حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در مراسم تواصی بحق در جمع نمازگزاران سازمان حج و زیارت، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری با سفر به مناطق زلزله زده دستورات لازم را برای جدیت بیشتر مسئولان در رسیدگی به زلزله زدگان صادر کردند، اظهار کرد: اینگونه حوادث تنها در کشور ما رخ نمی‌دهد بلکه هرچند سال یک بار شاهد وقوع زلزله در برخی کشورها و وقوع سیل در تعدادی از کشورهای دیگر هستیم. 

وی تصریح کرد: با فرهنگ سازی، نظارت بیشتر براحداث ساختمانها و استحکام بخشی به آنها می‌توان برای کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله تدبیر و از آن پیشگیری کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت  در ادامه آیه 4 سوره بلد " لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فی‌ کَبَد " را یادآور شد و با اشاره به اینکه انسان در رنج آفریده شده است، به بیان امتحانات الهی برای برخی از پیامبران از جمله حضرت ابراهیم ، حضرت یحیی و حضرت موسی پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر گفت: انسان اگرعقلانی فکر کند درمی‌یابد که دنیا محل راحتی و آسایش نیست و زندگیها با نوعی رنج و سختی همراه است.

وی با اشاره به اینکه اسلام بر استفاده از مواهب دنیا  و دل نبستن به آن تاکید دارد، افزود: خداوند آسمان و زمین را مسخر انسان قرار داده و همه نعمتها را برای او آفریده است لیکن درعین حال وابستگی و دلبستگی به دنیا را نمی‌پذیرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه با اشاره به اینکه از رسول خدا (ص) سوال شد که چرا از مرگ می‌ترسیم، فرمودند:  برای اینکه شما آخرتتان را خراب کردید و از یک جای آباد به سمت جای خراب می‌روید  اما کسانی که ایمان و عمل صالح دارند به عکس شما هستند چرا که از یک جای خراب به سمت جای آباد می‌روند بنابراین آنها خوشحال هستند و نگران نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به اینکه قرآن تاکید دارد انسان هم باید دنیای خود  و هم آخرت خویش را آباد کند، گفت: اسلام به ما یاد داده است به دنیا دل نبندیم چرا که همه چیز دنیا فانی شدنی است.

وی افزود: اسلام به مسلمانان یاد داده تا صبور و قانع باشند و ازحریص بودن دوری کنند و دنیا را مزرعه آخرت و آخرت را در زندگی اصل قرار دهند.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه ملت فداکار و با ایمان ایران اسلامی در روزهای گذشته ثابت کردند که در نوع دوستی ، خدمت به هموطنان و ایثارهمچنان در دنیا بی نظیرند و ما با تمام وجود از فداکاریها و کمکهای مردم به زلزله زدگان تقدیرو تشکر می‌کنیم ، گفت: نباید در مقابل تلاشهای مجموعه کشور، ارتش ، سپاه ، نهادها ، ارگانها و وزاتخانه‌های مختلف که برای کمک بسیج شده‌اند فضاسازی و تلخی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر افزود: در شرایطی که جمع کثیری بی خانمان شده‌اند فضاسازیهای سیاسی باید کنار گذاشته شود و همه کمک کنند تا  آلام آسیب دیدگان کاهش یابد؛ ملت ما نشان داده‌اند از این گونه آزمونها سربلند بیرون خواهند آمد.

وی با اشاره به اینکه ساختن سخت و خراب کردن آسان است، اضافه کرد: همانطور که اسلام گفته در برابر بلاها  باید صبور بود چرا که راهی جز این وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درپایان ابرازامیدواری کرد خداوند این ملت را که بدون کمک خارجی و با همدلی روی پای خود ایستاده است در پیاده کردن و تحقق اسلام ناب بیش از پیش موفق کند.