به گزارش پارس نیوز، 

نبی هزار جریبی با تاکید بر نقش تقویت بخش کشاورزی در اقتصاد گفت:توسعه کشاورزی نقش مهمی در رشد اقتصاد دارد در این راستا باید به حفظ تولید محصولات استراتژیک مانند گندم توجه شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:براساس نرخ تورم باید قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزان مانند گندم افزایش می یافت به تناسب افزایش نرخ تورم، قیمت هر کیلو گندم باید به بیش از 1400 تومان در سال 97 افزایش می یافت.

نماینده مردم گرگان در مجلس دهم شورای اسلامی، افزود:هزینه های کشاورزان در بخش های مختلف با رشد روبرو شده بنابراین عدم افزایش قیمت خرید محصولات کشاورزی انگیزه کشاورزان را برای ادامه کار کم می کند.

هزارجریبی در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد: عدم افزایش قیمت خرید گندم باعث می شود کشاورزان به سوی تولید محصولات دیگر سوق داده شوند این در حالی است که گندم محصول استراتژیک است و نباید تولید این محصول متوقف شود.

وی تصریح کرد:در شرایطی که باید از تولیدات داخلی حمایت شود نباید کشاورزان برای تهیه کود شیمیایی یا سموم مورد نیاز بخش کشاورزی با مشکل روبرو شوند.

هزارجریبی افزود:اینکه عنوان می شود واردات گندم از لحاظ اقتصادی به صرفه تر از تولید گندم است کمی جای تامل دارد. باید توجه داشت که گندم محصول استراتژیک بوده و چنانچه بجای تولید این روی واردات این محصول اتکا کنیم در آینده امکان دارد کشورهایی که به ایران گندم صادر می کنند از صادرات امتناع کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید در راستای حمایت از تولید، یارانه برای افزایش قیمت خرید تضمینی گندم اختصاص دهد، یادآور شد:در سال جاری گندمکاران با مشکل در تامین کود ازت(سفید) روبرو شدند که این موضوع نباید تکرار شود./

پایان پیام