به گزارش پارس قاسم محسنی - معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار - در گفت وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری دانسجویان ایران (ایسنا) ، از راه اندازی صندوق های جدید در بازار سرمایه خبر داد و گفت: صندوق های قابل معامله در بورس طراحی شده و به هیات مدیره سازمان بورس پیشنهاد شده است که در صورت موافقت هیات مدیره سازمان، صندوق های قابل معامله در بورس و فرابورس حداکثر تا یک ماه دیگر راه اندازی می شوند.

وی با بیان اینکه صندوق ثبات بازار سرمایه راه اندازی شده است، در مورد فعالیت صندوق های نیکوکاری گفت: در سال گذشته اساسنامه و امیدنامه صندوق های نیکوکاری تصویب شد و در حال حاضر ۲ صندوق توسط سازمان بهزیستی راه اندازی شده است.

محسنی از درخواست راه اندازی ۲ صندوق نیکوکاری خبر داد و گفت: در حال حاضر صندوقی جهت کمک به هزینه های باشگاه پرسپولیس و نیز صندوقی برای دانشگاه الزهرا پیشنهاد شده است که در مرحله صدور مجوز قرار دارد.

این مسئول سازمان بورس مهم ترین برنامه امسال را تشکیل موسسات رتبه بندی دانست و عنوان کرد: یکی از مهم ترین برنامه های امسال تشکیل موسسات رتبه بندی است که مقررات و پیش نویس آن تهیه شده و به مشاورین ارسال شده است. همچنین نظرات مشاورین جمع بندی و به هیات مدیره ارسال شده است.

وی در مورد زمان راه اندازی موسسات رتبه بندی در بازار سرمایه گفت: باید ابتدا مقررات این موسسات تصویب شود تا در صورت موافقت هیات مدیره به مرحله اجرا درآید.

محسنی با بیان اینکه متقاضی برای این موسسات وجود دارد، اظهار کرد: این موسسات تا پایان سال راه اندازی می شوند.