به گزارش پارس،مصطفی یاسایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در حاشیه معارفه رئیس شرکت پشتیبانی امور دام استان سمنان، از برنامه‌ریزی برای تحقق صادرات 100 هزار تن گوشت مرغ در سال جاری خبر داد و افزود: در سال 92 به میزان 13 هزار تن و سال گذشته نیز 40 هزار تن صادرات مرغ انجام شد.
 
وی افزود: سال گذشته از نظر تأمین به‌موقع، به‌مقدار و ثبات قیمت و حتی روند نزولی قیمت نهاده‌ها در کشور سال خوبی بود.
 
یاسایی بیان کرد: با توجه به روند افزایشی تولید گوشت مرغ در کشور برای حمایت از تولیدکنندگان دو اقدام اساسی مدنظر شرکت بود؛ توجه جدی به صادرات با توجه به مطالعه بازارهای هدف و انجام مذاکرات با طرف‌های خارجی و خرید گوشت مرغ از تولیدکنندگان داخلی، ذخیره‌سازی و عرضه در زمان مناسب از جمله این اقدامات است.
 
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام ادامه داد: در سال گذشته حدود 136 هزار تن گوشت مرغ از تولیدکنندگان داخلی خریداری و ذخیره‌سازی شد که در طول سنوات گذشته بی‌سابقه بوده و برای تنظیم بازار نیز طی دو ماه پایانی سال حدود 60 هزار تن در کشور توزیع شد.
 
یاسایی با توجه به خشک‌سالی سال گذشته گفت: در چهار استان کشور که شرایط حاد خشک‌سالی حادث شد، به میزان 100 هزار تن نهاده در چند نوبت و به صورت مدت‌دار در اختیار عشایر قرار گرفت.
 
یادآور می‌شود؛ با حضور مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام و طی حکمی، اسفندیار مونسان به سمت مدیر جدید شرکت پشتیبانی امور دام استان سمنان منصوب شد.