزیکی نیست. واژه ی Handling کلمه ای است که می توان آنرا خوشدستی یا کیفیت سواری و هدایت ترجمه کرد. در واقع بهترین هندلینگ خودروهای ایرانی به معنای قابلیت هدایت بهتر اتومبیل در عبور از پیچ ها و موانع بوده و نشان دهنده ی دینامیکی و پویایی برتر اتومبیل بر روی جاده است.

نا امن ترین خودرو در ایران

ناامن ترین خودروهایی که در ایران در سال‌های اخیر تولید شده‌اند را می توان در دو محصول پراید و ام وی ام ۱۱۰ دید. البته پلت فرم توسعه‌یافته این خودروها هنوز هم در محصولات دیگر ایرانی استفاده می‌شوند.

درباره پراید می‌توان به این نکته نیز اشاره کرد که پلیس ایران این خودرو را قاتل جاده‌های کشور دانسته است. پلت فرم این خودرو هنوز در خودروهایی مانند ساینا،کوییک و تیبا با تغییراتی زنده است.

ام وی ام ۱۱۰ که ساخت شرکت چینی چری است و در شرکت مدیران خودرو در ایران مونتاژ می‌شد، کپی خودرو دوو ماتیز است که در تست‌های تصادف انجام شده، یکی از ناامن‌ترین خودروهایی است که در ایران تولید شده است.

این خودرو به دلیل قیمت آن در ایران با استقبال زیادی روبرو شد در حالی که رسانه‌های خودرویی جهان بارها درباره این خودرو هشدار داده بودند که خودروی نا امنی است. حتی در تست تصادف فرمان این خودرو ضربه بسیار سنگینی را به قفسه سینه آدمک‌های تست وارد کرده بود.

بهترین شهر ایران برای خرید ماشین

قیمت خودروهای پرتیراژ در شهرهای مختلف کشورمان با نوسان همراه است. این نوسان به حدی است که اصلا دور از انتظار نیست که شما یک نوسان ۱۰ میلیون تومانی را برای قیمت یک خودرو در شهرهای مختلف تجربه کنید.

براساس آگهی‌های فروش عرضه شده در فضای مجازی، به نظر می‌رسد بهترین شهر ایران برای خرید خودرو خرید پراید ۱۵۱ ساری است. این خودرو در حالی در شهر تنکابن با بهای ۱۱۵ میلیون تومان عرضه می‌شود که در تهران به راحتی با ۱۲۷ میلیون تومان نیز دادوستد شده و به دست خریداران خود می‌رسد.

در مثالی دیگر پراید ۱۳۱ سال، در رودهن با بهای ۱۰۴ میلیون تومان عرضه می‌شود، اما همین خودرو را مردم ارومیه با بهای ۱۰۸ میلیون تومان خریداری می‌کنند.

نوسان قیمتی ۲۰۶ چقدر است؟

خودرو ۲۰۶ به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای موجود در بازار کشورمان گاها با نوسان قیمتی ۳۰ میلیون تومانی نیز دادوستد می‌شود.

به‌عنوان نمونه پژو SD ۲۰۶ مدل ۹۹ در پایتخت با بهایی برابر با ۲۲۰ میلیون تومان آگهی شده است. این در حالی است که خودرو مذکور در شهر شوش استان خوزستان با برچسب قیمتی ۲۵۰ میلیون تومانی به دست خریداران می‌رسد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۹ نیز در بازار با مبلغی بین ۲۳۸ تا ۲۵۲ میلیون تومان قابل خریداری است. ارزان‌ترین ۲۰۶ تیپ پنج در گرگان و ارزان‌ترین پژو ۲۰۶ تیپ دو در شهرری و گران‌ترین آن در اصفهان معامله شده است.

جالب است بدانید نوسان قیمت مدل تیپ ۲ این خودرو در حدود ۱۰ میلیون تومان است و نمونه‌های سال این خودرو در شهرهای مختلف با مبلغی بین ۱۹۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان دادوستد می‌شوند. نوسانی که برای خودرو ۲۰۶ چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد. این نوسان قیمتی تا پیش از گرانی‌های اخیر برای خودروهای وارداتی وجود داشت.

