برای سومین سال متوالی، کانادا بهترین کیفیت زندگی را در بین کشور‌های جهان به دست آورد.

به گزارش سی. ان. بی. سی، برای درک طرز تفکر مردم در سطح جهانی، از بیش از ۲۱۰۰۰ پاسخ دهنده خواسته شد تا ۸۰ کشور را بر اساس ۶۵ ویژگی رتبه بندی کنند، برخی از این شاخص‌ها عبارت بود از: نفوذ اقتصادی، قدرت، شهروندی و کیفیت زندگی که در مجموع کمک کرد میزان موفقیت هر کشور به عنوان کشوری مدرن تعیین شود.

برای تعیین این که کدام کشور از نظر مردم جهان بهترین کیفیت زندگی را دارد، محققان ۹ مشخصه شامل توان مالی، کیفیت بازار کار داخلی، ثبات اقتصادی، محیط دوستانه خانوادگی، کیفیت درآمد، ثبات سیاسی، امنیت، کیفیت سیستم آموزش عمومی و کیفیت سیستم سلامت عمومی هر کشوری را اندازه گیری کردند.

به گفته دایدرمک فیلیپس- سردبیر آماری " یو. اس. نیوز اند ورلد ریپورت"، در حالی که کانادا در رتبه اول قرار دارد، کشور‌های اسکاندیناوی که به خاطر شبکه رفاه اجتماعی نیرومند خود شناخته می‌شوند هم در بین ۱۰ کشور برتر قرار دارند که شامل دانمارک در رتبه دوم و سوئد در رتبه سوم است.

کانادا علاوه بر بالاترین کیفیت برای زندگی، در بین ۱۰ کشور برتر در زمینه های: محیط دوستانه برای کسب و کار، مدرن بودن، کارآفرینی، آسودگی در زمان بازنشستگی، شروع کسب و کار، رو به جلو‌ترین کشورها، مقر اصلی شرکت ها، پرورش کودکان، آموزش، زنان و بهترین کشور‌ها در مجموع شاخص‌ها قرار دارد.

پس از این سه کشور، کشور‌های نروژ، استرالیا، سوئیس، فنلاند، هلند، نیوزلند و آلمان، به ترتیب در رده‌های چهارم تا دهم کشور‌های دارای بالاترین کیفیت زندگی قرار دارند.