به گزارش پارس نیوز، 

سیدتقی کبیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با اشاره به آماری مبنی بر صادرات 3 میلیارد تومانی سوپ و آبگوشت، اظهار داشت: اگر این آمارها که از سوی گمرک منتشر شده است، صحیح باشد، صادرات دو محصولی که به ذهن نمی رسد پیام های متعددی برای صادر کنندگان دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صادرات دو مواد غذایی این پیام را دارد که ایران ظرفیت های متعددی برای صادرات دارد و می توان با صادرات از محصولاتی که تعجب آور است درآمدزایی داشت.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: البته در زمینه واردات نیز شاهد ورود کالاهایی به کشور هستیم که اسامی و میزان آن تعجب آورد است، واردات سنگ پا نمونه کوچک از واردات چنین محصولاتی است.

وی با بیان اینکه واردات و صادرات کشور برنامه ریزی شده نیست، تاکید کرد: آمار اخیر گمرک از صادرات نشان می دهد که اگر اراده، برنامه ریزی و استانداردها در حوزه تولید داخلی رعایت شود می توانیم دست به صادرات بزرگ و دور از ذهن زد.

کبیری در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با تاکید براینکه مشکلات صادرات به مسائل داخلی بر می گردد، اظهارداشت: در مسیر صادرات مشکلات و معضلاتی در داخل کشور وجود دارد که اجازه نمی دهد صادرات به صورت قابل قبولی انجام شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مشوق ها در زمان درست ارائه واز سختگیری ها کاسته شود، نتیجه آن افزایش میزان صادرات، کسب درآمد ارزی و گرفتن سهم ایران در بازار جهانی می شود./

پایان پیام