به این ترتیب به نظر می‌رسد نوسان قیمت خودرو در شهرهای مختلف کشورمان در اکثر مواقع بالای ۱۰ میلیون تومان است و اتفاقا پایتخت‌نشینان چندان تمایلی به عرضه خودروها در حداکثرین حالت قیمتی خود ندارند.

بهترین ماشین برای مسافرکشی

اولین عاملی که باعث می‌شود انتخاب مدل‌های ناکارآمد را کنار بگذاریم، بودجه است. خودرو اغلب در شمار اولین کالاهایی است که با نوسان قیمت مواجه است. از طرفی بالا رفتن قیمت خودرو در چند سال اخیر باعث شده تا قدرت خرید افراد برای خرید بسیاری از ماشین‌ها کاهش پیدا کند. احتمالاً هدف شما هم از خرید یک ماشین مناسب برای مسافرکشی، کسب درآمد است. اما بودجه فعلی شما می‌تواند از همان ابتدا نام بسیاری از برندها و مدل‌ها را در لیست خریدتان خط بزند.رانندگان میپرسند کدوم ماشین ایرانی بهتره ؟

ارزان‌ترین ماشین برای مسافرکشی در بازار این روزها، پراید است. حتی اگر از شرایط فروش سایپا اقساطی تحویل فوری اطلاع نداشته‌اید و از تولیدات دست‌اول گذشته این کارخانه جامانده‌اید، می‌توانید در شروع با مدل‌های قدیمی و دست‌دوم آغاز کنید. پراید همچنین یکی از به‌صرفه‌ترین خودروهایی است که به دلیل هماهنگی کامل با اتوبان‌ها و شرایط ترافیک در شهرهای بزرگ، آن را به‌عنوان بهترین ماشین برای مسافرکشی نیز می‌شناسند.

کدام ماشین ایرانی بهتر است و مصرف سوخت کمتری دارد؟

میزان مصرف سوخت را می‌توان مهم‌ترین اولویت فنی برای ماشین‌های تاکسی دانست. چراکه مسافت طی شده در طول روز برای تاکسی بسیار بیشتر از ماشین‌های معمولی با یک مبدأ و مقصد مشخص است. بنابراین با خرید ماشین‌هایی با مصرف سوخت بالا، هزینه‌های جانبی زیادی برای تأمین سوخت روزانه برای شما ایجاد می‌شود.

اگر دغدغه مصرف بهینه سوخت را در تاکسی داریدبهترین ماشین برای مسافرکشی در ایران ماشین‌هایی مانند سمند و تیبا را انتخاب کنید. خودرو سمند به‌ویژه در مدل ال ایکس خود به‌عنوان کم‌مصرف‌ترین خودرو بازار شناخته‌شده است. این ماشین علاوه بر اینکه ایمن و راحت است، می‌تواند با بهره‌گیری از موتور باکیفیت خود، کمترین میزان مصرف سوخت و بیشترین شتاب را در جابجایی‌های شهری داشته باشد.

تیبا نیز از بهترین خودروهای ایرانی خودروهای کم‌مصرف است که در بعضی آژانس‌ها و مؤسسات از آن به‌عنوان تاکسی اختصاصی استفاده می‌شود. بنابراین اگر از ظاهر سمند رضایت ندارید، تیبا انتخاب خوبی برای مصرف بهینه بنزین است.

دنا کم‌خرج‌ترین و بهترین ماشین برای داخل شهر؛ توجه به اهمیت استهلاک خودرو

مهم‌ترین تفاوتی که ماشین مناسب تاکسی با سایر خودروها دارد، این است که میزان کیلومتر طی شده آن‌ها در طول روز با یکدیگر کاملاً متفاوت است. طبیعی است که هرچه مصرف بیشتر باشد، میزان استهلاک نیز افزایش‌خواهید یافت. به همین دلیل افرادی که به دنبال بهترین ماشین برای کار تاکسی هستند، باید برای خرید خودروی مناسب و کارآمد به میزان استهلاک آن نیز توجه کنند.

با نگاهی به فروش دم قسط محصولات ایران خودرو یکی از مناسب‌ترین خودروهای مناسب مسافرکشی را در لیست خودروهای ایرانی کم استهلاک آن خواهید دید. دنا یکی از محبوب‌ترین خودروها با استهلاک پایین است. به همین دلیل ماشین مناسب برای تاکسی‌های اینترنتی، تاکسی‌های اختصاصی مؤسسات و سرویس ادارات به‌حساب می‌آیند.

