به گزارش پارس نیوز، 

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: باید بدانیم که راه ایجاد اشتغال و پایان دادن به بیکاری خرید کالای داخلی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز درباره حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: درباره شعار سال 97 باید توجه کنیم که به معنا، محتوا و جامعیت آن اهمیت بدهیم و بکوشیم سر سفره‌هایمان همان چیزی باشد که متخصصان و کارگران ایرانی پردازنده و سازنده آن هستند.

وی با بیان اینکه حمایت از کالای داخلی به معنای خاتمه دادن به بیکاری جوانان است، گفت: اگر تولید داخلی را مصرف کنیم و نسبت به خرید آن تعصب داشته باشیم، کار رونق پیدا ‌می‌کند، سرمایه گذاری انجام می‌شود و هنر و فکر جوانان کشورمان را  با صادرات به دیگر کشورها نشان می‌دهیم.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: خرید و حمایت از تولید و محصولات ساخت کشورمان در ابعاد و زمینه‌های مختلف بین المللی، ملی و محلی می‌تواند آثار مثبت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی،  علمی و...  داشته باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین اکرمی حمایت از کالای ایرانی را به معنای حمایت از فرهنگ کشور عنوان کرد و افزود: وقتی که کالایی را از کشور دیگری وارد می‌کنیم در واقع به معنای واردات فرهنگ آن کشور هم است و اگر در این زمینه از کالای ایرانی حمایت کنیم و با افزایش کیفیت صادرات را رونق دهیم در آن صورت فرهنگ ما به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: باید بدانیم که راه ایجاد اشتغال و پایان دادن به بیکاری خرید کالای داخلی است  چرا که در این صورت چرخ کارخانه‌ها گردش پیدا می کند و برای آنکه ظرفیت تولید را به حداکثر برسانند کارگر، کارمند و متخصص بیشتری استخدام می‌کنند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: همچنین حمایت از کالای ایرانی از خروج ارز جلوگیری می‌کند، چرخه پولی کشور در سرمایه گذاری روی تولید می‌چرخد و در مدت زمان مشخصی موجب گسترش مراکز تولید و افزایش کیفیت  می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین اکرمی گفت: جلوگیری از مهاجرت افراد به شهرهای دیگر به واسطه فراهم شدن زمینه‌های تولید محلی و استفاده بهینه از ظرفیت ها و امکانات از دیگر فواید خرید کالای ایرانی است.