به گزارش پارس نیوز، 
حمید حاج اسماعیلی کارشناس کار و تحلیلگر اقتصادی به پول نیوز گفت: جمعیت جوانی که امروز جمعیت غالب کشور را تشکیل می دهند، دارای دانش، مهارت و جویای کارند؛ نباید نسبت به این سرمایه و ثروت عظیم بی تفاوت بود.

این نماینده اسبق شورای عالی کار ادامه داد: در حال حاضر بیش از 25 درصد جوانان بین 25 تا 29 سال بیکارند و در کشور بیش از 5.5 میلیون نفر بیکار وجود دارد و این‌ها فاجعه عظیمی است که حتی اگر ریشه در گذشته داشته و باید همین امروز و هرچه سریعتر نسبت به رفع آن اقدام شود.

او یکی از اقدامات موثر برای ساماندهی اشتغال جوانان را نجات بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی کشور دانسته و افزود: اولین گام مهم و مورد نیاز ترمیم بنگاه های در حال خاموشی و کمک به راه اندازی دوباره بنگاه های تعطیل است چرا که هر کدام ازین بنگاه ها می تواند ده ها و صدها شغل تازه ایجاد کنند.

او دولت را مسئول رسیدگی به اشتغال جوانان برشمرد و تاکید کرد: اکنون که بیشترین جمعیت کشوررا طبقه جوانان تشکیل می دهند، بهترین زمان برای آن است که از این نیروی انسانی عظیم استفاده کرده و برای آینده کشور کاری کنیم؛ فردا ممکن است دیر باشد.

حاج اسماعیلی با اشاره به اینکه دولت باید با در نظر گرفتن ابزار های موجود برای ایجاد اشتغال در کشور برنامه ریزی کند، بیان کرد: دولت باید گام اول را از همین شهرک های صنعتی شروع کند. در شرایطی که شهرک های صنعتی زیرمجموعه وزارت صنعت و معدن هستند و نمی توانند فعالیت کنند چگونه بنگاه های دیگر می توانند کار کنند؟