پژو روا بهترین ماشین شهری ایران و بدنه و اتاق استاندارد ماشین؛ فضای تاکسی را دست‌کم نگیرید

جابجایی مسافر یک شغل خدماتی به‌حساب می‌آید. بنابراین کیفیت فضای داخلی ماشین شما می‌تواند به‌طور مستقیم بر کیفیت کارتان تأثیرگذار باشد. با توجه به اینکه رفت‌وآمد به تاکسی بسیار زیاد است، ممکن است صندلی‌ها خیلی زود شکل مناسب خود را از دست بدهند. بنابراین خودرویی مناسب مسافربری است که کیفیت تشک بالاتری داشته باشد.

از طرفی وجود فضای بیشتر این امکان را به شما می‌دهد که تعداد مسافر بیشتری در مسیر همراه خود کنید.

اگر اتاق ماشین برای شما اهمیت دارد، پیشنهاد ما به شما برای ماشین مسافرکشی، خودروی پژو روآ است. فضای داخلی روآ بهترین ماشین داخل شهری کاملاً عریض است و بدنه صندلی‌ها نیز مقاومت بالایی دارند. به همین دلیل اغلب در شمار ۵ انتخاب برتر ماشین مسافرکشی قرار می‌گیرد.

بهترین ماشین دانشجویی در ایران

پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ بهترین ماشین ایرانی از نظر مردم

برای دانشجویان بهترین خودرو ایرانی چیست ؟ این دو گزینه، جزو اولین پیشنهادهایی هست که ممکنه به ذهن هر دانشجویی برسه. چرا؟ چون این پلتفرم همچنان جذابه، جمع و جور هست و خیلی هم خرج روی دست‌ نمی‌گذاره. جذابه، چون هاچ‌بک هست و همچنان با وجود دهه‌ها تولید، از مد نیفتاده. غیر از این، پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ فضای الکی در اختیار دانشجو قرار نمیده. درست همان‌قدر فضای صندوق و فضای سرنشین که نیاز داره، براش وجود داره. نه بیشتر و نه کمتر! از همه‌ی این‌ها مهمتر، این دو، ماشین‌های کم‌خرج و کم استهلاکی هستند. اگر خدایی نکرده تصادفی جزئی باهاشون داشته باشید، می‌تونید خودتون حتی با پول توجیبی، ماشین رو دوباره مثل روز اولش برگردونید. حالا این وسط اگر تو جمع دوستانه‌ای که تو ماشین هستید، دوست دارید کمی با شتاب برونید، قطعا ۲۰۶ و ۲۰۷ ناامیدتون نمی‌کنند.

با همه‌ی این حرفا، حالا باید تصمیم بگیریم که ۲۰۶ برایتون بهتر هست یا ۲۰۷؟ جواب این سوال کاملا به بودجه‌تون بستگی داره. پژو ۲۰۷ طراحی خوشگل‌تری داره. می‌تونید راحت موبایل‌تون رو به سیستم صوتی ماشین وصل کنید و از سیستم نویگشین ماشین هم استفاده کنید. بالاتر از همه‌ی این چیزا، ۲۰۷ غیر از نسخه‌ی دنده‌ای، نسخه‌ی اتوماتیک هم داره که رانندگی باهاش تو شهرهای پرترافیک خیلی خیلی راحت‌تر هست. اگه بودجه‌تون به اندازه‌ی مدل‌های صفر کیلومتر این ماشین‌ها نمیرسه، می‌تونید روی مدل‌های کارکرده آن هم حساب ویژه‌ای باز کنید.

