عادل آذر چهارشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه درکردستان با بیان اینکه رسالت دیوان محاسبات براساس اصل ۵۵ قانون اساسی صیانت از بیت المال است، گفت: بیت المال از دیدگاه دیوان محاسبات به ویژه برنامه راهبردی که تعیین کرده ایم شامل دارایی های فیزیکی و منابع انسانی است.

وی عنوان کرد: آنچه در قانون اساسی و در دیوان محاسبات به عنوان وظیفه این نهاد صراحتا عنوان شده صیانت از بیت المال در قالب بودجه کل کشور است.

وی اظهارداشت: اگر مبنا را بودجه کل کشور در نظر بگیریم یک وجه آن صیانت از مدیران دستگاه های اجرایی به عنوان سرمایه های انسانی موجود در کشورمان است.

رییس دیوان محاسبات کشور به شعار دیوان محاسبات در دوره جدید اشاره کرد وادامه داد: نظارت مستمر، پیشگیرانه، هدایت‌گرانه و مقتدرانه پیشگیری، هدایت، مشاوره، آموزش قوانین و مقررات به مدیران و کشف خلاء ها وابهامات قانونی شعار واولویت دوره جدید دیوان محاسبات کشور است.

آذر اضافه کرد: براساس این شعار تلاش ما این است که دیوان محاسبات مشاور و آموزش دهنده خوب و حرفه ای برای مدیران باشد.

وی بیان کرد: بیشتر تخلفات اداری از ابهامات قانونی و عدم اشراف تصمیم گیران ما به ابعاد قوانین و مقررات نشات می گیرد.

وی اظهارداشت: تعداد افرادی که به طور عمدی اقدام وکار خلاف قانون انجام می دهند انگشت شمار ونادر است.

رییس دیوان محاسبات کشور عنوان کرد: دیوان محاسبات به جای نقش مچ گیری نقش دستگیری و توانمندسازی مدیران را خواهد داشت.

آذر بیان کرد: معتقدم مدیران ما خط مقدم توسعه کشور هستند و نباید جسارت تصمیم گیری و چابکی از آنها گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه کار دیوان محاسبات حسابرسی بعد از وقوع وهزینه کرد بودجه است، گفت: یکی از کارهای دیوان محاسبات تفریغ بودجه است که استان کردستان براساس بررسی های انجام شده در این راستا جزو استان های برتر کشور است.