قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به 1247 دلار و 56 سنت رسید. قیمت فلز زرد امروز تا رقم 1248 دلار و 47 سنت، یعنی بالاترین رقم 33 هفته اخیر بالا رفته است.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز در رقم 1246 دلار و 30 سنت ثابت بود.

شاخص دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی، امروز به رقم 99.761 رسید که فاصله چندانی با پایین ترین رقم 6 هفته گذشته (99.642) که روز سه شنبه به ثبت رسید، نداشت.

در حالی که تردیدها در مورد تردیدها در مورد برنامه رشد اقتصادی دولت ترامپ افزایش یافته و این مسئله موجب شده تا سرمایه گذاران از بازارهای پرریسک خارج شوند، امروز ارزش سهام در بازارهای آسیایی کاهش یافت.

ادوارد میر، تحلیلگر موسسه اف سی استون در این باره گفت: «به نظر می رسد که سرمایه گذاران در بازار بورس تصمیم گرفته اند بخشی از پول خود را از این بازار خارج کنند. زیرا آنها تا حدی نگران پیشرفت برنامه های اقتصادی ترامپ هستند.»

«قیمت طلا احتمالا امروز روند افزایشی را ادامه خواهد داد، زیرا افت شاخص ها در بازار بورس در روز سه شنبه قابل توجه بود و این احتمالا در روز چهارشنبه تاثیری منفی در بازارهای بین المللی خواهد داشت.»

پس از اتخاذ موضعی محتاطانه از سوی فدرال رزرو آمریکا در مورد افزایش نرخ بهره، قیمت فلز زرد از چهارشنبه گذشته تاکنون، حدود 50 دلار افزایش یافته است.