سایپا ۱۱۱ و تیبا ۲ بهترین ماشین تو ایران برای دانشجوها

کدام ماشین ایرانی بهتره برا دانشجوها ؟ این دو در واقع‌ از ارزون‌ترین ماشین‌هایی هستند که می‌تونید مدل صفرکیلومترشون رو تو بازار پیدا کنید. جدای از این موضوع، ۱۱۱ و تیبا ۲ بسیار ماشین‌های کم‌مصرف و با هزینه‌ی نگهداری پایینی هستند. پس خیالتون راحت باشه که اگر درست رانندگی کنید، تا پایان دوره‌ی تحصیل‌تون خرج عجیب و سنگینی روی دست‌تون نمی‌گذارند. دیگه این‌که، پیدا کردن جای پارک برای این دو ماشین عین آب خوردن هست. یعنی به خاطر ذات هاچ‌بک‌ بودنشون و فاصله‌ی محوری کم، می‌تونید از کوچک‌ترین فضاها برای پارک ماشین استفاده کنید. مزیت تیبا ۲ به ۱۱۱ این هست که دیگه اون چهره‌ی تکراری و قدیمی پراید رو نداره و داخل کابینش هم متفاوته. نمای جلوی تیبا ۲ یک چهره‌ی شاد و خندان رو داره که بهتر از ۱۱۱ هست. دیگه اینکه تیبا ۲ تو رنگ‌های زنده‌ای مثل آبی و قرمز هم ارائه شده که ۱۱۱ از اون محروم هست.

خب عنوان ارزون‌ترین ماشین در بازار برای ۱۱۱ و تیبا ۲ بدون تبعات هم نبوده. اولین مشکل این دو ماشین برای دانشجوها اینه که خودروهای امنی در برابر سرقت نیستند. از اونجایی که دانشجوها ممکن است به خاطر بحث هزینه یا پر بودن پارکینگ‌ها، ماشین رو تو خیابان پارک کنند، این موضوع کمی نگران‌کننده میشه. اما خیلی راحت میشه با انجام یکسری‌ کارها، امنیت ماشین رو در برابر دزدی بالا برد.

انتخاب بر سر ۱۱۱ و تیبا ۲ کار ساده‌ای است. تیبا ۲ به خاطر ظاهر جدیدتر و جذاب‌تر، رنگ‌های متنوع‌تر و بدنه‌ی قوی‌تر گزینه‌ی بهتری برای دانشجوهاست که به خوبی اختلاف قیمت بین این دو ماشین رو توجیه میکنه.

رنو ساندرو از ماشین های جا دار ایرانی

شاید در ابتدا با من مخالف باشید و با خودتون بگید که ساندرو ظاهر جذابی برای یک دانشجو نداره یا امکانات چندان زیادی نداره و ماشین‌ دوران میان‌سالی هست! اما کافیه چند خط همراهم باشید تا بهتون ثابت کنم که ساندور چه گوهری هست!

ساندرو به خودی خود ماشین ارزشمند و کم درد سریه. چون موتور و گیربکسی معرکه‌ و هماهنگی داره و شما را هیچ وقت تو خیابون لنگ نمی‌گذاره. ماشین کم‌خرج و کم استهلاکیه. برای همین دست‌تون خیلی به روی پدر و مادرتون برای هزینه‌هاش دراز نمیشه. مهمتر از همه‌ی این‌ها، ساندرو ماشین با اصالتی هست و هر موقع سر کل‌کل با دوست‌تون افتادید، می‌تونید اروپایی‌ بودن این خودرو رو به رخ‌شون بکشونید. در مورد ظاهرش، باید بگم که اگر ساندروی جذاب می‌‌خواهید، فقط باید سراغ رنگ مشکی یا ذغالی اون برید. اگر هم کمی ارتفاع ماشین رو کم کنید، واقعا ظاهر ماشین بهتر میشه. طراحیش در برابر رقیب‌ اصلیش یعنی ۲۰۷ واقعا بهتر نیست، ولی خیلی هم تو دیوار نیست. میشه با کمی ذوق و سلیقه، دستی بهش کشید و اون رو بهتر کرد. مثلا دوربین و نمایشگر بزرگ روش نصب کنید. یا از ادوات ساندروی استپ‌وی براش استفاده کنید.

ساندرو به دلیل تحریم‌ها، دیگه تو ایران تولید نمیشه و هر ماشین صفری هم که تو بازار باقی‌مونده، دست دلالان عزیز هست که با قیمت دل‌به‌خواهی می‌فروشند. پس اینجاست که مدل‌های کارکرده‌اش ارزش خرید بالاتری پیدا می‌کنند. چون افت قیمت محسوسی داشتند و احتمالا تخفیف خوبی از خریداربگیرید. از بین دو نسخه‌ی دنده‌ای و اتوماتیک، باید بگوییم که ساندروی اتومات خیلی خیلی محبوب‌تر هست. جدای از این موضوع، نسخه‌ی اتومات به خاطر تیراژ تولید بیشترش، تنوع بیشتری در بازار دست دوم دارد و گیربکس اتوماتش خیلی خوب و هوشمند هست. به همین دلیل، ما هم به شما خرید نسخه‌ی اتوماتیک ساندرو رو توصیه می‌کنیم. به خصوص برای دخترهای دانشجو که نیم کلاج گرفتن براشون کار خوشایندی نیست. اگر هم به خاطر بودجه‌تون سراغ ساندرو دنده‌ای رفتید، نگران نباشید. چون به غیر از گیربکس، این نسخه هیچ تفاوتی با نسخه‌ی اتوماتیک ندارد.

