به گزارش پارس نیوز، 

با توجه به ماموریت هر استان برای درآمدزایی کشور متناسب با ظرفیت‌های موجود، هرمزگان به واسطه فعالیت‌های صنعتی، تجاری و خدماتی در زمره استان‌های نخست تولید ثروت کشور قرار دارد.

فعالیت بزرگترین بندر و گمرکات کشور، صنایع فولادی و معدنی، صنایع دریایی و کشتی‌سازی، صنایع حوزه انرژی و پالایشگاه، دو منطقه آزاد تجاری، مناطق ویژه اقتصادی و شاهراه ترانزیت کشور این استان را در زمینه تولید ثروت در راس کانون توجهات قرار داده است.

تحقق بیش از 19 هزار میلیارد تومان درآمد ملی و استانی در هرمزگان

علی ابراهیمی نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان هرمزگاناز تحقق مجموع درآمدهای ملی و استانی در هرمزگان به مبلغ 19 هزار میلیارد تومان در سال 96 خبر داد و اظهار داشت: درآمد استانی سال 96 در مقایسه با درآمد سال 95 از رشد 10 درصدی برخوردار بوده است.

وی در ادامه مجموع درآمدهای استانی در سال 96 را بالغ بر 2 هزار و 400 میلیارد تومان معادل 24 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: سهم درآمدهای مالیاتی استان هرمزگان از مجموع درآمدهای وصول شده در سال 96 بالغ بر 87 درصد کل مبلغ درآمد و مابقی مربوط به سایر درآمدهای عمومی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی در ادامه با اشاره به بازدید استاندار هرمزگان و هیات همراه در ساعات پایانی آخرین روز سال 96 از مجموعه امور اقتصادی و دارایی و خزانه معین استان بیان داشت: کارکنان مجموعه امور اقتصادی و دارایی تا آخرین ساعات سال 96 در محل کار حاضر بوده و انجام وظیفه و خدمت مهم‌ترین عامل حضور کارکنان است.

ابراهیمی با اشاره به مجموع اعتبارات ابلاغ شده به استان در سال 96 گفت: این اعتبارات شامل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی، اعتبارات هزینه‌ای استانی و ردیف‌ها و تبصره‌های متمرکز هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به مبلغ یک هزار و 600 میلیارد تومان معادل 16 هزار میلیارد ریال است.

دبیر کارگروه ستاد درآمد و تجهیز منابع استان در تشریح برنامه‌ها، ماموریت‌ها و وظایف اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان، یادآور شد: مجموعه اقتصاد و دارایی استان هرمزگان ماموریت دارد تا در مدیریت کارآمد اقتصادی با مشارکت فعال در تنظیم سیاست‌های اقتصادی و مالی استان نقش‌آفرینی کند و علاوه بر مدیریت نهادهای زیرساختی منتخب و عملیات مالی دولت وظیفه نظارت مالی موثر بر این فرایند را نیز انجام می‌دهد.

مدیرکل اداره کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان بیان داشت: این مجموعه کارکردهای کلیدی را نیز برای تحقق ماموریت‌های محوله نظیر، مشارکت فعال در تنظیم سیاست‌های اقتصادی و مالی و ایجاد هماهنگی بین سازمان‌ها در اجرای سیاست‌ها، مدیریت نهادهای زیرساختی اقتصادی منتخب، مدیریت عملیات مالی دستگاه‌های دولتی، انتظام بخشی و راهبری نظام مالی و محاسباتی و نظارت مالی بر صحت عمل جریان مبادلات اقتصادی بر عهده دارد.

ابراهیمی تاکید کرد: اداره کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان نهادهای زیرساختی اقتصادی بازار سرمایه، گمرک، مالیات، سرمایه‌گذاری در خارج، جذب سرمایه‌گذاری خارجی، بیمه‌ها و بانک‌های دولتی را نیز در زیر مجموعه خود و وظیفه خزانه‌داری و خصوصی‌سازی را نیز بر عهده دارد.