به گزارش پارس به نقل از ایسنا، پرویز کاظمی در همایش تولید پایدار در صنعت خودرو اظهار کرد: متاسفانه هر دولتی که روی کار می آید آمارهای مثبتی از شاخص ها وعملکردهای خود در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه اقتصاد ارائه می دهد.

وی با بیان این که این درحالی است که در مواردی دقیقا عکس آن چیزی که در آمارها اعلام شده مشاهده می شود خاطرنشان کرد: بنابراین باید یک نهاد بی طرف وظیفه استخراج و اعلام آمارهای کلان را بر عهده بگیرد تا با شفاف شدن فضا تصمیمات درستی نیز اتخاذ شود.

کاظمی ادامه داد: نمونه تصمیمات نادرست در بخش های مختلف قابل مشاهده است به عنوان مثال معدن گهر زمین که ۶۰۰ میلیون تن ذخیره آن است مدتهاست که بدون استفاده باقی مانده است. همچنین طرح آلومینای جاجرم نیز اقتصادی نبوده و هزینه های بالایی دارد.

وزیر سابق رفاه افزود: این مشکلات در فرایند خصوصی سازی صنایع نیز دیده می شود زیرا نباید خصوصی سازی به معنای واگذاری بنگاه دولتی به بنگاه نیمه دولتی و یا واسط دولت باشد.

وی با بیان این که نتایج تصمیمات نادرست در بخش های مختلف کشور قابل مشاهده است تصریح کرد: به عنوان مثال در سرشماری سال ۸۵ تعداد خانواده های تک نفره (مجرد) در کشور ۵.۱ درصد بود که در سال ۹۰ این تعداد به هفت درصد رسید که دلایل عمده آن نیز شرایط اقتصادی کشور است.