به گزارش  پارس به نقل از عصر ایران، " دیوید کوهن" معاون وزارت خزانه داری آمریکا روز گذشته در سخنانی در جمع اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با اشاره به این موضوع گفت که واشنگتن به منظور تشدید فشارها به ایران همچنین به کشورهای وارد کننده نفت هشدار داده است تا واردات خود را از ایران کاهش دهند.

کوهن با اشاره به اینکه آمریکا به دو کشور امارات و ترکیه هشدار داده است تا از فروش طلا به ایران خودداری کنند، گفت: " ما به ترکیه و امارات و فروشندگان خصوصی و سایر فروشندگان طلا به ایران اطلاع دادیم که باید فروش طلا به این کشور را متوقف کنند. "

دیویدکوهن افزود: " مردم ایران ریال های خود را به طلا تبدیل می کنند تا جلوی سقوط ارزش ثروت و دارایی هایشان را بگیرند این به نظرم نشانه این مساله است که آنها متوجه شده اند ارزش پولشان در حال سقوط است. "

کوهن با اشاره به تلاش بیشتر آمریکا برای ایجاد محدودیت در ورود ارز به ایران گفت که واشنگتن قصد دارد موانع بیشتری بر سر صادرات مواد پتروشیمی ایران ایجاد کند.

معاون وزارت خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی همچنین در نشست سنا از قرار دادن دو موسسه مالی دوبی در لیست سیاه دولت آمریکا به خاطر مراودات مالی با ایران خبر داد.

بنا به گفته وی دو موسسه مالی" هلال" و شرکت تجارت بین المللی" الفیدا" به خاطر مراودات مالی با بانک ملت ایران ناقض تحریم ها شناخته شده و در لیست سیاه آمریکا قرار گرفته اند.

کوهن افزود که واشنگتن به تلاش هایش برای انزوای بیشتر ایران در سیستم مالی جهانی ادامه خواهد داد.