به گزارش پارس نیوز، 

قرجه طیار در خصوص نقش ثبات بازار ارز در جذب سرمایه گذاری گفت:بدیهی است که نوسانات شدید بازار ارز فعالیت بخش تولید را با مشکل جدی روبرو می کند بنابراین باید دولت برنامه بلند مدت برای ایجاد ثبات در بازار ارز داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:منظور از ایجاد ثبات در بازار ارز این نیست که دولت قیمت ارز را در بازار بصورت دستوری تعیین کند چرا که تعیین دستوری قیمت دلار، در آینده تبعات نامناسبی برای اقتصاد کشور در پی خواهد داشت.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد:تصمیم دولت برای تعدیل قیمت ارز در بازار هرچند با تاخیر صورت گرفت اما اگر این مهم اجرایی شود بخش تولید می تواند در فضای باثبات اقتصادی رونق بیگرد.

قرجه طیار در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد:افزایش قیمت دلار، بازارهای کشور را در مدت اخیر با التهاب جدی روبرو کرده بود به نحوی که حتی معیشت خانوارها را نیز تحت تاثیر قرار داده بود.

کنترل عرضه و تقاضا در بازار ارز لازمه رشد سرمایه گذاری

وی ادامه داد:برای جذب سرمایه گذاری و رونق اقتصاد کشور باید عرضه و تقاضا در بازار ارز با استفاده از مکانیزم های صحیح اقتصادی کنترل شود و در این راستا باید درآمدهای پایدار ارزی کشور را با راهکارهای مانند افزایش صادرات، رشد داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:نمایندگان مجلس از تمامی اقدامات کارشناسی و تخصصی برای کاهش قیمت ارز حمایت می کند تا ثبات به اقتصاد کشور بازگردد./

پایان پیام