گروه تحلیلی خبری "پارس"_ محمدجواد هاشم پور: دولت تدبیر و امید با شعار اعتدال و با وعده ی برقراری ارتباط با جهان آزاد و احترام به جامعه ی بین الملل روی کار آمد. این شعارها منجر به شکل گرفتن دور جدیدی از مذاکرات هسته ای میان پنج بعلاوه ی یک و جمهوری اسلامی ایران شد. در نهایت و پس از ماه ها گفتگوی فشرده ، مذاکرات به ثمر رسید و معاهده ی بین المللی برجام شکل یافت. 

قرار بود با به نتیجه رسیدن مذاکرات و به دست آمدن برجام درهای اقتصاد جهانی بر روی ایران باز شود. مردم نیز در انتظار باز شدن درهای اقتصاد جهانی و دستیابی کشور به رشد اقتصادی چشم گیر و رونق بازار داخلی بودند که ناگهان خبر رسید، ایران توانسته است سنگ پا وارد کند.

برخی این امر را یک شوخی تلخ تلقی کردند اما آن ها از مزایای بی شمار سنگ پا غافل هستند. سنگ پا ریشه در سنت های دیرینه ایرانیان دارد. حتی در ادبیات پارسی نیز از سنگ پا به عنوان نماد زیادخواهی تعبیر شده است. سنگ پا اصولا باعث رونق اقتصادی در زمینه ی لوازم آرایشی بهداشتی و حمام های عمومی در سطح کشور می شود. رونق حمام های عمومی نیز به توسعه ی گردشگری منجر خواهد شد.

مردم نیز در انتظار باز شدن درهای اقتصاد جهانی و دستیابی کشور به رشد اقتصادی چشم گیر و رونق بازار داخلی بودند که ناگهان خبر رسید، ایران توانسته است سنگ پا وارد کند. 

چندی بعدتر خبر آمد که میزان قابل توجهی، کلنگ وارد شده است. کلنگ این مایه حیات. این بار نیز عده ای بودند که به واردات کنلگ ایراد می گرفتند. اما اینان غافل بودند که بسیاری از نیروهای آماده به کار در میادین اصلی شهر در انتظار رسیدن کلنگ هستند و الا بازار مسکن که رونق خوبی دارد. در همین راستا در جهت بر طرف شدن بحران آب، نیاز مبرم به کلنگ، برای حفر چاه های عمیق ضروری به نظر می رسید.کلنگ کاربرهای فراوان دیگری هم دارد؛ از جمله در ساخت کارخانه جات، تولیدی های خرد، سدها، بازسازی بافت های فرسوده و حتی احیای دریاچه ی ارومیه. اگر کلنگ در کشور نباشد هیچ یک از این امور مهم به نتیجه نخواهد رسید. 

اما در چند روز گذشته، این کشاورزان بودند که از نعمت برجام بهره مند شدند. 160 تن کود اعلای انسانی از ترکیه به عنوان کلید قفل صنعت کشاورزی وارد شد. هیچ کس نمی تواند اهمیت کشاورزی را نادیده بگیرد. ایران نیازمند توسعه کشاورزی مدرن در ابعاد گوناگون است. کشاورزی می تواند نقش بسزایی در اینجاد اشتغال بازی کند. از این رو لازم بود تا زمین های کشاورزی بتواند از نوعی کود خاص انسانی بهره مند شوند تا محصولات کشاورزی به بهروری مناسب دست یابند. 

و اینگونه بود که با یک طرح عملیاتی بسیار کاربردی با کم کردن سرعت چرخش سانتریفیوژها و تنش زدایی به واسطه ارسال نکردن ماهواره های تحقیقاتی به فضا، رونق اقتصادی در عرصه های مختلف از جمله بازار لوازم آرایشی، گردشگری، ساخت و ساز و کشاورزی به کشور بازگردانده شد. 

قطعا روش موجود می تواند در عرصه های دیگر نیز موثر باشد از همین رو پیشنهاد می شود در امر سوانح هوایی تعدادی قله ی نرم و قابل عبور جهت تردد هواپیماهای مسافربری و تعدادی واگن قطار آتش نگیر از کشورهای دیگر برای جلوگیری از وقوع حواث هوایی و ریلی تهیه شود.

و اینگونه بود که با یک طرح عملیاتی بسیار کاربردی با کم کردن سرعت چرخش سانتریفیوژها و تنش زدایی به واسطه ارسال نکردن ماهواره های تحقیقاتی به فضا، رونق اقتصادی در عرصه های مختلف از جمله بازار لوازم آرایشی، گردشگری، ساخت و ساز و کشاورزی به کشور بازگردانده شد. 

همچنین می توان سفارش تعدادی جاده ی برف نگه ندار نیز ثبت نمود تا در صورت بارندگی جاده های کشور مسدود نشوند. همه ی این موارد قطعا در ایجاد اشتغال نیز موثر خواهند بود.