مهاجران رئیس اتحادیه میوه و تره بار در برنامه 18:30 شبکه خبر گفت: توزیع میوه از 23 اسفند آغاز شده و در مورد قیمت سیب شاهد کاهش قیمت 1000 تومانی بوده ایم.
 
وی ادامه داد:در میدان سیب و پرتقال به اندازه کافی دپو شده، علت شکسته شدن قیمتها عدم هجوم مردم برای خرید بوده است.
 
رئیس اتحادیه میوه و تره بار افزود: اصل خرید مردم تهران از 28 اسفند شروع می شود، در ابتدا مسئولین نگران میوه های شب عید بودند زیرا ذخیره سازی های ما به دلیل سرمازدگی مطلوب نبود.
 
وی با بیان این که پرتقال خوب و باکیفیت شمال وارد بازار شده است گفت: پرتقال شمال 3900 و سیب هم 3500 تومان عرضه می شود و قیمتهای بیشتر از این گران فروشی به حساب می آید.
 
مهاجرانی با اشاره به اینکه گفته می شود واردات مرکبات بین 20 تا 100 هزار تن بوده گفت: واردات باید به نحوی باشد که به تولید داخل صدمه نزند.
 
در ادامه این برنامه حجت مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی اظهار داشت: پروسه تولید مرغ ، حدود 50 روزه زمان می برد  در این زمان تلاش می شود میزان تولید را با میزان مصرف بازار تنظیم کنیم، در ایام عید میزان مصرف رشد می کند و برهمین اساس میزان تولیدات ما هم بیشتر می شود.
 
وی گفت: ما در زمینه تولید مرغ دچار کمبود نیستیم و حتی صادرکننده هم هستیم، میزان تولید ، نیاز مصرف کنندگان را تامین می کند و جای هیچ نگرانی نیست علاوه بر این مقدار زیادی از گوشت مرغ را انبار کرده ایم تا برای تامین نیاز بازار با مشکلی مواجه نشویم.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: قیمت هر کیلو مرغ با توجه به هزینه های تولید 7500 تومان است که در بازار از 6700 تا 7700 تومان عرضه می شود.
 
وی افزود: 95 درصد از مرغ بازار به صورت گرم عرضه می شود که قابلیت احتکار ندارد، ما نگرانی برای عرضه مرغ در بازار نداریم.
 
بر اساس این گزارش ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در ارتباط تلفنی گفت:بخشی از گوشت موجود در بازار وارداتی است تا کمبود بازار تامین شود، ما در حال حاضر کمبود گوشت نداریم و قیمت هم نسبت به دو هفته قبل 1000 تومان کاهش داشته است.
 
وی افزود: قیمت گوشت داخلی 37 تا 38 هزار تومان و گوشت گوساله 40 هزار تومان تعیین شده است.
 
احمدی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار دیگر مهمان تلفنی برنامه گفت: ما از نظر موجودی هیچ مشکلی نداریم و در اقلامی مانند پسته حدود 220 هزار تن تولید داشته ایم که در بازار داخل 20 هزار تن مصرف داریم و مابقی را صادر می کنیم.
 
وی با بیان اینکه متوسط قیمتها بین 25 تا 45 هزار تومان برای هر کیلوگرم آجیل شور مخلوط تعیین شده است، ادامه داد:تخمه حدود 50 درصد کاهش قیمت داشته و در مقابل، تولید آن 30 درصد رشد نشان می دهد.
 
این مقام مسئول افزود:توصیه اتحادیه این است که مردم خشکبار را از فروشگاه های دارای جوازکسب خریداری کنند  زیرا دستفروشان ممکن است اجناس بی کیفیتی را به خریداران بفروش برسانند.
 
بر اساس این گزارش در ادامه شهرآبادی سخنگوی تعزیرات حکومتی تهران گفت: قضات و دستگاه های نظارتی به صورت گشت زنی  در بازار حضور دارند و بعضا در صورت دستور قاضی، می توانند در محل به اجرای احکام بپردازند.
 
وی افزود: شماره 124 آماده دریافت اخبار مردمی است که بصورت تمام وقت پاسخگی مردم است.