حدود 10 ماه است که تعیین تکلیف سپرده‌گذاران فرشتگان آغاز شده که با توجه به وقفه‌ به وجود آمده در آن، اکنون ادامه دارد. فرشتگان بزرگترین تعاونی منحل شده در زیرمجموعه هشت‌گانه موسسه کاسپین است که به طور مرحله‌ای و از سقف سه میلیون تومان تعیین تکلیف سپرده‌گذاران آن از اردیبهشت‌ماه شروع شد و تا سقف 200 میلیون تومان تا تیرماه پیش رفت، ولی در این دوره زمانی به دلیل مسدود شدن حساب‌های کاسپین و نبود جریان نقدینگی تعیین تکلیف و پرداخت وجوه نیز متوقف شد تا این‌که دوباره در آبان‌ماه و با رفع مسدودی حساب‌ها و توافقات بین بانک مرکزی و قوه قضاییه پرداخت‌ها از سرگرفته شد.

تازه‌ترین آمارها از پرداخت‌ها به سپرده‌گذاران فرشتگان نشان می‌دهد که مجموع پرداختی تا پایان دی‌ماه به 3748 میلیارد تومان رسیده است. این مبلغ عمدتا از محل خط اعتباری که بانک مرکزی به وسیله گرفتن دارایی‌ها و اموال فرشتگان اختصاص می‌دهد، تامین شده است.

جزئیات پرداختی‌ها حاکی از آن است که حدود 397 هزار و 647 نفر از سپرده‌گذاران فرشتگان دارای سپرده تا 10 میلیون و کمتر هستند که از این تعداد 391 هزار و 328 نفر با مراجعه به 120 شعبه کاسپین توانسته‌اند حدود 99 میلیارد و 200 میلیون تومان دریافت کنند. در این حالت حدود ۹۸.۴ درصد از مجموع سپرده‌گذاران این بخش تعیین تکلیف شده‌اند.

همچنین سپرده‌های بین 10 میلیون تا 200 میلیون تومان حدود 52 هزار و 64 نفر را در بر می‌گیرد که از این تعداد 49 هزار و 922 نفر با مراجعه به شعب در مجموع 1935 میلیارد تومان دریافت کرده‌اند. در سایر دریافتی‌ها نیز 8995 نفر سپرده بیش از 200 میلیون تومان دارند که از این تعداد 8701 نفر یعنی حدود 96 درصد برای دریافت سپرده به شعب کاسپین مراجعه کرده‌اند و در مجموع 1720 میلیارد تومان دریافتی داشته‌اند.

بر این اساس از مجموع 458 هزار و 706 نفر سپرده‌گذاری که به تعاونی فرشتگان تعلق دارند حدود 98 درصد برای تعیین تکلیف سپرده‌ها به 120 شعبه کاسپین مراجعه کرده و نسبت به سپرده‌گذاری مجدد و یا انتقال سپرده‌های خود اقدام کرده‌اند.

این در حالی است که بر اساس اعلام اخیر معاون نظارت بانک مرکزی سپرده‌گذاران فرشتگان و البته سه تعاونی دیگر واگذار شده(افضل توس، وحدت و البرز ایرانیان) فقط تا پایان بهمن‌ماه یعنی حدود 22 روز دیگر فرصت دارند تا با مراجعه به شعب وضعیت حساب‌های خود را مشخص کنند.

در شرایطی برای سپرده‌های بیش از 200 میلیون تومان نیز حداکثر تا این مبلغ پرداخت می‌شود که به هرحال برای تامین وجوه باقی‌مانده باید دارایی‌های تعاونی فرشتگان پاسخگوی کسری موجود باشد به طوری که در ازای شناسایی آنها است که خط اعتباری بانک مرکزی برای پرداخت وجوه اختصاص پیدا می‌کند.

بر اساس آمارهایی که پیش‌تر بانک مرکزی منتشر کرده بود فرشتگان حدود 8600 میلیارد تومان بدهی داشت که از این رقم 3000 میلیارد تومان سود شناسایی نشده تلقی شد، یعنی سودهایی که بعد از انحلال تعاونی در سال 1394 در صورت‌های مالی آن قرار گرفته بود، بنابراین حدود 5600 میلیارد تومان بدهی فرشتگان برآورد شد که از این مبلغ نیز آخرین اعلام بر این بود که حدود 3900 میلیارد تومان دارایی شناسایی شده است.