به گزارش ایسنا، علی‌اشرف عبدالله ‌پوری‌حسینی در پاسخ به اینکه آیا سود مشمولانی که یک میلیون تومان سهام عدالت دارند همان حدود 150 هزار تومان است؟ اظهار کرده که بله ما قبلا این رقم را حدس می‌زدیم و الان خوشبختانه حدسمان محقق شده است.

البته این مقام مسوول درباره زمان واریز این سود به حساب صاحبان سهام ترجیح داده سکوت کند و اظهار کرده که در مورد زمان خاصی قول نمی‌دهم تا بدقول نشوم!

دلار باز هم قد کشید

اما دلار همچنان به صعود خود ادامه می‌دهد به‌گونه‌ای که نرخ دلار در یک هفته اخیر با افزایش بیش از 80 تومانی از 4200 تومان عبور کرد تا بالاترین قیمت برای این نوع ارز در سال جاری ثبت شده باشد.

در این زمینه باید دید دولت و بانک مرکزی چه واکنشی نسبت به افزایش نرخ دلار خواهند داشت. آیا از طریق تزریق ارز به صرافی‌ها جلوی بالاتر رفتن نرخ دلار را خواهند گرفت یا اجازه خواهند داد نرخ ارز به سمت قیمت واقعی خود حرکت کند و با نزدیک شدن نرخ دلار مبادله‌ای را به نرخ دلار آزاد، یکسان سازی نرخ دلار رقم بخورد.

ترکمنستان دست به دامن دادگاه می‌شود!

اما در خبر قابل توجه دیگری امروز شرکت گاز دولتی ترکمنستان اعلام کرد برای حل و فصل اختلاف گازی خود با ایران، به داوری متوسل خواهد شد.

ماجرا از این قرار است که ترکمنستان براساس توافق صورت گرفته در سال ۱۹۹۷، به ایران گاز صادر کرده اما بعدا به اصطلاح زیر حرفش زده و در طول زمستان سالهای مختلف گاه و بیگاه قیمتها را افزایش داده است. به عنوان مثال این کشور در سال 2006 صادرات به ایران را متوقف کرد و خواستار افزایش 9 برابری قیمت شد. این کشور صادرات گاز طبیعی به ایران را از ابتدای امسال متوقف کرده و حال نیز برای سودجویی و زیاده‌خواهی خود دست به دامان دادگاه‌های بین‌المللی شده است.

وجود 300 هزار انشعاب غیرمجاز آب در کشور

همچنین در خبر دیگری امروز اعلام شد که در حال حاضر نزدیک به 300 هزار انشعاب غیرمجاز آب در کشور وجود دارد که البته صاحبان آن می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های آب و فاضلاب بنابر ضوابطی نسبت به مجاز کردن انشعاب خود اقدام کنند.

در این رابطه معاون راهبردی و نظارت بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور اظهار کرده که صاحبان انشعاب‌های غیرمجاز می‌توانند با پرداخت آب بها و رعایت قوانینی نسبت به مجاز کردن انشعاب خود اقدام کنند. حتی مشترکانی که پروانه نداشته باشند، به صورت موقت برای آنها تفاهم‌نامه انشعاب مجاز صادر می‌شود.

مشوق‌های صادراتی، از وعده تا عمل!

در گزارش تحلیلی دیگری در روز جاری عنوان شده که 120 میلیارد تومان مشوق صادراتی برای شهریور ماه سال جاری به تصویب رسیده اما همچنان سهم صادرکنندگان از این جایزه در حد هیچ است.

در این رابطه این پرسش مطرح شده که در شرایطی که چرخ مشوق‌های صادراتی همچنان پنچر بوده و اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده آیا این امکان وجود دارد که صادرات را پس از سال‌ها به 50 میلیارد دلار برسانیم!؟

هشدار نسبت به گران شدن لوازم خانگی

پایین بودن تقاضا همچنان یکی از مشکلات اصلی تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی است و آنچه از صحبت‌های فروشندگان این محصولات بر می‌آید این است که این بازار کشش افزایش قیمت را ندارد.

البته گفته می‌شود که با وجود آنکه وضعیت تقاضا برای لوازم خانگی مطلوب نیست اما وضعیت نسبت به سال های 1391 و 1392 بهتر شده است.

خودروهای بی‌کیفیت همچنان تولید می‌شوند!

در خبر قابل توجه دیگری امروز گزارش ارزیابی کیفی خودروهای سواری تولیدی در آبان ماه امسال منتشر شد. بررسی این گزارش نشان می‌دهد که همچنان خودروهای بی‌کیفیت از سوی خودروسازان داخلی تولید می‌شوند.

این خودروها شامل سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۳۲، تیبا، تیبا هاچ‌بک، ساینا، پژو 405 و لیفان ایکس‌۶۰ هستند که همچنان تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب می‌کنند.