به گزارش پارس نیوز، 

اگرچه امسال به نام حمایت از کالای داخلی نامگذاری شده است اما این مساله‌ای نیست که مربوط به همین یکی دوسال اخیر باشد و با جستجویی ساده به سادگی به این نکته رسید که تاکید بر اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی حرف امسال و پارسال  این رهبر فرزانه نیست و این مساله را نه فقد در سخنرانی‌های عمومی که در جلسات خصوصی خود با مسئولان دولتی‌ به طور مکرر تذکر داده‌اند.

بازنشر فیلمی از نهیب مقام معظم رهبری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از نمایشگاهی که به عرضه تولیدات ایرانی اختصاص داده شده بود، بار دیگر تاکید مکرر ایشان را نسبت به این مساله نشان داد.

داستان از این جریان بود که یکی از تولیدکنندگانی که در نمایشگاه کالای ایرانی به عرضه محصولات خود پرداخته بود، در حضور رهبر انقلاب به انتقاد از واردات بی رویه کالاهای مشابه تولید داخل و عدم حمایت دولت از تولیدات داخلی می‌پردازد که پس از این اظهارات رهبر انقلاب با نگاهی تندی به وزیر کار و تعاون و رفاه اجتماعی می‌گویند که من جای شما بودم در هیات دولت یقه پاره می‌‌‌کردم چرا واردات باید موجب این شرایط شود.

اگرچه ربیعی پس از اظهارات رهبر به ارائه اقدامات خود در این زمینه می‌پردازد که بیشتر به توجیه کردن این مساله شبیه است اما به واقع تعبیر رهبری در معنای واقعی خود به این معنی است که دولت باید به عنوان متولی حمایت از تولیدکننده داخل از واردات بی رویه خودداری کرده؛ امری که بیشتر از سوی دولت‌ها مغفول واقع می‌شود.

اهمال مسئولان دولتی درباره توجه به کالای ایرانی در حالی صورت می‌گیرد که کشور از عدم اشتغال مناسب برای جوانان رنج برده و آمارهای بیکاری به مرز بحرانی رسیده‌ است

هرچند سالهاست با این مساله روبروییم و اگرچه بارها بر آن تاکید شده است اما گوش شنوایی برای آن نیست؛ شاید اگر دولت‌ها این مساله را در اولویت خود قرار می‌دادند نتیجه آن این می‌شد که در این جنگ اقتصادی دستمان برای حرکت کردن بازتر بود و تولیدکنندگان داخلی از وضعیت بهتری برخوردار بودند.

مساله‌ای که عموما از سوی دولت‌ها نادیده گرفته شده و علیرغم تاکیدات مکرر رهبر انقلاب برای برطرف کردن مشکلات و موانع کارآفرینان و کارگران و افزایش ظرفیت تولید واحدهای تولیدی کاری انجام نمی‌شود.

سرمایه عظیمی که با توسل به آن می‌توان بر بسیاری از مشکلات فائق شد اما متاسفانه برخی مسئولان داخلی این مساله را باور ندارند و شاید منتظرند تا از آن سوی مرزها فردی بیاید و این مساله را جلو ببرد.

اهمال مسئولان دولتی درباره توجه به کالای ایرانی در حالی صورت می‌گیرد که کشور از عدم اشتغال مناسب برای جوانان رنج برده و آمارهای بیکاری به مرز بحرانی رسیده‌ اما متاسفانه دولت با حمایت از واردکنندگان خارجی و امتیاز دادن به شرکای ترکیه‌ای و غربی و چینی عملا تولیدکننده ایرانی را رها کرده است.

در حالی که اگر دولتی‌ها با همت و عزم مصمم خود از تولیدکننده داخلی حمایت کنند، شاید حل مشکل بیکاری آن چنان که اکنون در کشور مشکل آفرین شده لاینحل نباشد؛ موضوعی که رهبر انقلاب نیز در بیانات اخیر خود بارها به آن اشاره کرده و آن را از جمله بزرگترین مشکلات موجود سرمایه گذاران و تولیدکنندگان خوانده و بر اهمیت این مساله تاکید کرده‌اند.

در این شرایط شاید بار اصلی بر دوش دولتی‌ها باشد اما بخشی از محقق شدن این امر به دست مردم رقم می‌خورد که در این راستا باید تلاش کنند تا با عزم و اراده قوی برای خرید کالای ایرانی جدیت به خرج دهند و مطالبه جدی را از تولیدکنندگان ایرانی برای ارائه خدمات با کیفیت داشته باشند.