به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان رضوی، محمود حجتی در مراسم افتتاح 123 پروژه  بخش کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: پروژه‌های متعددی که  امروز در بخش کشاورزی  به بهره‌برداری می‌رسد نقش موثری در رشد و توسعه اقتصادی و کشاورزی این استان دارد.

وی همچنین به اهمیت موضوع  فرآوری و ایجاد زنجیره تولید  محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: راهکار اصولی ما برای جلوگیری از  خام فروشی، کاهش ضایعات، ایجاد اشتغال پایدار و کاهش واسطه‌ها ، ایجاد زنجیره تولید از مزرعه تا بازار است.

وزیر جهادکشاورزیادامه داد: در این صورت ضمن ایجاد ارزش افزوده برای محصولات کشاورزی و تولیدی ، شاهد قیمت پایین برای مصرف‌کنندگان نیز خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: رویکرد دولت تدبیر و امید به بخش کشاورزی و کانون توسعه کشور کم‌سابقه و حتی بی‌سابقه  بوده است.

مجتبی مزروعی با اشاره به موفقیت‌های جهاد کشاورزی خراسان رضوی در زیربخش‌های مختلف  کشاورزی  ادامه داد: در حوزه آب و خاک در دولت  تدبیر وامید 80 هزار هکتار سامانه‌های نوین آبیاری اجرا و یا  در حال اجرا است  که 56 هزار هکتارآن تاکنون اجرا شده است.

وی همچنین به ارائه 300 میلیارد تومان تسهیلات ویژه مکانیزاسیون کشاورزی به تولیدکنندگان و کشاورزان اشاره کرد و گفت: ما امروز شاهد یک تحول و رشد بسیار خوب  در این بخش در استان هستیم.

انتهای پیام/