پارس به نقل از مهر: در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه کل کشور و در بررسی یکی از مهمترین بندها یعنی بند ۱۳ که به واگذاری سهام شرکت مادرتخصصی (هولدینگ) خلیج فارس اشاره دارد، سیدشمس الدین حسینی وزیر اقتصاد به جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی آمد.

غلامرضا تاجگردون عضو کمیسیون تلفیق در خصوص واگذاری سهام (هولدینگ) خلیج فارس بود، گفت: قصد سیاه نمایی ندارم بلکه در اینجا تفاوت تخصیص و تفاوت نظر وجود دارد. گفته می شود ۴۰ درصد از سهام هولدینگ خلیج فارس قرار است به سهام عدالت اختصاص یابد و ۵ درصد که در بورس عرضه شده است، برای کشف قیمت بوده و ۵ درصد دیگر برای کارگران است.

وی گفت: نماینده دولت اعلام کرد که اخیرا در هفته گذشته نیز ۱۷ درصد به ایثارگران تخصیص داده شده که این کار غیراخلاقی و ممنوع است.

عضو کمیسیون تلفیق اظهار داشت: ما می گوییم شما چرا قبل از کشف قیمت معامله را انجام داده اید شما با کسی معامله می کنید که بر بازار سرمایه تاثیرگذار است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه بعد از صحبت های تاجگردون به وی گفت: سقف پیشنهاد شما در بند ۱۴-۱۳ باید مشخص شود.

در ادامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیشنهاد حذف بند ۱۴-۱۳ را که در آن آمده است دولت مکلف است حداقل ۵۰ درصد از سهام شرکت مادرتخصصی (هولدینگ) خلیج فارس (پتروشیمی ها) را به صورت نقدی به فروش رسانده و منابع اخذ شده را به خزانه واریز نماید، به رأی گذاشتند که با ۲۷ رأی موافق، ۱۳۱ رأی مخالف و ۲۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۰ نماینده رأی نیاورد و در نهایت این بند به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد تا بررسی های بیشتری بر روی آن انجام بگیرد.

وزیر اقتصاد در جریان بررسی این ماده در مجلس حاضر بود و با رئیس مجلس شورای اسلامی به بحث و گفتگو پرداخت.