در حالی که آمارهای اقتصادی آمریکا احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه آینده میلادی را افزایش داده، قیمت طلا امروز برای سومین جلسه متوالی کاهش داشت و در آستانه اولین کاهش ماهیانه از ماه دسامبر قرار گرفت.

هزینه های مصرف کننده در آمریکا در ماه آوریل بالاترین رقم در 4 ماه گذشته را به ثبت رساند و میزان تورم ماهیانه نیز مجددا افزایش یافت. این آمارها نشان داد که تقاضای داخلی در حال افزایش است و این ممکن است فدرال رزرو را تشویق کند که نرخ بهره را در ماه آینده میلادی افزایش دهد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد کاهش به 1259 دلار و 51 سنت رسید. قیمت ها پس از افزایش در ساعات اولیه و رسیدن به بالاترین رقم یک ماه اخیر (1270 دلار و 47 سنت) به همان اندازه ای که روز سه شنبه کاهش یافته بود، افت کرد. در ماه جاری میلادی، قیمت طلا در آستانه کاهش 0.6 درصدی قرار دارد.

قیمت طلای آمریکا هم امروز با 0.3 درصد کاهش به 1258 دلار و 90 سنت رسید.

یوئیچی ایکه میزو، تحلیلگر آی سی بی سی استاندارد بانک گفت: «آمارهای اشتغال در آمریکا روز جمعه منتشر می شود و تاثیر آن بر تصمیم ماه آینده فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره تعیین کننده خواهد بود.»

لائل برینارد از مسئولان بلندپایه فدرال رزرو آمریکا گفت، افزایش نرخ بهره در ماه آینده ممکن است تصمیمی زودهنگام باشد، و به همین دلیل اگر نرخ تورم پایین باقی بماند، بانک مرکزی آمریکا ممکن است این تصمیم را به تاخیر بیاندازد.

افزایش نرخ بهره موجب کاهش تقاضا برای خرید طلا خواهد شد و ارزش دلار را نیز افزایش خواهد داد که این موضوع نیز تاثیری منفی بر قیمت طلا دارد.