به گزارش پارس نیوز، 

سید محمد احمدی شامگاه دوشنبه با حضور در صحن شورای اسلامی کلانشهر رشت در جمع اعضای شورا بیان داشت: اجرای طرح شب های روشن در رشت نیز در راستای رونق گردشگری در این کلانشهر است.
وی با اشاره به افزایش گردشگر در استان گیلان و شهرستان رشت در نوروز امسال خاطر نشان کرد: بایستی زیرساخت های لازم برای گردشگران را فراهم کنیم.
فرماندار شهرستان رشت توجه به حوزه کشاورزی را از دیگر اولویت ها عنوان و اضافه کرد: کشاورزی در استان گیلان و شهرستان رشت باید توسعه یابد.
وی در بخش دیگری از سخنانش در جمع اعضای شورای اسلامی رشت با بیان اینکه همه بایستی برای رفع مشکلات کلانشهر تلاش کنیم، اظهار کرد: ساماندهی فاضلاب رشت، رفع مشکلات پسماند و ترافیک از مواردی است که بایستی توجه شود.
احمدی درباره مصوبات شورا بیان داشت: اجازه ندارم در امور شورا دخالت کنم اما قانون این اختیار را به ما داده تا نظارت داشته باشم که این کار با دخالت بسیار متفاوت است.
وی با بیان این که در شورای پنجم کلانشهر رشت کمترین تنش ها مشاهده می شود که بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: شهردار رشت از فرصت های خوب برای این کلانشهر است و هر چیزی که در چارچوب مقررات از ما بخواهد ، توجه می کنیم.

*گردشگری خلاق می تواند محور توسعه اقتصادی در رشت باشد
رئیس شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه بیان داشت: گردشگری خلاق می تواند محور توسعه اقتصادی در این کلانشهر باشد که برای تحقق این مهم بایستی ایجاد زیرساخت های لازم مورد توجه قرار گیرد.
سیدامیرحسین علوی با اشاره به کمبود پارکینک در کلانشهر رشت و ضرورت رفع این مشکل اظهار کرد: ضعف سیستم حمل و نقل عمومی، ضعف فرهنگ عمومی ترافیک، ظرفیت پایین معابر به ویژه در بافت مرکزی رشت و فقدان تاسیسات شهری مناسب و کافی از دیگر مشکلات قابل توجه است.
وی خاطر نشان کرد: معضلات مرتبط با جمع آوری و دفع پسماند، دفن نامناسب فاضلاب شهری و صنعتی و عدم توجه به مسایل زیست محیطی در پروژه های توسعه شهری از دیگر مشکلات در حوزه محیط زیست است.
علوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش مهم مشارکت شهروندان و با بیان این که برای مشارکت شهروندان در کلانشهر رشت دغدغه اساسی وجود دارد، تصریح کرد: درصد پایین پرداخت عوارض در رشت نشان می دهد که تعامل در گذشته شکل نگرفته است.
وی با اشاره به معرفی 50 برنامه خدمت در شورا بیان داشت: راه اندازی اتاق ایده، شهروند، مجمع خیرین، مجمع نخبگان و شورایاری از برنامه های شورای اسلامی رشت است و در فاز اول باید به این مهم بپردازیم که برای رسیدن به مشارکت مناسب در کوتاه مدت ، مردم را در کارهای مختلف همراه کنیم.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
شورای اسلامی کلانشهر رشت 11 عضو دارد.