در این دیدار که مدیران ارشد و مرتبط منطقه ای حضور داشتند ، رئیس بانک توسعه اسلامی با اشاره به همکاریهای خوب کشورمان با آن بانک و یادآوری حجم بالای همکاریهای فی ما بین در گذشته اعلام کرد که این بانک تلاش می‌کند خارج از همه ملاحظات سیاسی و غیر آن به همکاری با کشور های عضو ادامه دهد.

"الحجار" با تاکید بر روابط خوب بانک توسعه اسلامی با سازمان حج و زیارت در زمینه مساعدت در تسهیل و ارائه برخی خدمات مورد نظر در این انجام برگزاری مراسم حج ، بر تعهد این بانک به ادامه همکاری و تامین منابع مورد نیاز برای پروژه های در دست بررسی تاکید کرد.

بنا بر این گزارش، در این جلسه وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان نیز طی سخنانی، با اشاره به نقش و جایگاه ویژه بانک توسعه اسلامی ، تلاش مضاعف مدیریت آن بانک برای توجه به حقوق همه کشور های عضو را خواستار شد.

مسعود کرباسیان همچنین با اشاره به جایگاه مهم ایران در بانک توسعه اسلامی و با ابراز گلایه مندی از عدم همکاری کافی برای حضور مرتب نماینده کشورمان در جلسات هیات مدیره بانک توسعه اسلامی بدلیل مشکل ویزا؛ از "الحجار" خواست تا برای رفع این مشکلات اقدام کند.

این گزارش حاکی است، در جلسه حوزه های همکاری بین بانک و دستگاههای اجرایی کشورمان مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای موثر ادامه این همکاریها تبیین و مورد مذاکره قرار گرفت.

در این دیدار همچنین راهکارهای استفاده بخش خصوصی از امکانات بانک توسعه اسلامی، مورد گفتگو قرار گرفته و قرار شد رایزنی های بیشتر در این خصوص به زمان سفر هیات اعزامی از سوی بانک مذکور به ایران در آینده نزدیک، مورد بررسی قرارگیرد.