به گزارش پارس نیوز، 

قیمت نفت برنت برای ششمین روز متوالی در معاملات امروز افزایش یافت و به بالاترین رقم از ماه نوامبر 2014 و بالای 75 دلار در هر بشکه رسید.

از عوامل این افزایش تقویت انتظارات برای کاهش عرضه همزمان با رسیدن تقاضا به سطح رکوردی جدید عنوان شده است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 36 سنت افزایش 75.07 دلار فروخته شد. این نوع نفت در ساعات اولیه معاملات 75.27 دلار در هر بشکه فروخته شد که بالاترین رقم از 27 نوامبر 2014 به شمار می‌رود.

افزایش شش روز متوالی نفت برنت، طولانی‌ترین رشته افزایشی این نوع نفت از ماه دسامبر به شمار می‌رود به طوریکه قیمت‌ها از کمترین رقم 2018 در ماه فوریه، تاکنون بیش از 20 درصد افزایش یافته است.

هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 49 سنت افزایش 69.13 دلار معامله شد. قیمت این نوع نفت در پنج‌شنبه گذشته به 69.56 دلار در هر بشکه بالاترین قیمت از 28 نوامبر 2014 رسید.

قیمت‌ها با کاهش تولید اعضای اوپک از ابتدای سال 2017 تاکنون تقویت شد. همچنین احتمال تحریم دوباره آمریکا از سوی ایران باعث افزایش قیمت‌ها شد.

استفان اینس، فعال بازار نفت گفت: تحریم‌های جدید علیه تهران «می‌تواند قیمت نفت را به تا 5 دلار در هر بشکه بالاتر ببرد.»

آمریکا تا 12 می تصمیم می‌گیرد که ایا از توافق هسته‌ای با ایران خارج شود و تحریم‌ها را مجددا علیه این کشور اعمال کند یا نه که این امر عرضه نفت در جهان را بیشتر کاهش خواهد داد.

بانک ای ان زد اعلام کرد: «قیمت نفت اکنون در بالاترین سطح در 3 سال گذشته قرار دارد که در نتیجه تداوم نگرانی‌ها در مورد تنش‌های ژئوپلتیکی در غرب آسیا است که تقریبا نیمی از نفت جهان را تامین می‌کند.»