به گزارش پارس نیوز، 

محمد محبوب پیش ازظهر پنجشنبه در جلسه شورای شهر ساری به ارائه گزارش عملکرد شهرداری ساری در ایام نوروز پرداخت و ابراز داشت: برنامه ها و فعالیت های نوروزی شهرداری در راستای سیاست گذاری شورا، در کمیسیون فرهنگی شورا تبیین و بر اساس دستورات شهردار برنامه ریزی و اجرایی شده است.

معاون شهردار ساری در این جلسه بر گردشگری و ایجاد فرصت های شغلی تاکید و خاطرنشان کرد: ساری تاپنج سال پیش یک شهر صرفا اداری بوده است و با مدیریت نوین درپروژه های عمرانی، تفریحی و گردشگری در طی پنج سال اخیر ساری به هویت شهری پویا رسیده است.

محبوب با ابراز اینکه با هویت سازی، شهر به مکانی پویاتراز گذشته تبدیل شده که تحت تاثیر متغیرهای مختلف دارای تغییر و تحول شده است، خاطرنشان کرد: شهر که پویا شود، مکانی برای فرصت شغلی می شود و در اشتغال گردشگری باید خلاقیت های شغلی و درآمدزایی از سوی خود شهروندان و جوانان بیکار و مسولان مربوطه نیز بوجود آید.

وی افزود: باتوجه به هدف گذاری ها و رسیدن به مقاصد درآمدپایدار شهری، گردشگری شهری راه حل توسعه مرکز استان و قطعا استان مازندران خواهد بود و این نیاز به برنامه ریزی و اجرای سخت افزارها و نرم افزارهای گردشگری است.

محبوب با اشاره به اینکه امروزه در تمام مناطق شهرستان ساری خواهان اجرای گردشگری هستند، تصریح کرد: نشان دهنده اینست که گفتمان صحیحی را شروع کردیم.

وی با این مطلب که برای هر گفتمانی باید هزینه پرداخت، افزود: برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه ها مسیر گفتمان را تسریع می بخشد و در این مسیر منویات اعضای شورا سرلوحه این گفتمان است.

این مسئول با یادآوری اینکه گردشگری شهری با ارزش های محیطی، میراث فرهنگی و تاریخی هر شهر ارتباطی تنگاتنگ دارد،گفت: ما در حوزه گردشگری تصمیم گیریهای چند معیاره داریم، حفظ و احیای آیین ها و سنت ها، اجرای زیبا سازی و نمایش هویت بومی، معرفی و شناسایی اماکن تاریخی و مذهبی و در نهایت از طریق کانال عرضه و تقاضا و تولید، رونق بخشی اقتصادی و اشتغالزایی مبنای تصمیم سازیها و تصمیم گیریهاست.

محبوب گفت: در کل برای تحقق گردشگری شهری در شهرها، می بایست سخت افزارهاو زیر ساخت ها در چشم انداز توسعه استانی، هتل ها، رستوران ها، گردشگاه و مجموعه های گردشگاهی درون شهری و برون شهری و حومه ای به تناسب به وجودآید و نرم افزارها و تسهیلات گردشگری شهرنیز به تناسب طیف گردشگران فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه با برپایی 4 بازارچه، شهرداری ساری زمینه درآمدزایی هنرمندان، زنان توانمند، سرپرست خانوار رافراهم کرده، افزود: یکی از دستاوردهای نمایشگاه، نمایش و فروش تولیدات مشاغل خانگی سرای تداوم بوده که سرآغاز توانمندسازی بانوان در محله ها و مناطق مختلف است.

محبوب ادامه داد: گردشگرانی که وارد مازندران می‌شوند در واقع رهگذران بدون برنامه‌ریزی استانی هستند که فقط به‌خاطر وجود طبیعت زیبا و خدادادی وارد استان می‌شوند. در این راستا شهرداری ساری با برنامه ریزی و اجرای طرح تور رایگان ساری گردی و طبیعت گردی و همچنین بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی، فعالیت های ورزشی و تفریحات سالم گام مهمی در گردشگری شهری و نوروزی برداشته است.

وی افزود: در ایام نوروز 3 هزار گردشگربا 50 دستگاه اتوبوس بیش از ده هزار بازدید از اماکن تارخی و تفریحی شهر ساری داشتند.