پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- دانشگاه فرهنگیان از جمله مراکز حیاتی و حساس مربوط به آموزش و پرورش بوده که این حساسیت در مقاطع مختلف زمانی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، باوجود این موضوع بودجه پیش‌بینی شده برای فعالیت این دانشگاه از سوی دولت در لایحه بودجه پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی به میزان مناسبی در نظر گرفته نشده و این دانشگاه را به عنوان دانشگاه سطح پایین تلقی کردند.

در همین راستا نیز میزان بودجه‌ تعیین شده برای آموزش و پرورش در لایحه بودجه پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی به دلایل ‌مختلف موجبات نارضایتی در بین حامیان‌ فعال دولت در آموزش و پرورش و انتقاد این افراد از عدم توجه جدی دولت به مشکلات مالی موجود در این مجموعه و وضعیت معیشتی فرهنگیان را فراهم نموده است.

میزان بودجه تخصیص داده شده به آموزش و پرورش در لایحه بودجه پیشنهادی دولت 33 هزار و 360 میلیارد تومان بوده که در مقایسه با سال گذشته میزان افزایش آن تنها 1680 میلیارد تومان بوده که این میزان افزایش نه تنها باعث رفع مشکلات مالی پیش روی این مجموعه نخواهد شد بلکه با افزایش حقوق در سال 96 چالش‌های جدیدی را نیز برای آن به وجود خواهد آورد.

گفتنی است میزان بودجه تخصیص داده شده به فعالیت دانشگاه فرهنگیان از سوی دولت مبلغ 403 میلیارد تومان بوده که این موضوع نشأت گرفته از دیدگاه منفی حاکم در دولت در خصوص فعالیت این دانشگاه و تلاش‌های صورت گرفته برای محدود نمودن فعالیت آن برخلاف دیدگاه و تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص این دانشگاه بوده است.