به گزارش پارس نیوز، 

حسن صابری رئیس اتحادیه بارفروشان اظهار کرد: نوسان قیمت آنچنانی نداریم و قیمت‌ها مناسب است.

رئیس اتحادیه بارفروشان افزود: میزان عرضه هندوانه، پیاز، سیب زمینی و ملون بسیار زیاد است و با قیمت پایین به فروش می‌رسد که برای کشاورزان به صرفه نیست.

وی با بیان اینکه به گفته مسئولان تولید هندوانه آب فراوانی نیاز دارد اما، متولی وجود ندارد که به کشاورزان میزان تولید و مصرف را اعلام کند که بیش از نیاز کشت نکنند.

صابری ادامه داد: با توجه به سرمازدگی که طی هفته گذشته باغات با آن مواجه بودند طی نامه‌ای به مسئولان اعلام کردیم که در تامین میوه‌ها با کمبود مواجه خواهیم شد.

رئیس اتحادیه بارفروشان درباره قیمت محصولات سردرختی بیان کرد: سرمازدگی به میوه‌های سردرختی آسیب وارد کرده است و باید منتظر بود تا وضعیت تولید شهرستان‌هایی که دچار سرمازدگی نشدن مشخص شود و از هم اکنون نمی‌توان در این باره چیزی اعلام کرد.

وی درباره قیمت بالای موز اظهار کرد: قیمت ارز، افزایش قیمت جهانی، تغییر تعرفه همگی موجب افزایش قیمت شده است.

صابری افزود: با توجه به اینکه واردات موز شامل هزینه زیادی می‌شود، واردکنندگان به صورت محدود واردات انجام می‌دهند که این موضوع نیز بر روی قیمت اثرگذار است.

رئیس اتحادیه بارفروشان اظهار کرد: موز در میادین هر کیلوگرم بین ۶ هزار تا ۶ هزار و ۵۰۰ به فروش می‌رسد که خرد فروشان با سود ۳۵ درصدی آن را به فروش می‌رسانند.

انتهای پیام/