به گزارش پارس نیوز، 

این محدوده پیشران که در 240 هکتار ایجاد می شود، بخشی از اراضی 14 هزار هکتاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خواهد بود و در 4 پهنه مختلف احداث می شود. این پهنه ها شامل 40 هکتار پهنه تجاری و شهر الکترونیک، ۷.۴ هکتار پهنه صنایع خلاق، فرهنگی و هنری، ۲۸.۲ هکتار پهنه فناوری های برتر و 87 هکتار پهنه لجستیک میشود.

در فاز اول توسعه منطقه پیشران، زیرساخت های مورد نیاز مانند راه های دسترسی و تامین آب و برق و گاز در بازه زمانی 18 ماهه ایجاد خواهد شد. همچنین اقداماتی چون ایجاد سامانه پنجره واحد ارائه خدمات، برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری در منطقه 240 هکتاری، اخذ پروانه ترانزیت خارجی کالا از گمرکات مرزی به مقصد منطقه آزاد شهر فرودگاهی و گردآوری و تذوین آیین نامه ها و مقررات جامع این منطقه در دستور کار قرار دارد.

توسعه منطقه پیشران مناطق آزاد و ویژه در واقع فاز اول برنامه توسعه 5 ساله شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) محسوب می‌شود که بنا است این مجموعه را به یک مرکز حمل و نقل هوایی و موتور اقتصادی برای تهران، کشور و منطقه از طریق تسهیل حمل و نقل هوایی و همچنین پلتفرمی برای حمل و نقل ترکیبی و لجستیک تبدیل کند.

محورهای کسب وکار در این محدوده سایت های اداری، خدمات پشتیبانی و زنجیره تامین و تولید، خدمات حمل و نقل چند وجهی، مراکز تحقیق و توسعه و فن آوری های برتر، مراکز تجاری، مراکز نمایشگاه های بین المللی، مرکز صنایع خلاق، مرکز رسانه و ... می شود.

گفتنی است فراخوان های سرمایه گذاری در فاز پیشران منطقه آزاد شامل فراخوان برای ساخت برج دفاتر اداری-تجاری، مرکز فناوری های برتر، مرکز صنایع خلاق و فرهنگی هنری و انبارهای لجستیک تا پایان بهار 97 صادر خواهد شد.