به گزارش پارس نیوز، 

محمدحسین مقیمی، ظهر یکشنبه درجلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران با بیان این که رییس جمهور از استانداران خواسته است، تا تلاش خود را برای حل مسائل اقتصادی به کار بگیرند، گفت: باید همه مدیران در مورد خواسته های مردم صحبت کنند.

وی به برنامه اشتغال زایی در سال ٩٧ اشاره کرد و گفت: سهم استان تهران در اشتغال زایی سال 97 ایجاد ١٣٢ هزار فرصت شغلی جدید است.

استاندار تهران با بیان این که با دستور رئیس جمهور تا خرداد ماه و حداکثر تا شهریور ماه امسال ،همه اعتبارات اشتغال روستایی باید جذب شود، گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید به سرعت در این بخش اقدام کند.

مقیمی در ادامه سخنانش به طرح کارورزی مورد تأکید رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: کارفرمایان در واحدهای اقتصادی کوچک می توانند برای جذب آموزش افراد وارد شده و بیمه کارورزان تا یک سال در این طرح به عهده دولت است.

وی با بیان این که رئیس جمهور درنشست با مدیران ارشد به موضوع بازآفرینی بافت های فرسوده، حاشیه نشینی و نوسازی حمل و نقل عمومی تأکید کرده است، گفت: بر این اساس مدیران حوزه عمرانی و راه و شهرسازی باید در همه جلسات اقتصادی حضور داشته باشند.

نماینده عالی دولت به شعار سال ۹۷، حمایت از کالای ایرانی اشاره و اضافه کرد: توجه به افزایش کیفیت کالاها، پایین آوردن قیمت تمام شده و برخورد با قاچاق کالا در تحقق حمایت از کالای ایرانی در اولویت است.

وی با بیان این که کارگروه ملی سازگاری در راستای سیاست های کلی استفاده از آب و سایر بخش ها ایجاد شده است، افزود: کمیته استانی استفاده از آب در تهران تشکیل می شود.

استاندارتهران در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در عمل به وظیفه و خدمت به مردم باید نگاه فراجناحی داشته باشیم، گفت: باید اجرای طرح ها و پروژه ها با نظارت کمیته ای مورد نظر باشد و رسیدگی به حرف های مردم و افکار عمومی در اولویت باشد.