احمدی رییس اتحادیه خشکبار در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر در خصوص تنظیم بازار شب عید اظهار داشت: از ده روز پیش، اعضای اتحادیه شروع به آماده سازی اقلام مورد نیاز شب عید کرده اند و امسال کیفیت خوبی در این بخش داریم و کمبود آجیل و خشکبار نداریم .

وی ادامه داد:اجناس ما تا پایان سال افزایش قیمتی نخواهد داشت ولی برخی از اجناس مانند بادام هندی، واردات آن ممنوع است و درحال پیگیری هستیم تا در صورت سفارش در  اسرع وقت در اسفند ماه به اندازه کافی توزیع بادام هندی  نیز  در سطح کشور داشته باشیم .

احمدی تاکید کرد:پیش بینی می کنیم با توجه به میزان  تولید و نظارت ها افزایش قیمت نخواهیم داشت.

وی درباره نظارت بر بازار گفت: از سوی اتحادیه ده تیم بازرسی دو نفره  به سطح شهر در کنار تعزیرات و اتاق اصناف بر قیمت ها نظارت خواهد داشت و مانند شب یلدا با متخلفین برخورد خواهیم کرد ضمن اینکه با آجیل فروشان موقتی با تمام توان برخورد خواهیم کرد .

وی درباره کیفیت آجیل شب عید گفت: به هیچ عنوان کیفیت آجیل در مراکز آجلیل فروشی خلق الساعه را تایید نمی کنیم چراکه بیشتر پرونده ها در تعزیرات مربوط به آجیل فروش هایی است که شغل آنها چیزی دیگر است و شب عید رو به این شغل می آورند.

رئدس اتحادیه آجیل  و خشکبار تصریح کرد: به مردم تاکید می کنیم از مراکز معتبر خرید کنند.

احمدی درباره قیمت اجیل در شب سال نو گفت :تعیین قیمت رسمی در این بخش نداریم و قیمت را  در   این بخش عرضه و تقاضا و قیمت ارز و مسائلی چون بارندگی و...  مشخص می کند و با توجه به رکود در بازار قیمت ها کمی افت کرد و افزایش نداشته ایم.

بر اساس این گزارش در ادامه بهرمند رئیس اتحادیه صنف قنادان تهران در این خصوص گفت:  امسال با تمهیدات لازم افزایش قیمت نخواهیم داشت و با نظارت  مناسب ،کیفیت و  قیمت مناسب خواهیم داشت.

وی ادامه داد:برای شب عید شیرینی خشک به دلیل ماندگاری بالا مورد تقاضای بیشتر خواهد بود با همین  قیمتی که در حال عرضه است در آخر سال فروخته خواهد شد و افزایش قیمت نداریم.

وی درباره بازرسی بر قنادان گفت: اتحادیه با 30 واحد بازرسی در کنار بازرسان تعزیرات و اتاق اصناف بر فعالیت قنادان نظارت خواهد داشت و قطعا تیم ها را تقویت خواهیم کرد و اگر هموطنان با تخلفی مواجه شدند با اتحادیه تماس گرفته با با متخلفین برخورد شود.

بر اساس این گزارش یدالهی نائی رئیس اتحادیه تعاونی باغداران نیز در خصوص تنظیم بازار میوه و تره بار در شی عید گفت: با توجه برنامه ریزی های صورت گرفته  در شهریور نسبت به ذخیره سازی سیب اقدام کرده ایم و با توجه به تولید مناسب مشکلی در مورد سیب و مرکبات نداریم و از بهمن ماه تا نیمه اسفند مرکبات به استان های مقصد ارسال خواهد شد.

وی درباره کیفیت میوه تولید شده تصریح کرد: با توجه به طرح های نظارتی که اجرا کرده ایم، میوه هایی مثل پرتقال و سیب کیفیت بالایی دارند و با توجه به ذخیره سازی قیمت میوه در شب عید افزایش نخواهد داشت.