به گزارش پارس نیوز، 

 علی ربیعی، وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فراموش نمی‌کنیم که کارگران از منظر امام چه شان و منزلتی داشتند، گفت: امام خمینی با درنظر گرفتن کارگران و نقش آنها در پیروزی انقلاب همواره تاکید داشت که مسئولان باید از کارگران و مطالبات آنها حمایت کنند. به یاد دارم که در حضور شهید مظلوم حضرت آیت‌الله بهشتی که پشتوانه عظیمی برای انقلاب بودند؛ صحبت می‌کردیم و ایشان به خوبی جایگاه کارگران را درک می‌کردند. اینها بود که به کارگران ما عزت داد و امروز ما در پیشگاه امام‌مان احساس غرور می‌کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب برای طبقات فرودست تحولات ویژه‌ای پدید آورد و آنها را از حاشیه به متن آورد، گفت: من خیلی به این مساله فکر می‌کنم که انقلاب ما چه کارکردی برای طبقات فرودست جامعه داشت و به این نتیجه رسیدم که جنبش اجتماعی کارگران پیش از انقلاب موجب شد تا آنها پس از انقلاب با حمایت‌هایی که از آنها وجود داشت از حاشیه به متن بیایند. کارگران هستند که جامعه‌ای را می‌سازند و آجر روی آجر می‌گذارند. در عین حال کارگران طبقه اجتماعی بودند که در جنگ و ... کنار انقلاب ایستادند با این حال دستمزد آنها سال‌ها افزایش پیدا نکرد. به یاد داریم که آن زمانی که گروهک‌ها علیه انقلاب توطئه می‌کردند این کارگران بودند که پشت نظام ایستادند و اجازه ندادند تا فعالیت‌های مخرب آنها به انقلاب صدمه بزند. از این رو تاکید دارم که کارگران فعال‌ترین و انقلابی‌ترین اقشار جامعه هستند و بیشترین کوشش را برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور در جبهه‌های جنگ به عمل آوردند و اقدامات آنها در جهت تداوم انقلاب قابل تحلیل است.

ربیعی افزود: امروز در مقابل امام پیمان می‌بندیم تا انقلاب به دست نامحرمان نیفتد و اصل ولایت فقیه آنگونه که امام می‌خواست مورد حمایت قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به شعار حمایت از کالای ایرانی گفت: بازآفرینی ارزش‌های انقلاب با حمایت از کالای ایرانی محقق می‌‌شود. حمایت از کالای ایرانی به تقویت تولید ایرانی و در نهایت به اشتغال ایرانی منجر می‌شود. از طرفی حمایت از کالای ایرانی یعنی مبارزه با فقر.

ربیعی با بیان اینکه کارگران ایرانی با روح و جان خود کار می‌کنند، گفت: کارگرانی ایرانی کار می‌کنند تا امنیت شغلی داشته باشند و امنیت شغلی آنها برای ما مهم‌ترین مساله است. باید بگویم که جامعه ایرانی بیشترین مصرف کالای ایرانی را دارد. خانه هر کارگر ایرانی از کالاهای ایرانی پرباشد. بنده در مذاکرات مزدی بر این عقیده بودم که هر ریالی که به دستمزد کارگران اضافه کنیم خرج خرید کالای ایرانی می‌شود از این رو حفظ قدرت خرید کارگران و تعیین دستمزد بالاتر از نرخ تورم هدف ما بود و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که قدرت خرید کارگران افزایش یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ما در مقابل بیکاران هم اندازه کسانی که کار می‌کنند احساس مسئولیت داریم، گفت: ما باید مشاغل موجود در بازار کار را تثبت کنیم و یافتن کار را برای بیکاران تسهیل کنیم. در عین حال باید به توانمند کردن مرزنشینان و حمایت از کالاهایی که آنها در روستاهای خود تولید می‌کنند، بپردازیم. تاکید دارم که حمایت از کالای ایرانی به مثابه یک جنبش اجتماعی است.

ربیعی اضافه کرد: در سال حمایت از تولید کالای ایرانی تلاش می‌کنیم تا امنیت شغلی آنان را حفظ کنیم. یکی از جنبه‌هایی که باید به آن بپردازیم و در مبارزه با آن تمرکز کنیم شغل‌های بی‌کیفیت است. شغل‌های بی‌کیفیت امنیت شغلی کارگران را از بین برده است ما نیازمند تغییرات در قوانین و مقررات هستیم.

ربیعی با بیان اینکه عزت کارگران زن ایرانی باید حفظ شود، گفت: امنیت شغلی زنان هم برای ما به یک اندازه با امنیت شغلی مردان اهمیت دارد و باید برای بیکاری آ‌نها هم برنامه داشت. من احساس می‌کنم که خادم و مخدوم نباید جایگاه‌شان عوض شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان تصریح کرد: اعتصابات کارگری از ابتدای انقلاب را فراموش نمی‌کنم که کارگران در آن بیشترین نقش را داشتند که درنهایت به پیروزی انقلاب ختم شد. امروز تاکید دارم تلاش‌هایمان باید به نهادسازی منجر شود.