عباس آخوندی روز پنجشنبه در جریان بازدید از واحدهای آسیب‌دیده سایت مسکن مهر اسلام‌آباد غرب در جمع مردم در رابطه با وام‌های مسکن مهر نیز افزود: فعلا دستور استمهال وام‌های مسکن مهر آسیب‌دیده در زلزله به مدت 2 سال صادر شده است و به طور قطع فرصت بررسی بیشتری در هیات وزیران خواهیم داشت، البته در مدت 2 سال هیچ سودی به وام‌ها تعلق نمی‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار کرد: به دلیل اینکه فشاری به مردم وارد نشود این دستور را صادر کرده‌ام و پس از اینکه ارزیابی‌های دقیق صورت گرفت و میزان خسارات مشخص شد تصمیم دقیق و صحیح‌تری اتخاذ خواهد شد.

وی یادآور شد: در هفته گذشته برخی واحدها ارزیابی شده است و مشخص شد که چه اقداماتی برای هر واحد انجام شود.

وی خطاب به ساکنین مسکن مهر اسلام آباد غرب با بیان اینکه همه واحدهای شما بیمه بودند، گفت: پس قاعدتا باید به دنبال فعال کردن بیمه برویم تا برخی از خسارات وارده را از بیمه دریافت کنیم و در اختیار شما قرار دهیم.

آخوندی افزود: برای تمام واحدها پرونده تشکیل خواهد شد و در مورد آن پرونده اقدامات صورت می‌ گیرد.

وی در ادامه گفت: بنده به خوبی درک می‌کنم که شما در این مدت چه سختی‌هایی را متحمل شده‌اید.

آخوندی افزود: من از زمان جنگ تحمیلی در این منطقه رفت‌و آمد داشته‌ام و به خوبی درک می‌کنم که در دوران جنگ این مردم چه سختی‌هایی را تحمل کردند اما این حادثه ناگوار زلزله که یک تقدیر الهی بود، موجب درد و رنج برای مردم این منطقه شد.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اولین بازدید خود از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بیان داشت: دفعه اول به همراه رئیس جمهوری از منطقه بازدید کردیم تا فرصتی برای تهیه برنامه بازسازی ایجاد شود و در حالی که نهادهای دیگر امداد رسانی بودند ما موظف به برنامه‌ریزی برای طرح بازسازی منطقه بودیم.

 

وی خطاب به مردم اسلام‌آباد غرب و کرمانشاه اظهار کرد: دوستان عزیز مطمئن باشید که ما در کنار شما هستیم و به هیچ‌وجه شما را تنها نخواهیم گذاشت.

وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه در جریان سفر به استان کرمانشاه پس از بازدید از بیمارستان آسیب‌دیده امام خمینی (ره) اسلام‌آباد در جمع مردم زلزله‌زده سایت مسکن مهر این شهرستان حضور یافت و برای دومین بار از نزدیک در جریان اوضاع و شرایط موجود قرار گرفت.

زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 444 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.

این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.

در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.