به گزارش پارس نیوز، 

عیسی رضایی عصر امروز در نخستین جلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: رونق‌ بخش گردشگری نقش مستقیمی در ایجاد اشتغال در استان دارد.

وی با تأکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان افزود: ایجاد هر شغل در بخش گردشگری سبب ایجاد 5 شغل تبعی دیگر می‌شود که نشان از اهمیت سرمایه‌گذاری در این بخش است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با بیان پیش‌بینی‌های صورت گرفته در مبحث سرمایه‌گذاری‌های عمرانی در بخش گردشگری استان گفت: سال 96 بالغ‌بر 3 میلیارد تومان در مباحث عمرانی سرمایه‌گذاری شد، در سال 97، بیش از 4 میلیارد تومان در احداث پروژه‌های عمرانی سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد که پیش‌بینی ایجاد 352 شغل جدید از آن می‌رود.

رضایی پروژه‌های افتتاح‌شده در بخش گردشگری استان در سال 96 را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در سال 96، 33 پروژه گردشگری در استان قم با اعتباری بالغ‌بر 147 میلیارد تومان راه‌اندازی شد، 641 شغل در اثر افتتاح و سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان در سال گذشته ایجاد شد.

وی با تأکید بر رقم قابل‌توجه سرمایه‌گذاری در نظرگرفته‌شده در سال 97 ابراز کرد: در سال 97، اعتباری بالغ‌بر 238 میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان قم در نظر گرفته‌شده که انتظار می‌رود 1000 اشتغال جدید در قبال آن در قم ایجاد شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با تأکید بر روند رو به رشد پرداخت تسهیلات در بخش گردشگری استان عنوان کرد: بانک‌های استان در دو ماه گذشته تسهیلات قابل‌توجهی در بخش گردشگری ارائه داده‌اند، بالغ‌بر 47 میلیارد تومان تسهیلات در بخش گردشگری استان قم پرداخت‌شده است.

رضایی با اشاره به ظرفیت‌های استان قم در بخش صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: در سال جاری پیش‌بینی ایجاد 600 شغل با سرمایه‌گذاری 20 میلیارد تومانی در بخش صنایع‌دستی در نظر گرفته‌شده که باید مشکلات بازار فروش آن‌ها حل شود.

وی ادامه داد: در سال 96 در مجموعه 1352 شغل در بخش میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم ایجاد شد، در سال جاری پیش‌بینی ایجاد 2 هزار و 801 شغل می‌رود که نسبت به سال گذشته 30 درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم گفت: جهت‌گیری توسعه استان باید بر مبنای گردشگری مذهبی باشد، پروژه‌هایی مانند نامزدی پایتخت جهان اسلام، قطار سریع‌السیر قم - کربلا، راه‌اندازی قطار قم- کرمانشاه- عراق، رونق کاروانسرای دیر گچین، ایجاد راه‌های دسترسی به دریاچه نمک و حوض سلطان ازجمله پروژه‌های پیشگام استان قم هستند.