به گزارش پارس، بابک هاشمی پور در گفتگو با مهر از واگذاری مسئولیت به کارگماری افراد استفاده کننده از بیمه بیکاری به کاریابی ها و دفاتر مشاوره شغلی کشور خبر داد و گفت: موضوع واگذاری مسئولیت اجرایی کاریابی برای استفاده کنندگان از بیمه بیکاری از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کاریابی ها واگذار می شود و البته هنوز در حال بررسی در این وزارتخانه بوده و قطعی نشده است.

رئیس کانون کاریابی ها و دفاتر مشاوره شغلی کشور اظهار داشت: این اقدام در راستای جبران افت درآمد کاریابی ها و دفاتر مشاوره شغلی کشور صورت خواهد گرفت، البته از طریق دفاتر کاریابی، امکان به کارگماری دوباره افراد و یا جلوگیری از بروز تخلف احتمالی توسط برخی افراد شرایط مناسب تری پیدا می کند.

هاشمی پور تصریح کرد: افرادی با وجود اشتغال دوباره بازهم موضوع دریافت بیمه بیکاری را مخفی نگاه می دارند و همچنان مبادرت به دریافت حق بیمه بیکاری می کنند و از این طریق درصدد جلوگیری از اینگونه مسائل نیز هستیم.

این مقام مسئول در دفاتر کاریابی و مشاوره شغلی کشور اظهار داشت: یکی دیگر از مزایایی که واگذاری بکارگماری و اشتغال دوباره بیکاران به دفاتر مشاوره شغلی دارد، کاهش قابل توجه هزینه های دولت در این بخش است.

وی افزود: البته اینکه به کارگماری ها بخواهد از طرف کاریابی ها انجام شود برای کارفرمایان نیز مفید خواهد بود چرا که برای آنها نیز جذب افراد استفاده کننده از بیمه بیکاری هزینه ای نخواهد داشت و می توانند بخشی از حقوق و دستمزد آنها را نیز در مدت زمان مشخصی از دولت دریافت کنند.

رئیس کانون کاریابی ها و دفاتر مشاوره شغلی کشور میزان درآمد دفاتر کاریابی برای پیدا کردن شغل دوباره جهت استفاده کنندگان از مزایای بیمه بیکاری را بسیار پایین دانست و بیان داشت: در حال حاضر جستجوی شغل و به کارگماری دوباره افراد در بنگاه ها و واحدهای تولیدی کشور از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت می گیرد و هزینه آن نیز از سوی تامین اجتماعی تامین و پرداخت می شود.