به گزارش پارس به نقل از فارس، محمد یوسفی، اظهار داشت: قیمت مرغ زنده که از تولیدکنندگان خریداری می شود کیلویی ۳۵۰۰ تومان است و تا زمانی که به کیلویی ۴۰۰۰ تومان نرسد مرغدار ضرر می کند.

به گفته رئیس اتحادیه پرورش دهندگان مرغ گوشتی، یک کیلوگرم مرغ زنده به قیمت ۴۰۰۰ تومان، برای مصرف کنندگان کیلویی ۵۷۵۰ تا ۵۸۰۰ تومان عرضه می شود.

وی همچنین بنا به اظهارات مسئولان مرکز پشتیبانی امور دام از ذخیره سازی حدود ۲۰ هزار تن مرغ خبر داد که خرید توافقی آن با کیلویی ۵۳۰۰ تومان ادامه دارد.

یوسفی همچنین افزود: برنامه صادرات مرغ به میزان ۲۰ هزار تن تا پایان بهار امسال در دستور کار است که کشورهای افغانستان، عراق و آسیای میانه جزو مشتری های آماده هستند.

به گزارش فارس، با برنامه ذخیره سازی بیش از قیمت بازار و صادرات پیش بینی می شود که تنظیم بازار مرغ به سمتی پیش برود تا قیمت برای تولیدکننده زیان آور نباشد.

از آنجایی که تولید کنندگان می گویند قیمت مرغ کیلویی ۵۷۵۰ تا ۵۸۰۰ تومان برای آنها ضررده است شاید برنامه دولت رساندن قیمت به این میزان باشد.

پیش از این نیز طی چند ماه گذشته تولیدکنندگان مرغ به شدت از پایین بودن قیمت گله داشتند و نسبت به آینده مرغ هشدار داده بودند.

رئیس اتحادیه پرورش دهندگان مرغ گوشتی پیش بینی کرد: قیمت مرغ در یک ماه آینده به تعادل برسد تا قیمت برای تولید کننده ضررده نباشد.

یوسفی همچنین در پاسخ به روند تولید مرغ گفت: روند افزایشی نیست و در صورتی که قیمت پایین خرید از تولیدکنندگان ادامه داشته باشد شاهد کاهش تولید مرغ در کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام نیز در قبال تحویل مرغ نهاده به تولیدکنندگان می دهد و البته پول نقدی به جای نهاده هم می دهد که برای تولیدکنندگان به صرفه نیست.

به گفته یوسفی، در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم سویا تحویل بنادر ۱۰۵۰ تومان و ذرت ۷۰۰ تومان به تولیدکنندگان داده می شود.