برلیانس H320

اگر با کیفیت و جذابیت پایین تیبا ۲ و ۱۱۱ کنار نمی‌آیید. یا اگر با طراحی تکراری ۲۰۶ و با زیاد بودن ۲۰۷ در شهر نمی‌سازید. یا فکر می‌کنید ساندرو ماشین کم‌ امکاناتی هست، برلیانس H320 می‌تونه شما را به فکر فرو ببره. چون هم ارزون‌تر و اسپرت‌تر از ساندرو هست و هم امکاناتی بیشتر نسبت به ۲۰۷ داره. ظاهر جدید و متفاوتش می‌تونه تا حد زیادی دلربایی کنه و اصلا طراحی تکراری هم نداره. شتاب زیادی نداره، اما در عوض مصرف سوخت ۶.۵ لیتری‌ش کمتر از تمام رقیبانش هست. طراحی جذاب و جمع و جورش می‌تونه هر سلیقه‌ی دانشجویی را راضی کنه. اما خبر بد اینکه لوازم برلیانس تو بازار به خاطر تحریم‌ها کمی گرون شدند و خیلی مثل قبل به وفور پیدا نمی‌شوند. پس اگر دست‌تون توی جیب خودتون نیست یا در کنار تحصیل کار نمی‌کنید، خرید این ماشین می‌تونه براتون کمی دردسرساز باشه.

بهترین ماشین برای خانواده پر جمعیت

خودروی خانوادگی یا اصطلاحا فامیلی کار به انواعی از خودرو اعم از ون و هاچ‌بک یا سدان و اس‌یووی گفته می‌شود که مهمترین ویژگی وجودی آنها گنجایش بالا و کارایی اقتصادی است تا در نهایت باعث کاهش هزینه‌ها خانواده و نیز رفاه بیشتر افراد را فراهم کند. این طبقه‌بندی خاص که کاملا کاربردی بوده و از قضا در ایران طرفداران بسیاری دارد، باعث شده تا انبوهی از خودروهای تولید داخل یا محصولات وارداتی را سدان‌ها و کراس‌اوورها تشکیل دهند که به نسبت هاچ‌بک‌ها یا محصولات دیگر گزینه‌های بهتری برای یک خانواده به شمار می‌آیند.

لیفان 820

نوع اتاق : سدان بزرگ اقتصادی

قیمت : ۹۲ میلیون

طول : ۸۶/۴ متر

گنجایش سرنشین : ۵ نفر

گنجایش صندوق : ۵۵۰ لیتر

مصرف سوخت : ۹ لیتر

ایمنی : ۴ستاره انکپ چین

مزیت اصلی: در این کلاس تنها رقیب مستقیم لیفان ۸۲۰ تقریبا پژو پارس اتومات است که هم خیلی قدیمی و هم تا حدی کوچک‌تر است. ۸۲۰ گرچه در ایران فروش خوبی را تجربه نکرد اما انصافا اتاق و صندوق بار بزرگی دارد و این برای خانواده‌های بزرگ که معمولا در مسیرهای طولانی به سفر می‌روند یک برگ برنده بزرگ است.

مشخصات و قیمت لیفان 820 - زومیت

رنو داستر دودیفرانسیل

مزیت اصلی: آن دسته از خانواده‌های اهل سفر که علاوه بر گنجایش مناسب و پرداخت نه چندان بالا، دنیال خودرویی برای حرکت در مسیرهای خارج از جاده هستند حتما روی داستر حساب وییه‌ای باز می‌کنند. این خودرو با کار فراوان و بار زیاد مشکلی ندارد و در عین حال به واسطه ساختار ساده فنی، هزینه نگهداری مناسبی دارد.

مزایای رنو داستر : 6 دلیل که شما را برای خرید این شاسی‌بلند فرانسوی قانع می‌کند!

