به گزارش پارس نیوز، 

علی اصغر یوسف نژاد شامگاه پنجشنبه در شورای برنامه ریزی استان، به طرح انتقال آب دریای خزر اشاره کرد و گفت: مردم مازندران اجازه انتقال آب دریا را نمی دهند و این کار به دلایل مختلف شدنی نیست.

وی با بیان اینکه اقتصاد استان مازندران کشاورزی، گسترده و زنجیره ای از فعالیت ها است افزود: باید از ظرفیت کشورهای آسیای میانه برای عرضه تولیدات استفاده کرد زیرا توان تولیدات بیش از ظرفیت استان و کشور را داریم و باید روی آن سیاستگذاری و کار شود.

یوسف نژاد، با اشاره به اینکه مهار آبهای سطحی در استان زیر 10 درصد است و از استانهای دیگر عقب هستیم گفت: در استانهای شمالی حدود 17 هزار هکتار آب بندان داریم و نیاز به تسهیلات است زیرا ذخیره آب های زیر زمینی اقتصاد روستا را افزایش می دهد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس، مسأله نفت استان مازندران در دریای خزر را مهم برشمرد و گفت: این طرح به خاطر مسائلی مورد کم توجهی و بی تفاوتی قرار گرفته است درحالی که کشورهای دیگر از منابع ما استفاده می کنند اما خودمان استفاده وبهره برداری نمی کنیم.

وی تصریح کرد: با نظر کارشناسی دولت واستانداری برای ایجاد منطقه آزاد به عنوان محل ایجاد سرمایه گذاری وارزش افزوده برای کالاها در استان برنامه ریزی شود زیرا استان مازندران کلان شهر است و نمایندگان مجلس تأکید دارند برای طرح منطقه آزاد کارهای کارشناسی انجام شده است و روی میز دولت قرار دارد و مازندران ظرفیت تبدیل به منطقه آزاد را دارد.

یوسف نژاد افزود: در بخش صنایع دستی، صنایع متوسطه و کوچک با اندک سرمایه گذاری و وام می توان مشاغل زیادی ایجاد کرد اما روی مسئله گردشگری در استان کار نشده است.