محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی از افزایش 300 تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده در مرغداری 5 هزار و 300 تومان، مرغ آماده به طبخ میدان بهمن 7 هزار و 100 تومان، توزیع در غرفه‌های میادین میوه و تره بار 6 هزار و 990 و خرده فروشی ها 7 هزار و 500 تومان است.

وی افزایش تقاضا و نوسان نرخ نهاده ها ناشی از بالارفتن نرخ ارز را دلیل اصلی گرانی مرغ در روزهای اخیر دانست.

یوسفی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته پرورش دهندگان مرغ گوشتی با زیان اقدام به تولید محصول خود در بازار می کنند، افزود: هم اکنون تمامی بدهی مرغداران به بانک ها معوق شده است که با این وجود آینده خوبی نمی توان پیش بینی کرد، چرا که در آینده ای نه چندان دور تعدادی از مرغداران از گردونه تولید خارج خواهند شد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی نرخ متعادل هر کیلو مرغ زنده را 5 هزار و 500 و مرغ آماده به طبخ 8 هزار و 500 تومان اعلام کرد.

وی در پاسخ به این سوال که با وجود افزایش جوجه ریزی در ایام پایانی سال امکان رسیدن نرخ مرغ به قیمت واقعی خود وجود دارد یا خیر، بیان کرد: اکنون مرغ ارزانترین پروتئین در دسترس طبقه متوسط و کم درآمد جامعه است که با افزایش تقاضا، این امر تحقق خواهد یافت. 

این گزارش می افزاید؛ هر کیلو ران مرغ با کمر 6 هزار و 650 ، ران مرغ بدون کمر 7 هزار و 650 ،سینه با کتف 13 هزار، سینه بدون کتف 14 هزار، فیله مرغ 16 هزار تومان است.