2 خودروی خوش فروش بازار ایران در سال ۹۷

رنو تندر پلاس دنده ای بهترین ماشین ایرانی 97

دلیل انتخاب: در مقایسه با تمام خودروهای هم رده استهلاک کمتر، مصرف سوخت کمتر و هزینه نگهداری پایین تری دارد. این مدل که مورد پسند اغلب مردان محافظه کار ایرانی است با داشتن بازار فروش مناسب از زمان ورود به بازار یکی از بهترین خودروهای ارزان قیمت و اقتصادی است که بدون دردسر می تواند سال ها خودرو اول خانواده های ایرانی باشد. تندر پلاس که نسبت به نمونه عادی تندر از تجهیزات و تزئینات بیشتر و ظاهر به روزتری برخوردار است، احتمالا در سال 97 تیراژ بالاتری را به خود خواهد دید.

دنا توربوپلاس بهترین خودرو ایرانی 97

دلیل انتخاب: پرچم دار ایران خودرو را می توان بهترین ساخته تاریخ صنعت خودرو ایران دانست که اگر اندکی سطح کیفیت مواد به کار رفته در اتاق و بدنه اش رشد کند و مونتاژ بهتری را تجربه کند حتما می تواند فروش بسیار بالاتری را در مقایسه با نمونه های چینی هم رده در خارج از مرزهای ایران به عنوان کالایی صادراتی تجربه کند. این خودرو که در ایران طرفداران بسیاری دارد از موتوری قدرتمند، لیست تجهیزات مناسب و کیفیت سواری متوسط رو به بالا سود برده و توانسته بر رقبای چینی و فرانسوی خود در این رده غلبه کند.

لقب ماشین های ایرانی شوتی

جاده‌ها پر شده از خودروهایی که مثل برق و باد از کنار دیگر خودروها می‌گذرند و به چشم بر هم زدنی در افق ناپدید می‌شوند. نه از پیچ و خم جاده هراسی دارند و نه از جریمه و حتی شلیک گلوله از سوی پلیس.

به شوتی مشهورند. خودروهایی که اغلب گران‌قیمت هم نیستند.

مثل سمند، پژو ۴۰۵ و پرشیا. ولی موتورهایشان تقویت شده است و مشخصه‌ آنها این است که کمک‌ فنرهای عقب از حد استاندارد بالاتر است تا پس از بار زدن محموله سنگینی بار شاسی خودرو را از حد مجاز پایین‌تر نیاورد.

این واژه برای مردم لرستان، فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه‌وبویراحمد و… واژه‌ای آشناست.

اصلی‌ترین مبدا حرکت شوتی‌ها استان بوشهر و بندر گناوه است. البته از دیگر بنادر و مرزهای غربی هم بار شوتی منتقل می‌شود.

بار هرچیزی می‌تواند باشد. مجاز و غیر مجاز.

قاچاق و غیر قاچاق. به همین دلیل به آنها قاچاق‌بر هم می‌گویند.

کالایی که عوارض گمرکی آن پرداخت نشده به‌جای اینکه یک‌جا حمل شود به خودروهای سواری داده می‌شود تا در صورت توقف توسط پلیس زیان کمتری کرده باشند.

بیشترین محموله پوشاک است. بسیاری از فروشگاه‌های پوشاک در سراسر کشور اجناس خود را از همین شوتی‌ها تامین می‌کنند.

اجناسی که بسیار پایین‌تر از مبلغی که باید از راه قانونی بپردازند، خریداری می‌کنند. به همین دلیل پول خوبی هم به شوتی‌ها می‌دهند.

القاب ماشین های ایرانی

۱-انواع پراید:                                      قوطی حلبی

۲-تندر۹۰:                                           پوزه اسب

۳-پژو آردی،رُآ،۴۰۵ :                 مکان زندگی آتش نشانها،ماشین پیکان در قالبی جدید

۴-پژو ۲۰۶:                                             بادکنک،سوسک کله گنده

۵-بی ام وی:                                                 بچه سوسول

۶-لقب ماشین سمند:                                                 غول بی شاخ و دم

۷-ژیان:                                                              پیشکسوت

۸-  زانتیا:                                                                    قددراز

بهترین ماشین بازی ایرانی

حالا که بحث ماشین گرمه بد نیست بهترین ماشین بازی ایرانی رو هم براتون معرفی کنیم :

