به گزارش پارس نیوز، 

 سید شهاب‌الدین چاووشی عصر امروز در جمع فعالان و مؤثرین شهرستان مهدی‌شهر اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیار مطلوبی در شهرستان مهدی‌شهر در حوزه نیروی انسانی و توانمندی‌های تجهیزاتی وجود دارد که باید برای ایجاد توسعه پایدار و اشتغال به‌کارگیری شود.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود تا در توزیع امکانات محدود دولتی عدالت را در سراسر استان رعایت کنیم افزود: در آینده نزدیک یکی از جلسات شورای برنامه‌ریزی استان سمنان به میزبانی شهرستان مهدی‌شهر برای رفع مشکلات این شهرستان برگزار می‌شود.

استاندار سمنان با اشاره به مشکلات عشایر این شهرستان بیان کرد: رفع مشکلات عشایر یکی از مهم‌ترین اولویت‌های استانداری است چراکه عشایر ظرفیت مطلوبی را در حوزه تولیدات مواد لبنیاتی و غیره دارند.

وی با بیان اینکه اشتغال یکی از مطالبات اصلی مردم از دولت است تصریح کرد: باید برای مهارت‌آموزی نسل جوان برنامه‌ریزی کنیم و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را با حرفه و تخصص‌های موردنیاز کشور آشنا کنیم.

چاووشی با تأکید بر اینکه توسعه فیزیکی دانشگاه‌ها راهکار مناسبی جهت رفع مشکل اشتغال کشور نیست بیان کرد: باید اولویت‌های استان را شناخته و در جهت رفع معضلات و مشکلات موجود تلاش کنیم.

وی ابراز داشت: مدیران استان باید با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تعامل سازنده داشته باشند و با جذب آن‌ها زمینه رونق اقتصادی را در استان فراهم آورند.

استاندار سمنان با بیان اینکه تقویت استارت آپ‌ها در اولویت‌های بعدی استانداری قرار دارد تأکید کرد: دولت از ایده‌های نو و مطلوب در این بخش حمایت می‌کند و به‌ طور کلی از مجموعه اقداماتی که منجر به ایجاد اشتغال در روستاهای استان شود حمایت می‌شود و تسهیلات قابل‌توجهی به علاقه‌مندان در این بخش ارائه می‌شود.