به گزارش پارس به نقل از ایسنا، هیاتی که از سوی دولت تشکیل شده قرار است میزان افزایش حداقل حقوق را بررسی کند. هیات دولت سپس در مورد پذیرش پیشنهادهای این هیات تصمیم گیری خواهد کرد. این هیات شامل نمایندگان صاحبان کارخانه های پوشاک، کارگران و دولت است.

حادثه فروریختن این ساختمان در ۲۴ آوریل، یکی از بدترین فاجعه های صنعتی جهان بود و توجه جهانی را معطوف شرایط صنعت پوشاک بنگلادش ساخت. کارخانه های این کشور برای برندهای معروف جهان پوشاک تولید می کنند.

اما شرایط کارگران این کارخانه ها در نتیجه فساد دولتی، نیاز برای کار و بی تفاوتی صنعت ۲۰ میلیارد دلاری پوشاک، دشوار و اسفناک است. حداقل حقوق برای کارگران پوشاک آخرین بار پس از اعتراض کارگران افزایش یافت و با ۸۰ درصد رشد، به سه هزار تاکاس (۳۸ دلار) در ماه رسید.

نیروهای نجات ۱۱۲۵ جسد را تا بعدازظهر یکشنبه از خرابه های ساختمان رانا پلازا بیرون کشیدند. در این ساختمان پنج کارخانه تولید پوشاک فعالیت داشتند و هزاران کارگر در آنها مشغول به کار بودند.

بیش از ۲۵۰۰ نفر اندکی پس از فروریختن این ساختمان نجات داده شدند و پس از آن یک دختر ۱۹ ساله تنها بازمانده ای بود که پس از گذشت دو هفته از زیرآوار زنده خارج شد.

مالک رانا پلازا و هشت نفر دیگر از جمله صاحبان کارخانه های پوشاک در تحقیقات مربوط به این حادثه بازداشت شدند. مقامات اظهار کرده اند که مالک ساختمان به طور غیرقانونی طبقاتی را به این ساختمان اضافه کرده و به کارخانه ها اجازه داده بود تجهیزات سنگینی را نصب کنند که ساختمان توان تحمل آنها را نداشته است.

به گزارش آسوشیتدپرس، وزارت منسوجات بنگلادش نیز بازرسی از کارخانه ها را به منظور بررسی ایمنی آنها آغاز کرده و دستور داده حدود ۲۲ کارخانه به دلیل رعایت نکردن استانداردهای کار و ایمنی به طور موقت تعطیل شوند.