به گزارش پارس نیوز، 

زکریا اسدی در همدان اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن چهارم شعبان روز جانباز برنامه‌های متعددی در بهار برگزار می‌شود تا یاد و خاطره دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس گرامی داشته شود.

وی بیان کرد: شهرستان بهار دارای هزار و 414 جانباز است که امسال در طرح ملی "علمداران حماسه" با 12 نفر از آن‌ها دیدار می‌شود و اولویت با افرادی دارای شاخصه‌های فرهنگ و اجتماعی یا عارضه نمایان است.

اسدی گفت: در این برنامه هر یک از ائمه جمعه بهار، لالجین، صالح‌آباد و مهاجران به همراه دیگر مسئولان با 3 جانباز دوران دفاع مقدس دیدار و از آن‌ها دلجویی می‌کنند.

رئیس بنیاد شهید بهار افزود: دیدار با خانواده جانبازان فوت‌شده، انجام تبلیغات محیطی در سطح شهر، تجلیل از جانبازان شاغل در دستگاه‌های دولتی و اجرای ورزش صبحگاهی در یکم اردیبهشت از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت روز جانباز به شمار می‌رود.

اسدی اعلام کرد: برگزاری جشن میلاد جانباز دشت کربلا با مشارکت هیئت آزادگان شهرستان بهار، حضور پیام‌آوران ایثار در مدارس و روایت‌گری از دوران دفاع مقدس و برگزاری مسابقه روز جانباز در فضای مجازی از دیگر برنامه‌هاست.

وی مطرح کرد: در برنامه دیگری با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی مقرر شده تا امام جماعت هر مسجد ضمن سخنرانی درباره اهمیت و مقام جانباز از جانبازان نمازگزار در آن مسجد تجلیل کند و این برنامه در همه مساجد شهرستان بهار انجام می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بهار اعلام کرد: این شهرستان دارای 593 شهید، هزار و 414 جانباز و 5 هزار ایثارگر بوده و پیکر مطهر شهدای این شهرستان و 9 شهید گمنام در 4 شهر بهار، لالجین، صالح آباد و مهاجران و 47 روستا خاکسپاری شده‌اند.

اسدی از وجود 25 شهید جاویدالاثر در شهرستان بهار خبر داد و گفت: مردم بهار در دفاع از حرم عقیله بنی هاشم(س) نیز دو شهید به نام های "سید میلاد مصطفوی" و "مرتضی ترابی کمال" را تقدیم انقلاب کرده‌اند.