به گزارش پارس به نقل از ایسنا، جورج آزبورن، وزیر دارایی انگلیس که میزبانی این نشست دو روزه را برعهده داشت، اظهار کرد: باید اصلاح مقررات بانکی به سرعت انجام بگیرد تا از ورشکستگی بانک ها جلوگیری شده و ضرری بر مالیات دهندگان تحمیل نشود.

 

وزیران دارایی گروه هفت شامل آمریکا، آلمان، ژاپن، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و کانادا، همچنین در مورد اهمیت تشکیل اتحادیه بانکی اروپا بحث و گفت وگو کردند.

 

نجات اضطراری قبرس که ماه مارس در آستانه فروپاشی قرار گرفته بود، بار دیگر نیاز به اتمام اصلاحات بخش بانکی در اروپا پنج سال پس از بحران مالی جهان را یادآور شد.

 

آلمان برای حمایت از تشکیل اتحادیه بانکی در منطقه یورو تحت فشار قرار گرفته است. این طرح می تواند به تحکیم این منطقه کمک کند اما برلین نگران است که ممکن است ناچار شود پول بیشتری در مشارکت برای نجات های مالی آینده پرداخت کند.

 

رهبران اتحادیه اروپا سال گذشته موضوع تشکیل این اتحادیه را به منظور جلوگیری از تاثیر مشکلات مالی وام دهندگان بزرگ بر کشورها آغاز کردند.

 

به گزارش بلومبرگ، ورشکستگی بانک ها و اقدام دولت های اروپایی برای نجات مالی آنها منطقه یورو را طی سه سال گذشته با بحران بدهی روبرو کرده است.