1. بازی ماشینی ایرانی «کات آف (رانندگی بدون مرز)»

بازی ماشین سواری ایرانی

بازی ماشین سواری ایرانی کات آف (رانندگی بدون مرز) یک بازی دنیای باز است که در آن می‌توانید در نقاط مختلف دنیای بازی رانندگی کنید و یا در نقاط مختلف دنیای بازی و هر زمان که خواستید وارد مسابقات مختلف شوید و از رانندگی و مسابقه با خودروهای مختلف موجود در بازی لذت ببرید. انواع مسابقات رانندگی در این بازی وجود دارد. از دیگر ویژگی‌های این عنوان طراحی دقیق ماشین‌های داخلی و خارجی است و البته قابلیت شخصی سازی خودرو با توجه به سلیقه شما نیز در این بازی وجود دارد.

2. ماشین بازی ایرانی «مریوان دریفت»

بازی های ماشین سواری ایرانی

مسابقه ماشین های ایرانی «مریوان دریفت» یک بازی ماشین سواری ایرانی است که بیشتر مسابقات آن مدل مبتنی بر دریفت است، هرچند که انواع مسابقه اتومبیل‌رانی در این بازی در نظر گرفته شده است. شما در این بازی می‌توانید ماشین مورد نظر خود را انتخاب کنید، آن را شخصی سازی کرده و اسپورت کنید و در انواع مسابقات شرکت کنید. حضور پلیس در خیابان‌های شهر و هوش مصنوعی مناسب در نظر گرفته شده برای سایر رقبا و خودروهای موجود در خیابان‌های شهر از دیگر ویژگی‌های این بازی هستند.

3. ماشین بازی ایرانی «اسپرت 2 : دریفت»

ماشین اسپرت 2 : دریفت را می‌توان یکی از بهترین بازی های ماشین سواری ایرانی دانست. این بازی ماشین سواری ایرانی توانسته است بسیاری از ویژگی‌های فوق‌العاده که در بازی‌های مطرح شاهد آن هستیم را در خود جای دهد. کثیف شدن خودرو، امکان مسافرکشی، شبیه سازی تصادف، طراحی دوربین نمای داخلی ماشین، امکان راهنما زدن، روشن خاموش کردن ماشین و… از جمله ویژگی‌های هیجان انگیزی است که در این بازی در نظر گرفته شده است. در این بازی بیش از 40 خودروی ایرانی و خارجی قرار گرفته شده که امکان شخصی سازی و اسپورت کردن هر کدام از آن‌ها کاملاً فراهم است.

4. بازی ماشین بازی ایرانی «شتاب 2»

در بازی ماشینی ایرانی شتاب 2 توانایی پارک کردن شما در شرایط مختلف جاده به چالش کشیده خواهد شد. این بازی ماشین سواری ایرانی با شبیه سازی خوب تجربه‌ای نزدیک به واقعیت را برای شما ارائه خواهد کرد. بازی دارای 30 مرحله متنوع و چالش برانگیز است و به سادگی می‌تواند برای مدت‌ها شما را سرگرم کند. از دیگر ویژگی‌های این عنوان ‌می‌توان به گرافیک خوب آن، وجود 17 مدل مختلف از خودروهای ایرانی و خارجی، صدای اگزوز منحصر به فرد برای خودروها، موسیقی زیبا برای منوها و در حین بازی و… اشاره کرد.

5. بازی «پارکینگ حرفه ای 2»

بازی ماشین سواری ایرانی برای کامپیوتر

در بازی پارکینگ حرفه ای 2 انواع حالت‌های پارک کردن در نظر گرفته شده است و در شرایط مختلف با وجود ترافیک خیابان و… مهارت‌های پارک کردن شما با انواع ماشین‌های داخلی و خارجی به چالش کشیده خواهد شد. از ویژگی‌های دیگر این بازی ماشین سواری ایرانی می‌توان به امکان سوخت گیری در شهر، سیستم تخریب و تصادف واقعی، طراحی نمای داخلی ماشین‌ها و داشبورد و… اشاره کرد. همچنین در این عنوان امکان رانندگی آزادانه در محیط بازی نیز وجود دارد. شما می‌توانید مراحل و ماموریت‌های مختلف را در نقاط مختلف شهر پیدا کرده و با انجام آن‌ها پول به دست آورید.