به گزارش پارس نیوز، 

محمود سیجانی روز یکشنبه در حاشیه جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: آسان کردن روند پرداخت تسهیلات رونق تولید در نهایت باعث افزایش رقابت پذیری کالاهای تولید شده در واحدهای صنعتی استان و حمایت از کالای ایرانی می شود.
وی بیان کرد: با افزایش پرداخت تسهیلات رونق تولید در بخش بازسازی و نوسازی تجهیزات واحدهای صنعتی، ماشین آلات به کار گرفته شده در کارخانه ها به روز می شود و در نتیجه کیفیت کالای داخلی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند، بنابراین پرداخت این نوع از تسهیلات که موجب کاهش هزینه های تولید می شود، در اولویت پرداخت های سال جاری قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: کمبود نقدینگی به دلیل نداشتن بازار مناسب، پرداخت نشدن مطالبات و بالابودن نرخ تسهیلات از جمله عواملی است که برای واحدهای صنعتی استان قم، مشکل هایی را به وجود آورده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، گفت: برنامه دولت حمایت از واحدهای صنعتی با تزریق نقدینگی در قالب تسهیلات مورد نیاز آن ها و همچنین مدیریت بازارهای مالی از جمله نرخ ارز است، تا هم واحدهای صادرات محور و هم واحدهایی که برای تولید خود به وارد کردن مواد اولیه از خارج نیاز دارند، با کمترین مشکل مواجه شوند.
وی افزود: سال گذشته حدود 210 میلیارد تومان، کالای تولید شده در استان توسط گمرکات قم به خارج از کشور صادر شد، که این رقم با درنظر گرفتن سایر کالاهای صادراتی استان که از گمرکات سایر نقاط کشور وارد بازارهای بین المللی شده است به مبلغ 300 میلیارد تومان می رسد.
وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی ها امسال با برطرف شدن موانع، روند صادرات کالاهای تولید شده در استان قم به سایر نقاط جهان رشد 10 درصدی را تجربه خواهد کرد.
سیجانی گفت: در سال جاری برای نمایش توانمندی های صنعتی استان قم 20 نمایشگاه در داخل و خارج از کشور برگزار خواهد شد و صادرکنندگان برای عرضه محصولات خود می توانند از بسته های حمایتی درنظر گرفته شده استفاده کنند.
2 هزار و 394 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که 94 درصد به بخش صنایع کوچک اختصاص یافته است؛ از این تعداد 2 هزار و 256 واحد مربوط به صنایع کوچک، 75 واحد مربوط به صنایع متوسط و 63 واحد مربوط به صنایع بزرگ است.
قم دارای 7 شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) -قنوات- و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و 4 ناحیه صنعتی خورآباد، سیرو، دستجرد و طغرود است.
7405/ 6133/