به گزارش پارس، سعید سلطانی - مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران -به  ایسنا گفت: ۵۶ روز از سال می گذرد و دامداران علی رغم افزایش قیمت نهاده ها و عوامل تولید، تاکنون شیرخام را به قیمت سال گذشته (کیلویی ۹۳۰ تومان) فروخته اند.

وی افزود: ازابتدای امسال تاکنون تصمیم گیری ها به گونه ای بوده تا در قیمت شیر خام بازنگری شود و براساس بند ۱۴ تفاهم نامه منعقد شده شرکت پشتیبانی امور دام با اتحادیه دامداران نیز در صورتی که نهاده ها و عوامل تولید با افزایش تولید مواجه شوند باید مابه التفاوت آن برای دامداران از سوی دولت جبران شود یا قیمت شیر خام به همان میزان افزایش یابد اما تاکنون هیچ تصمیمی برای مشخص شدن تکلیف دامداران گرفته نشده است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران با رد تعیین قیمت ۱۰۴۰ تومانی برای خرید هر کیلوگرم شیر خام از دامدارن، اعلام کرد: در صورتی که دولت مکلف شود نهاده های مورد نیاز دامداران را به قیمت مناسب در اختیار آنها قرار دهد، قیمت هر کیلوگرم شیرخام از ۱۰۴۰ تومان بیشتر خواهد شد و در صورتی که این نهاده ها تامین نشود، مسلما هزینه های تولید برای هر کیلوگرم شیر خام بسیار بیشتر می شود.

سلطانی گفت: براساس مذاکراتی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته، مقرر شد نهاده های معوق دامداران از دی ماه سال گذشته تا فروردین ماه به قیمت سال گذشته در اختیار دامداران قرار گیرد که امیدواریم شرکت پشتیبانی امور دام براساس این مذاکرات به تعهدات خود عمل کند.

جلسه روز گذشته - سه شنبه - ستاد تنظیم بازار که برای بررسی قیمت نهایی شیر خام در سال ۹۲ پیش بینی شده بود، برای دومین بارلغو شد.

در این جلسه مقرر شده بود تا قیمت هر کیلوگرم شیرخام (۳.۲ درصد چربی و بار میکروبی ۱۰۰هزار) که سال گذشته ۹۳۰ تومان از دامداران خریداری می شد، مجددا بررسی شود و تفاهم نامه منعقد شده بین شرکت پشتیبانی امور دام و اتحادیه مرکزی دامداران با قیمت جدید تمدید شود.