به گزارش پارس نیوز، 

شرکت توسعه مسیر برق گیلان(سهامی عام) پس از احراز کلیه شرایط پذیرش به عنوان یکصد و هفتاد و ششمین نماد معاملاتی(پنجاه و هفتمین شرکت در بازار اول) در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد.

این شرکت با سرمایه اسمی 430 میلیارد تومان و با نماد معاملاتی "بگیلان" در گروه "عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم" و زیرگروه "تولید انتقال و توزیع نیروی برق" روی تابلوی فرابورس ایران نشسته است.

شایان ذکر است، شرکت توسعه مسیر برق گیلان در تاریخ 25 بهمن 89 توسط کنسرسیوم خریداران نیروگاه سیکل ترکیبی گیلان از سازمان خصوصی‌سازی به منظور انتقال دارایی‌ها و اداره نیروگاه مذکور تأسیس و در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است.

همچنین سهامدار اصلی این شرکت، سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر و سهامداران اصلی میانی شرکت توسعه خدمات مدیریت اهداف و شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور و موضوع فعالیت آن نیز تولید و فروش برق به اشخاص حقیقی و حقوقی، خرید سوخت مورد نیاز نیروگاه برق، انجام کلیه فعالیت‌های بازرگانی برق و سایر حامل های انرژی به منظور کاهش ریسک و افزایش سودآوری،انجام اقدامات لازم جهت ارتقا بهره وری، بهینه‌سازی و توسعه ظرفیت نیروگاه، برون سپاری عملیات اجرایی رقابت پذیر، پیش فروش انرژی برق و اخذ وام و تسهیلات مالی و اعتباری از بانک ها و موسسات داخلی و خارجی و ... است.