به گزارش پارس نیوز، 

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به میزان مصرف خانگی و غیرخانگی آب گفت: در بخش خانگی ۸۴.۴ درصد و در بخش غیرخانگی ۱۵.۲ درصد مصرف داریم که مصرف قابل توجهی است.

به گزارش عصرایران ، علیرضا نوذری‌پور با اشاره به کاهش بارندگی‌ها اظهار داشت: در 10 اردیبهشت‌ماه 183 میلی‌متر بارندگی داشتیم که به نسبت مدت مشابه سال گذشته 38 درصد کاهش داشته و بارندگی امروز نیز حاکی از کاهش 40 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

او گفت: 21 درصد آب شرب شهری در تهران تأمین و توزیع می‌شود که حدود 52 متر مکعب بر ثانیه است، ضمن این‌که سهم شهرستان‌های استان نیز یک میلیون و 200 هزار متر مکعب است.

نوذری‌پور هم‌چنین تصریح کرد: هر گاه دما به بالای 40 درجه می‌رسد شاهد اوج مصرف آب هستیم که مصرف از سه میلیون متر مکعب بالاتر می‌رود که برای سال گذشته 119روز چنین مصرفی ثبت شده است.

او ادامه داد: نبود ذخیره برف مشکل کشور در سال جاری است که در روزهای گرم، روان آب‌های پشت سدها به حداقل ممکن در 50 سال گذشته می‌رسد. نوذری‌پور اظهار داشت: سناریوهای سبز، زرد، نارنجی و قرمز برای مدیریت آب طراحی شده است تا نیاز به جیره‌بندی آب نداشته باشیم، ضمن این‌که 50 مگاوات برق اضطراری در دستورکار است، چرا که قطع برق چاه‌ها و تأسیسات یکی از مشکلات است.

او با اشاره به صدور اخطاریه برای مشترکان پرمصرف خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود دستگاه‌های استان از تجهیزات و لوازم کاهنده مصرف آب که ساخت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی است استفاده کنند تا کاهش 20 درصدی مصرف آب در دستگاه‌های استان محقق شود.