به گزارش پارس, محمدعلی پورشیرازی در گفت وگو با ایسنا, با گلایه از اینکه اکنون رکود در بازار مسکن حکمفرما شده اما قیمت ها روند کاهشی نداشته است، اظهار کرد: در این رکود شاهد افزایش قیمت ها بودیم و حتی در برخی موارد قیمت ها از تورم فراتر رفته است.

به گفته پورشیرازی در همه کشورها مسکن کالای مصرفی و ضروریست اما در ایران به کالای سرمایه ای تبدیل شده است.

وی افزود: برخلاف مدل اقتصاد، هنگامی که رکود در بخشی ایجاد می شود و باید قیمت ها روند کاهش داشته باشند، در بخش مسکن این رویه حاکم نشد و حتی در زمان رکود، قیمت ها رو به افزایش است.

این کارشناس با بیان اینکه باید زیر مجموعه های مسکن را در زمان کاهش و افزایش قیمت ها در نظر داشت گفت: مسکن حداقل با حدود ۲۷۰ شغل در ارتباط است چرا که مسکن اقتصاد را شناور و فرهنگ را منتقل می کند.

پورشیرازی با اشاره به بازار مسکن در دیگر کشورها اظهار کرد: باید مسکن طبق شئونات افراد، قابل دسترسی و فارغ از چگونگی اعم از مالکی یا استیجاری تهیه شود چرا که در ایران مردم تنها به سمت مالک شدن سوق داده می شوند و در دیگر کشورها صرف نظر از مالک یا مستاجر بودن زندگی می کنند.

وی درباره فعال سازی صنعت اجاره در کشور بیان کرد: این کار نیاز به برنامه ریزی مدون از سوی دولت و شرکت های ساختمان سازی دارد.