به گزارش پارس نیوز، 

اکبر ترکی با اشاره به شعار سال و اقداماتی که باید در این راستا صورت بگیرد تا شعار سال محقق شود، اظهار داشت: همان طور که مقام معظم رهبری هم فرمودند این شعار در درجه نخست هم خطاب به مردم و هم مسئولان است.

وی با بیان اینکه مردم باید از کالاهای تولید داخل حمایت کنند، افزود: اگر کالای ایرانی با کیفیت خوب وجود دارد آن را به جای کالای خارجی خریداری کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه دولت هم باید حمایت‌های لازم را از کالای ایرانی داشته باشد، تصریح کرد: اکثر دستگاه‌های دولتی و ارگان‌ها باید اقلام مورد نیاز خود را از اجناس داخلی خریداری کند.

وی گفت: همچنین باید با شدت با اجناس قاچاق برخورد شود و کنترل‌های لازم در مبادی گمرکی صورت بگیرد.

ترکی بیان کرد: از طرفی روی دیگر سکه این است که باید جنس و کالای ایرانی کیفیت و مرغوبیت داشته تا بتواند با اجناس خارجی رقابت کند و مردم رغبت بیشتری برای خرید کالای ایرانی داشته باشند.

وی ادامه داد: قیمت کالای ایرانی نسبت به کالای خارجی از یک تعادل برخوردار باشد اما اگر کیفیت جنس ایرانی پایین و قیمت آن هم بالاتر از جنس خارجی باشد با توجه به وضع اقتصادی موجود ممکن است مردم به سمت کالاهای خارجی روی آورند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خاطرنشان کرد: در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در بخش دارو و تجهیزات تا جایی که امکان دارد از داروها و تجهیزات تولید داخل باید استفاده کرد اما یک سری تجهیزات پزشکی داریم که مشابه داخلی آن نیست و ناچار به وارد کردن از دیگر کشورها هستیم.

وی با بیان اینکه مبادی و دستگاه‌های نظارتی باید بدون در نظر گرفتن ملاحظات سیاسی و یا سایر ملاحظات کار نظارتی خود را انجام دهند، اضافه کرد: امیدواریم هم دولت و هم مردم حمایت کرده تا شاهد رونق اقتصادی در کشور باشیم و بیکاری که اکنون در کشور حاصل شده ریشه‌کن شود.